Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@10:39:39 GMT

پنتاگون: برنامه‌های فضایی ایران را زیر نظر داریم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۸۹۴۳

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، رابرت لودویگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا با اشاره به اینکا ایالات متحده برنامه‌های ایران را تحت نظر دارد، گفت: با وجود اینکه تهران هنوز موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای ندارد، اما تمایلش برای داشتن موازنه‌ای استراتژیک در برابر آمریکا ممکن است منجر به آغاز تولید موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۲ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا ماهواره نور وام یک میلیونی نفت شیل وست تگزاس اینترمیدیت وزارت دفاع آمریکا پنتاگون پرتاب ماهواره ماهواره نظامی برنامه فضایی ایران ویروس کرونا ماهواره نور وام یک میلیونی نفت شیل وست تگزاس اینترمیدیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند

کپسول حامل ۳ فضانورد چینی مأموریت شنژو ۱۸ کنار ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین پهلو گرفت.

به گزارش مهر، خدمه از کپسول که روی یک موشک لانگ مارچ ۲ F سواربود، پیاده شدند. این موشک از مقر پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین در سالع ۱۲:۵۹ دقیقه روز پنج شنبه به فضا پرتاب شده بود.

در نخستین ساعات روز شنبه فضاپیما به طور موفقیت آمیز کنار ایستگاه فضایی چینی پهلو گرفت.

رهبر این ماموریت گوانگ فو خلبان جت جنگنده و فضانوردی است که قبلا در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در ماموریت فضایی شنژو ۱۳ شرکت کرده بود. در کنار او لی کانگ و لی گوانگ سو فضانوردان چینی برای نخستین بار به فضا سفر کردند.

پیش بینی می‌شود تیانگونگ تا حداقل ۱۰ سال دیگر در ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر سطح زمین، مدار بزند.

دیگر خبرها

  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟