Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان در بازدید از شهرداری الکترونیک با اشاره به برگزاری بیست و دومین جلسه مشترک کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات و شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز که به صورت حضوری و ضمن بازدید از خدمات غیر حضوری معاونت معماری و شهرسازی و شهرداری الکترونیک انجام گرفت از بحث و بررسی خدمات هوشمندسازی و اقدامات انجام گرفته در این سازمان گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به طرح‌های هوشمندسازی که در مجموعه‌های شهرداری شیراز در حال انجام است، به اثرات مثبت این طرح‌ها در تسریع انجام امور مربوط به شهروندان و پاسخگویی بالا به درخواست‌های مردمی اشاره کرد.

دودمان با تاکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا همکاری بین سازمانی افزایش و سفرهای درون شهری شهروندان کاهش یافته، از لزوم تقویت هرچه بیشتر سیستم‌های هوشمندسازی در ادارات و سازمان‌های شهرداری گفت.

این عضو شورای پنجم با تاکید بر اینکه با دقت در انجام تجزیه و تحلیل‌ها، هم مدت زمان بررسی کاهش و هم سرعت انجام کار افزایش داشته است، عنوان کرد: پیش از بحث کرونا برای انجام این امور ۱۸ مرحله اداری و سفر درون شهری وجود داشته که یک ماه به طول می‌انجامیده اما اکنون ظرف مدت یک روز طرح معماری بررسی و تمامی نقطه نظرات به مخاطب خود ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد بالغ بر ۵۷ طرح معماری در یک روز، به لحاظ فضای سبز، آتش نشانی، تاسیسات و ... بررسی شده که هم موجب تسریع امور شده و هم امکان حضور شهرداران مناطق در این بررسی‌ها فراهم بوده است.

دودمان با اشاره به جزئیات پروژه شهروندسپاری نیز گفت: سامانه‌ای تحت ویندوز و موبایل تعریف شده که در این سامانه، شهروند پس از ورود می‌تواند استعلامات را بر اساس کد نوسازی ملک جست‌وجو کرده و نسبت به ثبت درخواست اقدام کند.

او اضافه کرد: از ۱۹ فروردین ماه سال جاری قابلیت ثبت درخواست استعلام غیر آپارتمان مسکونی، پروانه، پایانکار و عدم خلاف ملک به سامانه شهروندسپاری افزوده شده است.

ضیایی، رئیس اداره کنترل و نظارت بر سیستم‌های یکپارچه شهرسازی شهرداری با ارائه گزارش کار خود در پروژه شهروندسپاری، اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون ۱۷ هزار و بیست و چهار کاربر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که ۵۵۰ مورد از آنها در بازه زمانی ۱۹تا ۳۱ فروردین ماه بوده که وضعیت درخواست‌ها را در ۴ دسته ابطال شده، تائید شده، دائم شده و جاری و به ترتیب به تعداد ۱۶۲، ۲۶۳، ۵۹۸ و ۲۰ نشان می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه پیش از این در شهرداری نگاهی پراکنده و غیر متمرکز نسبت به برخی امور وجود داشته اما اکنون این رویه اصلاح شده است، بیان کرد: کلیه ضوابط سازمان با نمایندگان سازمان‌های دیگر مورد بررسی قرارگرفته و هر نماینده سازمان دیگر اعم از سازمان‌های خدماتی بالغ بر ۵۰ جلسه در کمیسیون معماری حضور داشته و امکان بررسی طرح‌های فرادست کلیه سازمان‌ها با شهرداری چه در زمینه برنامه‌ریزی و طراحی و چه تاسیسات و زیرساختی فراهم شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر طرح های هوشمندسازی شهرداری الکترونیک ویروس کرونا سازمان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: اجرای طرح گشت مشترک این سازمان با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد از تاکسی‌های سطح شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان اظهار کرد: به درخواست اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به اجرای طرح گشت مشترک با سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد، امروز اولین بازدید طرح فوق انجام شد.

وی افزود: در این بازدید که توسط اکیپ گشت اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد و بازرسان سازمان صورت پذیرفت، بازدید و سرکشی از تعدادی از تاکسی‌های گردشی سطح شهر، تاکسی‌های خط میدان دانش- چالشتر و تاکسی‌های مستقر در ترمینال سامان بازرسی به عمل آمد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: این طرح به صورت مستمر و طی بازرسی از نحوه اخذ کرایه‌ها به استناد مصوبه نرخ کرایه اجرایی در سال ۱۴۰۳ و الزام نصب برچسب نرخ‌نامه در تاکسی‌ها و الزام وجود دستگاه کارت‌خوان در تاکسی, به‌صورت مشترک بین دستگاه‌های مذکور در ماه‌های آتی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749752

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه در بندرعباس
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز