Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@05:32:44 GMT

سایت تجاری گناوه به صورت مستمر نظارت بهداشتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۸۶۴۰

سایت تجاری گناوه به صورت مستمر نظارت بهداشتی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باز یاری بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازرسان بهداشت با همراه داشتن چک‌لیست پایشی با محتوای پروتکل بهداشتی صنوف از سایت تجاری گناوه به‌صورت مستمر و روزانه بازدید می‌کنند.

وی افزود: با بازگشایی بازار و شلوغی شهر احتمال شیوع کووید ۱۹ در شهر به‌شدت افزایش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تصمیم گرفت با اعزام تیم‌های بازرسی برای بازدید و نظارت بر پروتکل بهداشتی مصوب صنوف اقدامی در راستای کاهش احتمال شیوع کووید ۱۹ انجام دهد.

باز یاری با تاکید بر اینکه شهرستان گناوه پتانسیل تبدیل‌شدن به کانون شیوع بیماری را داشته و دارد عنوان کرد: بسته شدن بازار در ابتدای اسفند ۹۸ کمک بسیار بزرگی در کاهش ابتلای ساکنین شهر و حتی استان به کووید ۱۹ داشت.

وی اظهار داشت: اینکه آمار ابتلای بیماران در گناوه در چند روز اخیر روی عدد ۲۲ ثابت مانده است نشان بر بالا بودن مطالبه گری و سواد سلامت مردم و عملکرد مطلوب مدافعین سلامت دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: یک اصل کلی وجود دارد و آن این است که هر شخصی ممکن است ناقل بیماری کووید ۱۹ بوده و عاقلانه این است که با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک و ضدعفونی مکان و دست‌ها احتمال ابتلای خود را پایین بیاوریم.

باز یاری ضمن تقدیر و تشکر از مردم برای همکاری با مدافعین سلامت اظهار داشت: مردم در ۲ ماه گذشته در کنار ما برای سلامتی همشهریان خود از هیچ‌گونه کمک و همراهی دریغ نکرده‌اند و اکنون وظیفه ما است به آن‌ها نشان بدهیم ما در کنار آن‌ها و برای سلامت آن‌ها مبارزه می‌کنیم.

وی افزود: طراحی یک چک لیست با ۱۸ سوال محتوی پروتکل بهداشتی صنوف به‌منظور آموزش و پایش عملکرد صاحبان کسب و کارها در بازار گناوه صورت گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه تصریح کرد: با توجه به اینکه این بازدیدها به‌منظور حفظ سلامت مردم و خانواده آن‌ها انجام می‌شود از همشهریان فهیم گناوه‌ای در خواست می‌کنیم با بازرسین بهداشتی همکاری کنند.

سایت تجاری گناوه شامل ۶۳ پاساژ و هزار و ۸۶۶ باب مغازه است که روزانه توسط تیم بازرسی شبکه بهداشت و درمان گناوه بازدید خواهند شد.

بازار تجاری بندر گناوه یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری و مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران از سراسر کشور محسوب می‌شود و به ویژه در سال‌های اخیر از پررونق‌ترین بازارهای تجاری در جنوب کشور و استان بوشهر است که امسال با شیوع ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن استان‌های کشور با این ویروس، بازاریان و کسبه این بازار تجاری به صورت خودجوش و به منظور حفظ سلامت شهروندان و هموطنان و جلوگیری از هجوم مسافران به این بازار در روزهای پرخطر شیوع کرونا، اقدام به تعطیلی کسب و کار خود کردند و این بازار تجاری قریب به دو ماه تعطیل شد.

با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و بازگشایی بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای کم خطر با رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی در کشور، بر اساس تصمیم جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که با حضور معتمدین و نمایندگان بازاریان در فرمانداری تشکیل شد اجازه بازگشایی بازار گناوه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شد.

اما بازگشایی این بازار تجاری در حال حاضر مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و در در ساعاتی محدود از ۸ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر فعالیت خواهد کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا چک کسب و کار گردشگران و مسافران گردشگری مسافران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شبکه بهداشت و درمان گناوه بازار تجاری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه