Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:56:16 GMT

تصویب طرح جامع امامزاده شاهرضا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۸۴۹۵

تصویب طرح جامع امامزاده شاهرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: پس از دو دهه انتظار، طرح جامع امامزاده شاهرضا (ع) به تصویب رسید.

فرهاد عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با بیان این‌که حدود دو دهه گذشته مسؤولان و اشخاص مختلفی به ‌صورت گسترده پیگیر تصویب طرح جامع امامزاده شاهرضا (ع) بوده‌اند، اظهار داشت: در این زمینه با شرکت‌های مشاور مختلف هم قراردادهای بسته ‌شده بود که به دلایل مختلف هیچ کدام به نتیجه نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا افزود: در سال ۱۳۹۷ پس از بررسی‌های میدانی نسبت به این موضوع که یکی از آرزوهای مردم شهرضا در راستای گسترش و توسعه و عمران بوده است، وعده‌هایی را از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم و از تمام ظرفیت موجود اداره اوقاف شهرضا و شرکت مشاور و مسؤولان استفاده کردیم و پس از طی فراز و نشیب‌های زیاد موفق به نتیجه رساندن این موضوع شدیم و در نهایت تصویب این طرح در اداره کل فنی و نظارت اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد.

جلوگیری از فعالیت‌های سلیقه‌ای در مباحث عمرانی

وی با اشاره به اهداف طرح جامع در امامزادگان گفت: هدف از طرح جامع در امامزادگان برای جلوگیری از هدر رفت و اسراف منابع مالی و بهبود وضعیت هزینه کِرد بیت‌المال و جلوگیری از فعالیت‌های سلیقه‌ای در مباحث عمرانی است که یک همخوانی و یکپارچگی با توجه به نیازهای امامزاده و شهرستان و زائران ایجاد می‌کند و کلیه عملیات‌ها بر اساس اولویت‌بندی و طبق طرح جامع انجام می‌گیرد.

عرب با اشاره به مساحت و مشخصات فنی این طرح بیان کرد: رویکرد اتخاذ شده برای تهیه طرح جامع امامزاده شاهرضا (ع) در دو بخش میان‌مدت و بلندمدت دسته‌بندی می‌شود؛ در بخش میان‌مدت بیشتر مالکیت‌های محرز در اختیار امامزاده به مساحت حدود 11 هکتار دیده ‌شده است و در این راستا جانمایی الزامات خاص در مجموعه برای ارتقای سطحی کیفی خدمت‌رسانی به زائران و مراجعان به امامزاده و رعایت دسترسی‌ها و جلوگیری از هرگونه اتلاف منابع و امکانات موجود، شاکله مرکزی طرح بسته‌شده است.

گسترش امامزاده شاهرضا تا 20 هکتار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا ادامه داد: در رویکرد بلندمدت پیش‌بینی گسترش محدوده امامزاده تا 20 هکتار و تعریف الزامات با اولویت دوم جانمایی شده است که در این راستا قطعاً دیدگاه مشاور طرح و کارشناسان سازمان متبوع حداکثر تطابق و همخوانی طرح با اصول طرح جامع و تفضیلی شهر شهرضا به عنوان طرح بالادستی بوده است.

وی با بیان این‌که طرح جامع به ‌عنوان یک طرح لکه‌گذاری از لحاظ جانمایی کاربری‌های مورد نیاز مجموعه است، عنوان کرد: به‌ عنوان ‌مثال در طرح جامع امامزاده شاهرضا (ع) کاربری زائرسرا و محل استقرار زائران در هفت نقطه لکه‌گذاری شده است که از این هفت لکه مذکور تعداد چهار لکه در وضعیت موجود مشهود است که در حال حاضر نیز خدمت‌رسانی به زائران از اماکن مذکور امکان‌پذیر است.

 عرب با بیان این‌که تعداد سه ‌نقطه در فازبندی بعدی لکه‌گذاری شده که چنانچه با منابع و امتیازات موجود و مساعدت‌های خیران و سایر منابع امکان برنامه‌ریزی و اجرای هرکدام از آن‌ها میسر می‌شود، بیان کرد: در مرحله اول موضوع تهیه نقشه‌های اجرایی در محدوده لکه‌گذاری بوده و گام بعدی با همراهی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه شهرداری به ‌عنوان مرجع صدور پروانه امکان اخذ مجوزهای لازم و شروع عملیات اجرایی میسر خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا خاطرنشان کرد: در این راستا باید اولویت‌ها و نیازها مجموعه امامزاده دسته‌بندی و هرگونه خدماتی که دارای اولویت اول شناخته شوند، برنامه‌ریزی و پس از طی مسیر مذکور شروع به عملیات اجرا شود.

آمادگی اوقاف شهرضا برای مشارکت با سرمایه‌گذاران

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌‌های بالقوه این آستان مقدس به‌ عنوان یکی از قطب‌های بزرگ مذهبی، فرهنگی جنوب استان اصفهان و کم‌نظیر در استان‌های مجاور از نظر جذب زائر و توریست  قابلیت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند؛ بر اساس ساز و کارهای موجود سازمان اوقاف و امور خیریه می‌توان در صورت ورود سرمایه‌گذاران نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای عقد قرارداد مشارکت در سرمایه‌گذاری در کاربری‌های متفاوت موجود اعم از زائرسرا، مراکز تجاری، پارکینگ، مجموعه‌های پذیرایی و رستوران و حتی مراکز آموزشی و ورزشی را اخذ و در عقد قرارداد مربوطه از این استعداد بالقوه و تبدیل آن به بالفعل طرفین بهره‌مند شوند.

عرب با اشاره به این‌که با توجه به مجاورت امامزاده با کوه از طرق ستاد حوادث غیرمترقبه استان اصفهان موضوع احتمال آب‌گرفتگی و ایجاد مسیل بررسی و نحوه دفع آب‌های سطحی کوه تدبیر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به مجاورت امامزاده با آرامستان شهرضا با طرح و ایجاد گره‌های ترافیکی شدید در مواقع خاص سال که شهروندان برای زیارت اهل قبور به آن مکان مراجعه می‌کنند، رینگ ترافیکی کاملی با ارتباط استاندارد با کمربندی ضلع غربی امامزاده دورتا دور محدوده طرح برای تسهیل در ایاب ‌و ذهاب شهروندان از طریق شورای ترافیک شهرضا مشخص شد و در تدوین طرح نیز پیش‌بینی و تصویب شد.

ایجاد سالن اجتماعات خیمه شهدا در ضلع جنوبی امامزاده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با اشاره به اولویت‌های پروژه‌‌های در امامزاده شاهرضا (ع) افزود: در مذاکرات به‌عمل‌آمده در جلسات هیأت‌امنا امامزاده و نیازسنجی مجموعه امامزاده و شهر شهرضا، به‌عنوان اولویت اول مقرر شد، مجموعه فرهنگی و مذهبی و سالن اجتماعات خیمه شهدا در ضلع جنوبی طرح و در مجاورت قطعه 3 و 4 گلزار شهدا شروع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که ورودی ضلع شرقی امامزاده کیفیت لازم از لحاظ نمای منظر شهری و استانداردهای لازم برای دسترسی روان زائران را ندارد، مقرر شد پروژه ورودی مذکور به ‌عنوان ورودی اصلی امامزاده در پروژه بعدی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: امامزاده شاهرضا طرح جامع امامزاده زائرسرا خیمه شهدا لکه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اتمام عملیات ساخت پارکینگ در محله چهل اختران و نزدیکی بقاع متبرکه این محله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف بوجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 748815

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر