Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشگی یاسوج در سه منطقه از شهرهای این استان ظرف هفته جاری و پس از بررسی ها و انجام ازمایش مشخص شده که یک نفر ۱۶ فرد دیگر از اعضای خانواده و بستگانش را به این ویروس مبتلا کرده است.

حسین کلانتری امروز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: همچنین با نتایج تست های انجام شده در دو هفته قبل مشخص شد که ۲ نفر درگیر که مبتلا به ویروس کرونا و از استان های دیگر وارد کهگیلویه وبویراحمد شدند در مناطق گرمسیری استان نیز۲۰ نفر را مبتلا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: البته این سه نفر در سه منطقه جدا از هم بودند ولی بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیشترین شیوع و شیب صعودی بیماری کرونا بویژه در زمینه مبتلایان فامیلی و خانوادگی بیشتر در مناطق گرمسیری استان بوده است.

مردم و اصناف رعایت نکنند برخورد قاطع می کنیم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس قانون ، نظام و حکومت مسئول تامین سلامت مردم است و اگر جایی افرادی و اصنافی که فعالیتشان باید بر مبنای رعایت اصول، موازین و پروتکل های بهداشتی باشد در انجام وظایف و تعهد خود کوتاهی کنند بدون شک با ابزارها و ظرفیت های قانونی در اختیار، با آنها برخورد خواهیم کرد.

کلانتری یادآور شد: باردیگر و به صراحت اعلام می کنیم که دوران کرونا تمام نشده و بر اساس بررسی ها پیک صعودی این بیماری در برخی مناطق دنیا و حتی کشورمان نیز آغاز شده و مردم نباید وضعیت را عادی تلقی کنند.

فرآیند مواجهه در فاصله گذاری هوشمند راضی کننده نیست

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس آنچه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان امر می گویند و رصد کرده اند فرآیند مواجهه مردم و برخی اصناف در مرحله فاصله گذاری هوشمند چندان رضایت بخش نیست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم تا حدودی وضعیت را عادی تلقی کرده اند، به راحتی در مکان های شلوغ ازدحام می کنند، به خیابان می آیند و خرید می کنند که این وضعیت بدون شک نگران کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و حوزه معاونت بهداشتی با قوت و جدیت ورود کنند و با برخی اصناف و بازارایانی که در رعایت موازین و اصول بهداشتی کمترین کوتاهی و تخلفی انجام می دهند برخورد قاطع و لازم را انجام دهند.

کلانتری تصریح کرد: اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد به اذعان مسئولان امر در سطح ملی و وزارت بهداشت در برخی شاخص ها از جمله غرباگری و بیماری یابی فعال خوب و با بالاترین کیفیت عمل کرده و وضعیت استان هم اینک سفید و یا در زمینه تعداد فوتی ها و مبتلایان شیب کندی دارد، نباید سبب کوتاهی و در انجام مسئولیت ها و وظایف در ادامه راه شود.

وی گفت: باید بتوانیم با تکیه بر همین نقاط مثبت سعی در رفع برخی نقاط منفی کنیم و وضعیت بیماری را همچنان با تلاش، همراهیو مشارکت مردم مدیریت کرد.

کلانتری مجدد بر تسریع در انجام فرآیند نام نویسی و دریافت کد فعالیت از وزارت بهداشت توسط اصناف، بازاریان، دستگاه های مختلف اجرایی، نهادهای آموزشی، اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی و حتی دینی و مذهبی اعم از دولتی و خصوصی در استان شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: یکی از مهمترین پارامترها و شاخص های ارزیابی مدیران کل دستگاه های مختلف اجرایی بر میزان ورود به این سامانه هست.

۲۴ هزار واحد صنفی کد دریافت کردند

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تاکنون حدود ۲۴ هزار واحد اعم از اقتصادی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، تجاری و سایر مراکز دینی ومذهبی با ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت کد فعالیت بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی دریافت کرده اند.

محمد مهدی بانشی اظهار داشت: مهلت نام نویسی در این سامانه بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا ساعت ۲۴ روز چهارم اردیبهشت ماه است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی حدود ۳۲ تا ۳۳ هزار واحد باید تا این مدت در استان وارد سامانه وزارت بهداشت شوند و کد فعالیت دریافت کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت صاحبان تمامی صنوف و مشاغل و سایر مجموعه های اداری، اجرایی، ورزشی ، دینی ، اجتماعی اعم از شرکت های دولتی و خصوصی موظف به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت به آدرس Salamat.gov.ir هستند و دریافت کد هستند.

شیب بیماری صعودی می شود

پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: با توجه به بررسی ها و یافته های آزمایشگاهی شیب بیماری کرونا و روند مبتلایان ظرف روزهای آینده صعودی خواهد بود و وضعیت حاکم در زمینه اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند رضایت بخش نیست.

وی یادآور شد: این بیماری عالم گیر همچنان مرموزانه و بی رحمانمه به راه خود ادامه می دهد و به روند آغاز پیک صعودی و مجدد آن در برخی نقاط جهان نگرانی متولیان امر در سازمان جهانی بهداشت را نیز فراهم کرده است.

یزدان پناه یاداور شد: همچنان رعایت فاصله گذاری ها، دوری از تجمعات و ازدحام و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی بهترین راهبرد برای مقابله و جلوگیری از گسترش این ویروس است.

وی به برخی پیش بینی ها و تلقی ها در محافل عمومی و حتی رسانه ای مبنی بر تاثیر گرمای هوا بر کاهش و روند نزولی این بیماری نیز گفت: تاکنون هیچ مرجع رسمی و علمی این گزاره را تایید نکرده و مردم نباید با این تصور راه آغاز پیک صعودی این ویروس را فراهم کنند.

یزدان پناه یاداور شد: تاکنون بیش از ۵ هزار ۶۰۰ مورد تست کرونا در سطح استان انجام شده که بیش جواب حدود ۹۸درصد آنها نیز تاکنون دریافت شده است.

وی شمار بیماران بهبود یافته را در استان نیز ۲۴۷ نفر عنوان کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خانواده دانشگاه علوم پزشکی دولتی و خصوصی قانون کهگیلویه و بویراحمد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی بر اساس اعلام وزارت بهداشت فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!