Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@22:48:07 GMT

وزارت میراث فرهنگی از نگاه کاسب‌کارانه خارج شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۹۱۵۵

وزارت میراث فرهنگی از نگاه کاسب‌کارانه خارج شود

استاندار سمنان گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نگاه کاسب‌کارانه خارج شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر عصر امروز در دیدار با محمدرضا پوینده، مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت‌های پیشگیرانه و درمانی به‌منظور مهار این ویروس در کشور اظهار کرد: برای فعالیت مجدد مراکز گردشگری و مسافرپذیر باید همچنان منتظر مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بود و تنها با تأیید این ستاد، امکان فعالیت این‌گونه مراکز فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر وجود صدها ظرفیت و پتانسیل گردشگری در استان سمنان، بر ضرورت تبدیل این استان از معبر به مقصد تأکید کرد و افزود: طی سال میلیون‌ها مسافر و زائر حضرت رضوی حداقل یکی از مسیرهای رفت یا برگشت خود را از این مسیر انتخاب می‌کنند و این استان می‌تواند به جای معبر، تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری کشور شود.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: ما تمایل داریم تا با ارائه برنامه‌های مختلف و تأمین زیرساخت‌های لازم، تلاش کنیم تا گردشگران و مسافران، این استان را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند و یا حداقل میزان ماندگاری خود را در این استان افزایش دهند.

آشناگر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و بیان آثار مخرب و خسارات اقتصادی ناشی از این بیماری گفت: یکی از گروه‌های مرجع که به‌شدت از این محل دچار آسیب جدی شده است، مجموعه هتل‌داران و ارائه‌دهندگان خدمات اقامتی و گردشگری هستند که لازم است پس از ریشه‌کنی این بیماری و به‌منظور فعالیت مجدد و پویای این صنف، مساعدت‌های لازم و حمایت جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود چهار هتل ایرانگردی و جهانگردی در استان سمنان بر ضرورت رسیدگی و توجه به این مراکز تأکید کرد و افزود: باید نوسازی مبلمان مناسب و بازسازی نمای ورودی این مراکز در اسرع وقت صورت گیرد.‌

استاندار سمنان عنوان کرد: یکی از مزیت‌های استان سمنان، داشتن زمین‌های فراوان است و در مجموعه هتل‌های گردشگری استان و به‌ویژه شهرستان سمنان نیز شاهد وجود زمین‌های بلااستفاده زیادی هستیم که لازم است با ایجاد مراکز خاص همچون مرکز آموزش هتل‌داری از این ظرفیت استفاده شود.‌

آشناگر بیان کرد: در استان سمنان، کاروانسراهای زیادی وجود دارد که ظرفیتی بسیار مناسب برای افزایش میزان گردشگر و تولید ثروت است که متأسفانه در برخی موارد به دلیل اجاره‌بهای بالا و قوانین دست و پاگیر وضع‌شده، عملاً بدون سرمایه‌گذار و علاقه‌مند رها شده و لازم است وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با آسان‌سازی قوانین و مقررات و نیز کاهش اجاره‌بها، زمینه استفاده مناسب و سرمایه‌گذاری توجیه‌پذیر را در این مراکز فراهم کند.‌

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نگاه کاسب‌کارانه خارج شود و در این راستا لازم است تا در برخی موارد، حتی از خودش نیز برای اعتلای اهداف این وزارتخانه هزینه کند.

استاندار سمنان با اظهار نارضایتی از روند ایجاد مرکز فرهنگی شهرستان سرخه گفت: استانداری سمنان با قبول تمامی مسؤولیت‌ها، دو بار پیاپی با صدور دستور ترک تشریفات تلاش کرد تا زمینه لازم برای جذب سرمایه‌گذار و آغاز پروسه ساخت این مرکز را فراهم آورد؛ اما به نظر می‌آید این وزارتخانه باید به‌صورت جدی‌تر به این مقوله ورود کند و تکلیف را روشن سازد.‌

آشناگر خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اتخاذ تمهیدات لازم و تأمین اعتبارات موردنیاز، زمینه بسط و توسعه گردشگری و تکمیل مراکز فرهنگی و اقامتی استان سمنان را فراهم آورد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری آموزش سمنان گردشگر صنایع دستی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی استاندار سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه کارگروه فرهنگی گردشگری و میراث فرهنگی به ریاست فرماندار اشنویه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه و دیگر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه  داریوش حیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، در مورد توسعه گردشگری پایدار راهکارهایی را ارائه و ایجاد گردشگری ارزان را یکی از راه های تقویت گردشگری پایدار دانستند.

براساس این گزارش : موضوعات مولفه های فرهنگ عامه اعم از مهارت های فرهنگی و هنری مردمان روستاها و عشایر در قالب تهیه و ساخت ابزارآلات سنتی و فرهنگی ، مهارت تهیه لبنیات سنتی ،بافندگی و صنایع دستی و بازی های بومی و محلی ، گفتمان دورهمی چیستان های کهن ادبیات عامه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                      

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد