Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید موافق قدیری رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید جوجه یکروزه، گفت:  براى ۶ ماهه اول سال ٩٩ پیش بینى متوسط تولید جوجه، ١٣٤ میلیون قطعه در ماه بود. همین میزان تولید براى شرایط عادى ١٣ میلیون قطعه مازاد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران ادامه داد: طى سالیان متمادى، رشد متوسط مصرف جوجه  ٥ درصد؜ بوده است. چطور سال ٩٩ به سال ٩٧ بیش از ١٨ درصد؜ می شود؟ میزان حذفی ۱۵ میلیون قطعه جوجه یا تخم نطفه دار هم دردی را دوا نخواهد کرد. چون با ضربه سنگینی که به تقاضا خورده است، تولید جوجه در ۶ ماهه اول باید به حدود ١٠٠ میلیون قطعه در ماه برسد!

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به دولت پیشنهاد داده ایم که از یک میلیون تومانی که قرار است یارانه نقدی به مردم اختصاص دهد، ۲۰ درصد این مبلغ را که معادل ۳ هزار میلیارد تومان است را برای خرید مرغ از مرغداران تامین کند و گوشت مرغ را در اختیار اقشار ضعیف و مردمی که یارانه می گیرند قرار دهد.

بیشتر بخوانید: ماجرای زنده به گور کردن جوجه ها؛ آیا کاهش صادرات کار را به اینجا کشاند؟

او گفت: این طرح را اگر دولت اجرا می‌کرد به هم نفع مرغداران و هم اقشار جامعه و هم دولت خواهد بود. پیش بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد اگر این رویه ادامه داشته باشد و سیاستگذاری مناسب تری اتخاذ نشود، در صنعت مرغداری و دامداری چالش‌های جدی تری داشته باشیم.

این فعال اقتصادی در خصوص واردات نهاده های دامی  تصریح کرد: از دی ماه پارسال تاکنون بانک مرکزی ارز بخش عمده ای از نهاده های دامی وارداتی را تامین نکرد.

موافق قدیری ادامه داد: امروز حدود ۳ میلیون تن انواع نهاده‌های دامی تولید خوراک دام که ۳ قلم کالای عمده شامل ذرت، جو دامی و کنجاله سویا است در بنادر دپو شده و هیچ ارزی برای آن تامین نشده است تا کالا ترخیص و به دست تولیدکنندگان شیر، گوشت و تخم مرغ و البته کارخانجات تولیدکننده خوراک دام برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اخبار اقتصادی میلیون قطعه خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور

مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، سیداحمدرضا سید علیان در حاشیه بازدید از شرکت دامداران نیشابور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به جای کلمه ضایعات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم و این بقایای بخش کشاورزی وحتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

وی ادامه داد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد.

سید علیان بیان کرد: در کشور 8 سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

علی مبارکی، معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز در این بازدید اظهارداشت: شهرستان نیشابور از شهرستان های پیشرو در زمینه دام در استان است.

وی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده تشکل های بخش دامی شهرستان ادامه داد : این شهرستان با بیش از 61 هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود 26 هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با 7 هزار و500 تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

مبارکی با تاکید این نکته که یکی از عوامل محدود کننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است؛ بیان کرد: در بخش کشاورزی بیش از 30 درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده و یا به دور ریخته می شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی نیز می شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده های خام دامی از خارج کشور داریم، لذا لازم است در خصوص صدور مجوزها وتسهیلات لازم جهت بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن وتامین امنیت غذایی می شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

احمد داوطلب زرقی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز ضمن تاکید برایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه گذاری در حوزه لبنیات می تواند قدم موثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

وی افزود: برخی مشکلات پیش روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه نیز امروز در حضور مدیرکل تغذیه وزارت جهاد کشاورزی بیان شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان