Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی رضوی‌کیا سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: مجموعه آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس و با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی، برنامه‌های رسانه‌ای متنوعی را به منظور گرامیداشت ماه پرفضیلت رمضان و انتقال حال و هوای معنوی این ایام به ارادتمندان دور و نزدیک حضرت رضا (ع) تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  برنامه‌های قرآنی او افزود: برنامه زنده ترتیل قرآن کریم در سه نوبت صبح، ظهر و عصر؛ نیم‌ساعت بعد از اذان صبح " به افق تهران " از شبکه‌های یک و خراسان رضوی، ساعت ۱۱:۱۵ از شبکه قرآن و از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: برنامه تولیدی «الرضوان» نیز در قالب معرفی معلمان قرآنی که فعالیت ویژه‌ای داشته‌اند به همراه یک برنامه تصویری کوتاه، هر روز در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ از شبکه پنج سراسری پخش می‌شود.


مناجات خوانی رضوی‌کیا بیان کرد: اهل معرفت می‌توانند همه‌روزه در ایام ماه مبارک رمضان به تماشای برنامه مناجات‌خوانی از ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد که با حضور مداحان پویانفر، رسولی و بذری، در ساعت ۲۴ تا ۱ بامداد از شبکه افق پخش می‌شود، بنشینند.   او تصریح کرد: ویژه برنامه زنده «روایت بندگی» نیز در قالب مناجات‌خوانی توسط مداحان سماواتی، نریمانی و حدادیان از بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) هر شب در ساعت ۲۳:۴۵ تا ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تاکید کرد: همچنین هر شب برنامه مناجات‌خوانی و سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و مداحی محمود کریمی از رواق امام خمینی (ره)، رواق دارالولایه و کفشداری ۱۳ و ۱۴ حرم مطهر، در ساعت یک تا دو بامداد در شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود.


برنامه‌های سحر رضوی‌کیا اظهار کرد: نخستین ویژه برنامه سحر با حضور کارشناسان و میهمانان مختلف، هر روز از مسجد گوهرشاد در ساعت ۳ تا ۴:۳۰ بامداد به صورت زنده به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.   او افزود: برنامه زنده «بهار مهربانی» ویژه سحر نیز با بخش‌های مختلف مانند تواشیح و هم‌خوانی، گزارش با موضوع مواسات و همدلی در سطح آستان قدس رضوی، شرف حضور، کارشناسی، مسابقه قرآنی از صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر در ساعت ۳ تا ۴:۳۰ بامداد از شبکه خراسان رضوی پخش خواهد شد.   سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: سومین برنامه زنده ویژه سحر همراه با دعای سحر، هر روز از استودیوی صحن انقلاب اسلامی در ساعت ۳:۲۰ تا ۵ بامداد به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.  

رضوی‌کیا با اشاره به «خلوتگه عارفان» به عنوان یکی از برنامه‌های تولیدی ویژه سحر حرم مطهر رضوی است، بیان کرد: این برنامه با اجرای آقای صابر خراسانی و مدیحه‌سرایی آقایان رسولی، سماواتی و پویانفر تهیه شده است و یک ساعت قبل از اذان صبح " به افق تهران " از شبکه پنج سراسری پخش خواهد شد.


ویژه برنامه‌های افطار

او تصریح کرد: برنامه ویژه افطار نیز در قالب ارتباط با حرم مطهر رضوی، تلاوت قرآن کریم توسط قاریان برجسته، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی مخاطبان همراه با پخش اذان مغرب، همه روزه در ماه مبارک رمضان، نیم ساعت قبل از اذان مغرب " به افق مشهد " از شبکه خراسان رضوی پخش می‌شود.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تاکید کرد: ویژه برنامه افطار دیگری نیز به صورت زنده در قالب برنامه اذان‌گاهی و کارشناسی، یک ربع قبل و بعد از اذان مغرب " به افق تهران " به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.


برنامه‌های شبکه الکوثر رضوی‌کیا اظهار کرد: برنامه شرح و تفسیر دعا‌های صحیفه سجادیه با عنوان «ثامن الحجج (ع)» نیز در ایام ماه پربرکت رمضان از صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی در ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳۰ به روی آنتن شبکه الکوثر خواهد رفت.   او افزود: برنامه «کرسی تلاوت رضوی» یکی دیگر از برنامه‌های ماه مبارک رمضان حرم مطهر برای پخش در شبکه الکوثر است که در قالب ۳۰ قسمت در صحن‌های انقلاب و جمهوری اسلامی تولید شده است. این برنامه هر شب قبل از مسابقه «ان للمتقین مفازا» پخش می‌شود.
تولیدات مرکز ارتباطات و رسانه

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های تولیدی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان خادمان رسانه‌ای حضرت رضا (ع) در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی مشغول به تولیدات چندرسانه‌ای هستند تا در این ایام از طریق رسانه‌های مختلف به مخاطبان علاقه‌مند ارائه شود.

رضوی‌کیا بیان کرد: از جمله این اقدامات و تولیدات می‌توان به تصویر برداری هوایی و زمینی بالغ بر ۲۱۳۰ دقیقه " بالغ بر ۷۰ آفیش " شامل تصاویر هوایی ناب از صحن و سرای حرم امام رضا علیه السلام، تولید ۳۹ عنوان گزارش تصویری و کلیپ جهت اطلاع رسانی اقدامات، تولید ۵۵ عنوان کلیپ کوتاه توصیه‌های روانشناسی مقابله با بیماری کرونا و مصاحبه با علما و روحانیون صاحب نام می باشد.

او تصریح کرد: ویژه برنامه قرائت «ادعیه ماه رمضان» نیز با حضور آقای مطیعی در صحن انقلاب اسلامی، مسجد گوهرشاد و رواق دارالشرف حرم مطهر رضوی برای پخش از شبکه‌های ملی، استانی و برون‌مرزی تولید شده است.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه این اقدامات با تلاش خستگی ناپذیر نیروی‌های متخصص که خود را خادم حضرت می‌دانند، انجام شده است، تاکید کرد: در روز‌های قبل برنامه‌هایی ویژه‌ای تولید شده که هر کدام در ایام ماه مبارک از رسانه‌های مختلف پخش خواهد شد، تولید کلیپ با موضوع جهادگران سلامت با حضور فاطمه عبادی و صابر خراسانی، تولید کلیپ امام رضایی با حضور فاطمه عبادی و حامد عسگری، تولید کلیپ «به تو از دور سلام» با موضوع زیارت امام رضا (ع) از راه دور و تولید نماهنگ امام رضایی با حضور آقای جلیلوند از جمله این کار‌های ویژه است که امیدواریم مورد پسند مخاطبان واقع شود.

رضوی کیا با اشاره به اینکه با ۸ تیم حرفه‌ای تولید در حال همکاری هستیم، اظهار کرد: از دیگر تولیدات مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی می‌توان به تهیه و تولید بیش از ۱۷ عنوان نماهنگ با تصاویر زیبا و دیده نشده از حرم مطهر برای تمام دلدادگان حضرت رضا علیه السلام، تولید ۱۰ عنوان مناجات و ادعیه با صدای مداحان مطرح کشوری در حرم مطهر رضوی، ضبط تصاویری بی نظیر و ناب از زیارت مجازی حرم مطهر رضوی توسط هلی کم و ثبت تصاویر زیبای slow motion از صحن‌ها و رواق‌ها حرم مطهر رضوی می باشد.

 

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی ماه مبارک رمضان آستان قدس رضوی برنامه تلویزیونی سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی صحن انقلاب اسلامی روی آنتن شبکه ماه مبارک رمضان حرم مطهر رضوی مناجات خوانی پخش خواهد شد برنامه زنده ویژه برنامه پخش می شود رسانه ای شبکه افق امام رضا رضوی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر مشهد که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ ضمن تبیین اهمیت شهر مشهد و وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع)، از رویکرد شورای شهر نسبت به هدف گذاری لازم برای توسعه متوازن شهر بامحوریت بارگاه منور رضوی و تلاش های مدیریت شهری مشهد در خدمت رسانی شایسته به زائران و مجاوران تقدیر کرد. 
وی با اشاره به دغدغه و نگاه ویژه رئیس جمهور در خدمت رسانی به زائران و تلاش برای رفع مشکلات آنان، ابراز کرد: رئیس جمهور محترم در جلساتی که تاکنون با محوریت "زیارت" برگزار شده است، توجه ویژه به مشکلات و کمبودهای این حوزه داشتند و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر نموده اند. 
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به میزان گسترده سفرهای زائران با خودرو شخصی به مشهد مقدس، ادامه داد: رئیس جمهور محترم در خصوص رفع مشکل پارکینگ اطراف حرم دستورات لازم را به معاون اول و معاون اجرایی داده اند و بخش های مختلف دولت نیز آمادگی لازم را برای همکاری دارند و این نگاه در دولت، مستلزم پیگیری ویژه شورای شهر مشهد و مدیران شهری برای تحقق دستورات رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ زائران است. 
وی با تأکید بر اینکه نگاه آستان قدس رضوی بر همکاری با مدیریت شهری و گره گشایی از مشکلات مشهد است، اظهار کرد: در آستان قدس رضوی این نگاه که ما تنها مسئول حرم مطهر و صیانت از اموال و موقوفات این دستگاه قدسی هستیم، وجود ندارد؛ رویکرد این دستگاه قدسی خدمت و گره گشایی از مشکلات مردم است و با همین رویکرد، برای بازگشایی معابر پادگان لشکر ۷۷ ارتش و اراضی حاشیه شهر همکاری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: در خصوص مترو و حاشیه شهر نیز آستان قدس اهتمام جدی بر همکاری، کمک و گره گشایی از مشکلات دارد و تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است تا بتوانیم به شهر و مسئولان اجرایی شهر کمک خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی با انجام خدمات اجتماعی، تأسیس اماکن ورزشی، فرهنگی و علمی، مراکز درمانی و ...، خدمات گسترده‌ای را به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) ارائه کرده؛ همچنین با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه جوانی جمعیت، به زودی بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور را در بیمارستان رضوی افتتاح خواهد کرد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بلند مرتبه سازی‎های سال‌های گذشته در اطراف حرم مطهر، ابراز کرد: متاسفانه ساخت و سازها و بلند مرتبه سازي‌هاي ناهمگونی در اطراف حرم مطهر صورت گرفته، بگونه‌اي که بعضا در نامگذاری‌ها و معماری‎ها عدم تطابق با فرهنگ رضوی و هويت اسلامي به وضوح قابل مشاهده است.
وی همچنین با تأکید بر اینکه زمین‌های آستان قدس موقوفه هستند و شرعاً و قانوناً نمی‌توان از حقوق موقوفه چشم پوشی کرد؛ از مسئولان شهری و اعضای شورای شهر در خواست کرد نسبت به صیانت از املاک موقوفه حضرت رضا(ع) حساسیت لازم را داشته باشند.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان پیشنهاد داد؛  شورای اسلامی شهر مشهد طراحی مناسبی متناسب با هویت و معنویت مشهد مقدس، برای ورودی های شهر بویژه فرودگاه، راه آهن، ترمینال و ... داشته باشد.
در ابتدای این دیدار حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، گزارشی از اقدامات این شورا ارائه و در ادامه تعدادی از اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند