Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:06:19 GMT

رییس جهاد: جوجه‌کُشی در قم نداشتیم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۹۱۴۴

رییس جهاد: جوجه‌کُشی در قم نداشتیم

"عباس پورمیدانی" روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون ماده ۵ استانداری در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: مرغداران قمی قبل از ثبت سفارش خرید جوجه یک‌روزه، از تامین شدن نهاده‌های دامی اطمینان حاصل می‌کنند و دلیلی برای معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه باقی نمی‌ماند.

 وی با اشاره به انتشار ویدیویی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه، گفت: انتشار این فیلم تحت هر شرایطی امر غیراخلاقی و نادرستی بوده و باید با مقصران این کار برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه مساله فنی در امر مرغداری است و وقتی هدف مرغدار تولید جوجه تخم‌گذار و مرغ باشد، پرورش خروس ارزش اقتصادی نداشته و در تمام دنیا سیستم‌های مرغداری جوجه‌های خروس را معدوم می‌کنند.

پورمیدانی عنوان کرد: اما در فیلمی که اخیرا در رابطه با معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه منتشرشده این روال سپری نشده بلکه عده‌ای از تولیدکنندگان باهدف تهییج افکار عمومی و مشکلات ناشی از تامین نهاده‌ها و افت قیمت مرغ به روش غیراصولی جوجه‌های یک‌روزه را معدوم کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از فیلم‌های منتشر شده در رابطه با معدوم‌سازی جوجه‌های یک روز ارتباطی با مرغداران قمی ندارد.

در روزهای گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه در برخی از استان‌های کشور در شبکه‌های مجازی منتشرشده است.

پورمیدانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ گفته بود: در استان قم تولید مستقیم جوجه نداریم و زمانی که مرغداران استان جوجه‌ای را برای پرورش به قم وارد می‌کنند از قبل تمهیدات لازم را برای تأمین خوراک و سایر مایحتاج آن در نظر گرفته‌اند.

وی بیان کرد: کاهش بازار مصرف در صنعت مرغداری که موجب رغبت کمتر مرغداران به جوجه ریزی و پرورش آن شده، ازجمله دلایل افزایش تعداد جوجه‌های یک‌روزه و متاسفانه معدوم‌سازی آن‌ها در برخی از مناطق کشور است.

پورمیدانی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در برگزاری مراسم‌ها،‌ یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش مصرف مرغ در بازار است که خسارت‌های قابل‌توجهی به مرغداران وارد کرده و جبران آن نیازمند حمایت‌ ویژه از فعالان این صنعت است.

وی ادامه داد: با تلاش‌ نهادهای مختلف در وزارت جهاد کشاورزی ازجمله پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ‌های گوشتی تولیدشده به قیمت مناسب و سرعت بخشیدن به تامین و توزیع نهاده‌های موردنیاز مرغداران،‌ این مشکل برطرف خواهد شد.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است./

برچسب‌ها قم تخم مرغ مرغداری جوجه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم تخم مرغ مرغداری جوجه قم تخم مرغ مرغداری جوجه معدوم سازی جوجه های یک روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ حدود ۱۲۰ هزار تومان است. این یعنی قیمت هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۰۰۰ تومان تمام می شود. قیمت ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

بیشتر بخوانید: چه چیزهایی را می‌توان جایگزین تخم‌مرغ در غذاها کرد؟

در میادین میوه و تره بار نیز براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار، قیمت یک شانه ۳۰ عددی این کالای پروتئینی پرمصرف، بسته به نوع بسته بندی آن بین ۸۹ تا ۹۳ هزار تومان است.

همچنین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تخم مرغ در بازه قیمتی ۹۵ تا ۱۱۸ هزار تومان بسته به برند و بسته بندی آن عرضه می‌شود.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که تخم مرغ این روزها بازار آرامی را سپری می‌کند و بنا بر گفته کارشناسان این حوزه در نیمه اول سال با گرم‌تر شدن هوا مصرف تخم مرغ کم می‌شود که طبیعتا قیمت‌ها با کاهش تقاضا قدری کاهشی می‌شود.

البته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران نیز چندی پیش به ایسنا اعلام کرد که از دولت درخواست کردیم با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

به گفته این فعال بخش خصوصی قیمت تخم مرغ در مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده و این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229130 برچسب‌ها تخم مرغ

دیگر خبرها

  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • برابر شمس آذر تمرکز و انگیزه لازم را نداشتیم
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند