Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

جهش بورس بازهم ادامه داشت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 15802 واحدی معادل 2.18 درصد به رقم 741 هزار و 938 واحد رسید. با رشد امروز، در مجموع هفته، نماگر 96138 واحد تقویت شد. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 196 واحدی به رقم 9 هزار و 72 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 4209 واحدی معادل 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

18 درصد به رقم 197 هزار و 662 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 5896 واحدی معادل 2.40 درصد، عدد 252 هزار و 56 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 3920 واحدی معادل 2.40 درصد به رقم 167 هزار و 569 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 21721 واحد افزایش معادل 2.36 درصد را رقم زد و به سطح 941 هزار و 854 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 11875 واحد افزایش معادل 2.31 درصد به رقم 524 هزار و 911 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 30638 واحد افزایش معادل 1.98 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 574 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

رشد بورس‌های اروپایی در معاملات امروز

اسپوتنیک: در معاملات امروز بورس‌های اروپایی، در حالی که روز گذشته شاخص استاکس 600 اروپا، سه درصد ریخته بود، در معاملات امروز 0.8 درصد رشد کرد. دلیل سقوط سه درصدی دیروز، سقوط قیمت نفت آمریکا، در معاملات دوشنبه شب بود که برای نخستین بار در تاریخ، نه تنها صفر شد بلکه تا منفی 42 درصد پیش رفت. این بدان معناست که شرکت‌های نفتی نه تنها بابت تحویل نفت به خریداران پولی دریافت نمی‌کردند، بلکه باید به آنها پول هم می‌دادند. علت مثبت بودن بورس‌های اروپایی در معاملات امروز، خروج چند روز پیش ایتالیا از قرنطینه عمومی، بوده است. علیرغم رشد امروز اما، شاخص استاکس 600 اروپا، نسبت به ماه فوریه هنوز 24 درصد پایین‌تر است.

دلار گران شد

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد رشد قیمت دلار و یورو بودیم. به گونه ای که در صرافی های بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 15400 تومان از مردم خریداری و به قیمت 15500 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که نسبت به روز قبل، 150 تومان افزایش داشته است. همچنین یورو در این صرافی ها، به نرخ 16800 تومان از مردم خریداری شد و با رشد 150 تومانی به قیمت 16900 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

افزایش قیمت دلار، سکه را گران کرد

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی از آخرین وضعیت بازار امروز گفت. کشتی آرای در ابتدا با تاکید بر رشد نرخ جهانی اونس طلا در پی سقوط قیمت‌ها در بازار نفت، اظهار داشت: امروز هر اونس طلا با رشد نسبی ۲۰ دلاری به ۱۷۰۴ دلار رسید. این افزایش قیمت در کنار رشد بهای ارز به ویژه دلار در بازار تهران (به رقم ۱۶۲۷۰ تومان)، باعث شد تا شاهد رشد قیمت طلا و سکه در بازار باشیم. در این میان، نسبت به روز‌های قبل، با تقویت تقاضا در بازار برای خرید سکه نیز مواجه بودیم. 

محمد کشتی آرای در ادامه افزود: حال بر اساس جدیدترین قیمت‌ها از بازار، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به نرخ ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش قیمت به رقم ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسیده است. هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر، ۹۸۰ هزار تومان قیمت کذاری شد.  کشتی آرای در ادامه افزود: هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است. وی در خصوص  حباب سکه در بازار نیز اظهار داشت: در شرایط کنونی، حباب سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۲۸۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

 

نوبت سقوط قیمت به نفت برنت رسید

بهای نفت برنت با دنبال کردن سقوط بهای معاملات نفت آمریکا، در معاملات روز چهارشنبه بازار لندن به پایین‌ترین حد در ۲۱ سال اخیر سقوط کرد. به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن تا لحظه تنظیم این گزارش با ۱۲ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت روز سه شنبه ۲۴ درصد سقوط کرده و تا مرز ۱۵ دلار و ۹۸ سنت عقب نشسته بود که پایینترین قیمت از ژوئن سال ۱۹۹۹ بود. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن ۴.۴ درصد سقوط کرد و نیمی از ارزش روز سه شنبه خود را از دست داد و به ۱۱ دلار و شش سنت در هر بشکه رسید. بهای این قرارداد روز سه شنبه تا مرز شش دلار و ۵۰ سنت نزول کرده بود و معاملات برای کنترل نوسان سه بار متوقف شدند. روند نزولی قیمتها به دلیل نگرانی از اشباع عظیم عرضه که روز دوشنبه باعث شد وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه به منفی ۴۰ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه سقوط کند، ادامه دارد و در حال بدتر شدن است.

زنگنه: فقط اوپک نمی تواند این مشکل را حل کند

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار نفت و شوک قیمتی وارد شده به آن اظهار کرد: این اتفاق بی‌سابقه است و به دلیل بحران کرونا کاهش مصرف شدید فرآورده‌های نفتی پیش آمده به طوری که بخش مهمی از صنعت هوایی تعطیل است و حمل و نقل دچار بحران شده که همین موضوع مصرف سوخت را کاهش داده است و قطعاً در پی آن تقاضای نفت خام هم کاهش یافته است. وی گفت: با توجه به وضعیت بازار، ذخایر و تقاضاها و همچنین نامعین بودن پایان بحران کرونا این کاهش تولید کافی نیست؛ دیروز قیمت نفت برنت به زیر ۲۰ دلار رسیده و سبد اوپک حدود ۱۴.۵ دلار شده است این درحالیست که سالهاست این مشکلات را نداشتیم و نشان از این است که باید در کاهش تولید نفت تسریع کرد و در آن جدی بود.

زنگنه تاکید کرد: اگر لازم باشد باید اقدامات دیگری برای اوپک و غیر اوپک  انجام داد و تولید کنندگانی که هیچ  تعهدی در این مدت بر عهده نگرفتند مثل تولید کنندگان شیل اویل در آمریکا و کانادا، امروز تعهداتی را بر عهده بگیرند؛ چراکه این بحران یک بحران عمومی است و باید پشت سر گذاشته شود. وی اظهار کرد: به نظر من مانند سابق فقط اوپک نمی تواند این مشکل را حل کند وگرنه شرکت هایی که هیچ تعهدی ندارند، بطور طبیعی از طریق بازار تنبیه خواهند شد؛ همین الان در آمریکا و کانادا عده ای درحال ورشکست شدن هستند و تولیداتشان در حال توقف است. نامدار زنگنه ادامه داد: همانطور که موضوع مقابله با کرونا پدیده ای محلی نیست و همه جهان باید با هم همکاری کنند، در حوزه نفت هم همه تولید کنندگان اگر می‌خواهند بقا داشته باشند بخصوص آنهایی که نفت هایی با قیمت های بالاتر تولید می‌کنند، باید با هم همکاری کنند.

صندوق‌ بین‌المللی پول به درخواست‌ها باید بی‌طرفانه و سریع پاسخ دهد

اجلاس وزرای دارایی و روسای کل منطقه منا (MENA) با رئیس صندوق بین‌المللی پول عصر امروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این اجلاس عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تشکر از اقدام صندوق برای تامین مالی کشورهای درگیر ویروس کرونا اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را در منطقه منا دید. همچنین ایران یکی از اولین کشورهایی بود که تحت برنامه RFI منابع اضطراری درخواست کرد.

وی با بیان اینکه ما با کارکنان صندوق همکاری کردیم تا میزان نیاز در تراز پرداخت‌ها به خاطر این واگیری جهانی را ارزیابی کنیم، افزود: از دیدگاه ما صندوق بین‌المللی پول یک نهاد بین‌المللی مستقل و غیرسیاسی است و ما امیدواریم وضعیت به همین شکل باقی بماند. صندوق بین‌المللی پول همانند یک آتش‌نشان بین‌المللی است و ما همه در آن مشارکت داریم تا هرگاه خانه ما آتش گرفت بتوانیم با آن تماس بگیریم و درخواست کمک کنیم. ملت ما انتظار دارد که صندوق بین‌المللی پول در کنار آنها باشد نه اینکه در پاسخ به درخواست‌های ما وزنی برای محاسبات سیاسی قائل شود. اگر بی‌طرفی صندوق بین‌المللی پول لطمه ببیند ترمیم آن کاری بسیار دشوار خواهد بود. ما در پرونده خودمان داده‌ها و اطلاعاتی را که درخواست شده بود در شرایط کاملاً متفاوت داخلی و بین‌المللی فراهم کردیم. ما از آقای آزور و تیمشان به خاطر همکاری نزدیک با ما در طول این دوره دشوار قدردانی می‌کنیم. اینجانب از شما سرکار خانم مدیر کل درخواست می‌کنم تا تقاضای RFI ما بلافاصله در هیات مدیره مطرح شود و اجازه دهید هیات مدیره درباره آن تصمیم‌گیری کند. همچنین ما بر روی پشتیبانی اعضای هیات مدیره به ویژه کسانی که نماینده کشورهای منطقه منا پلاس هستند حساب می‌کنیم.

وام دو میلیونی کی پرداخت می‌شود؟

آنطور که مقرر شد کسانی که تا روز یکشنبه، کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کرده باشند فردا پنجشنبه وام را دریافت خواهند کرد و مابقی افراد نیز که تا یک شنبه ۷ اردیبهشت ماه فرصت ارسال کد ملی خود را دارند، پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه وام را دریافت خواهند کرد. حال با توجه به تحویل فهرست متقاضیان مطابق با فرمت درخواستی به تفکیک بانک‌های عامل واریز کننده یارانه به بانک مرکزی، فردا پنج شنبه وام یک میلیون تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. به نقل از مهر؛ همچنین پیگیری ها از سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد وام ۲ میلیون تومانی حاکی از آن است که پس از اینکه وزارت تعاون، ۴ میلیون خانواری را که جزو اقشار ضعیف محسوب می‌شوند، شناسایی و به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کند، سازمان هدفمندی فهرست خود را به روزرسانی می‌کند و به بانک مرکزی تحویل می‌دهد.

بازه قیمتی آپارتمان‌های فروشی در شرق تهران

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا ماهواره نور وام یک میلیونی نفت شیل وست تگزاس اینترمیدیت بازار سرمایه قیمت دلار ویروس کرونا ماهواره نور وام یک میلیونی نفت شیل وست تگزاس اینترمیدیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟

زی‌سان: نرخ دلار آمریکا در بازار تهران امروز به کانال ۶۳ هزار تومان بازگشت و حدود ۶۳،۹۰۰ تومان قیمت خورد.  

به گزارش زی‌سان، یورو ۶۸،۴۶۰ تومان، دلار کانادا ۴۷،۷۷۰ تومان، پوند ۷۹،۷۰۰ تومان و درهم امارات ۱۷،۲۵۰ تومان است. امروز دلار هرات نیز افت قیمت داشت و به محدوده ۶۲،۳۰۰ تومان رسید.  

اصلاح قیمت ارز همچنان ادامه دارد و امروز نرخ دلار به کانال بسیار مهمی عقب نشینی کرده است. ۶۳ هزار تومان محدوده‌ای کلیدی به حساب آید، اگر دلاربه زیر ۶۳ هزار تومان برسد احتمالا موج تازه‌ای از تقاضا وارد بازار می‌شود.  

تحلیل‌گران معتقدند که هر چه نرخ دلار آمریکا به سمت ۶۳ هزار تومان و کمتر از آن حرکت کند، به معنای فرصت خرید است. قیمت تتر نیز روند کاهش دارد و به عقیده تحلیلگران فنی اگر قیمت تتر زیر مرز حمایت فنی ۶۳ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت دهد، دلار می‌تواند به کانال ۶۲ هزار تومان نزدیک شود. در لحظه تنظیم این گزارش تتر تا محدوده ۶۳،۵۸۰ تومان کاهش یافته است.

به این ترتیب فعلا روند اصلاح قیمت ادامه دارد و پس از پایان اصلاح قیمتی به اصلاح زمانی می‌رسیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نرخ دلار در این محدوده مدتی نوسان خواهد داشت.  

فعالان بازار می‌گویند، کف قیمت دلار حدود ۶۰ هزار تومان است و بعید به نظر می‌رسد که قیمت ارز به زیر این محدوده باز گردد. مگر اینکه در پرونده هسته‌ای ایران اتفاق مثبتی رخ دهد.  

خبر دیگر این است که برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند بازارساز روزانه ۱۵۰ میلیون درهم در بازار دبی مداخله دارد و از روز پنجشنبه به مدت پنج روز در امارات، روزانه ۲۵۰ میلیون درهم مداخله می‌کند.

با وجود کاهش نرخ انواع ارز در کف بازار در معاملات امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسیده است.

 هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۶۰ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسیده است.

چند خبر مورد نیز مورد توجه بازار قرار گرفته است. 

طی تصویب نمایندگان مجلس در روز سه‌شنبه انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند. فعالان بازار معتقدند چنین مصوبه‌هایی باعث می‌شود تا مردم کمتر با ریال کار کنند و به سمت رمزارز و یا مبادله تهاتری بروند.

خبر دیگر جلسه نمایندگان مجلس با فزرین بود. طی چند روز گذشته شاهد نقدهایی از سمت نمایندگان مجلس نسبت به سیاست‌های ارزی فرزین بودیم که این نقدها به این جلسه ختم شده است. برخی نمایندگان معتقدند بانک مرکزی باید در سیاست‌های ارزی خود تجدید نظر کند. 

مسئله دیگر این است که نگاه معامله‌گران به خبر تحریم نفتی ایران توسط کنگره آمریکا در انتهای هفته است که بلومبرگ مدعی شده بود، بایدن این طرح را وتو می‌کند.

حراج شمش طلا در بازار همچنان ادامه دارد

در بازار طلا و سکه چه خبر است؟  

در بازار طلا  و سکه نیز روند کاهشی است.   طلای ۱۸ عیار در بازار تهران امروز پنجشنبه به ۳ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان رسید.  طلای ۲۴ عیار هم ۴ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان قیمت خورد. 

سکه امامی ۴۲ میلیون تومان، سکه طرح قدیم ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ریع سکه ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شدند.  

امروز اونس طلا در بازار جهانی پس از چند روز کاهش، رشد داشت و به محدوده ۲،۳۲۷ دلار رسید.

در همین حال بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران درحالی بناست هفته آینده برگزار شود که طی ۲۰ حراج حضوری شمش طلا در این مرکز و طی ۳ ماه حجم معاملات طلا از مرز ۲،۷ تن گذشت.

حراج حضوری شمش طلا از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت ۳ ماه و برگزاری ۲۰ حراج، ۲۷۱۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد.

tags # قیمت دلار ، سکه ، بازار دلار هرات ، یورو ، قیمت سکه و طلا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟