Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد ناظم‌رضوی روز چهارشنبه در سومین نشست شهرداران استان سمنان بیان کرد: دستگاه‌های بدهکار در صورتی که از طریق تسهیلات و کمک‌های پیش‌بینی شده دولت از طریق بند «و» تبصره ۵ بودجه سال ۹۸ کشور، بدهی خود را بپردازند، می‌توان شاهد افزایش چشمگیر فعالیت‌های عمرانی و اجتماعی در شهر بود.

وی با اشاره به مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض‌های ساختمانی و نوسازی، خودرو و صنفی، بیان کرد: شاید سهم مشارکت مردمی در پرداخت عوارض نسبت به بودجه شهرداری ناچیز باشد اما پشتوانه و قوت قلبی در سنجش رضایت مردمی از روند اجرایی امور شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کلیه عوارض‌های شهرداری این شهر تا ۱۵ اردیبهشت، به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، بر اساس تعرفه‌های سال ۹۸ محاسبه می‌شود.

ناظم‌رضوی با اشاره به اینکه برنامه‌های عمرانی شهرداری سمنان  با قدرت در حال پیگیری است، بیان کرد:  سال جدید باید فعالیت‌های حوزه گردشگری شهری و بازآفرینی بافت تاریخی با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی دنبال شود و روند اجرای طرح‌ها به منظور تقویت و گسترش این موضوعات سرعت بیشتری داشته باشد.

وی همچنین خواستار سرعت بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی شهری توسط دیگر دستگاه‌ها شد.

این مقام مسوول به ظرفیت اوراق تسویه و ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی ثبت شده دستگاه‌های اجرایی به شهرداری سمنان اشاره کرد و افزود: محدودیت بانک‌های عامل در این زمینه باید برطرف شود تا بسیاری از نیازها مانند خرید نردبان هیدرولیکی برای آتش نشانی، مرتفع شود.

وی در ادامه گزارشی از شرایط پیشرفت پروژه‎های شهرداری سمنان ارائه و بیان کرد: شهرک بازیافت سمنان نخستین و بزرگترین شهرک در حوزه جمع‌آوری پسماندها در کشور، فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرد و اجرای این طرح تاثیر بسیار زیادی در سیمای بصری شهر و ساماندهی مراکز بازیافت حاشیه و درون شهر داشته است.

ناظم‌رضوی گفت: رسیدگی به شرایط بیش از ۱۵ خانه تاریخی در دستور کار شهرداری سمنان قرار دارد و برنامه‌های مدونی برای بازآفرینی و احیای باغ راه‌های شهر نیز تنظیم شده است.

شهردار سمنان با اشاره به انتخاب استان سمنان به عنوان شهر دوستدار کتاب  از پیش‌بینی برنامه‌های جامع برای پیاده‌سازی مولفه‌های این عنوان خبر داد و گفت: فعالیت‌های شهر دوستدار کودک نیز به مانند دیگر طرح‌ها و برنامه‌های شهردای با قدرت در حال پیگیری است.

سومین نشست شهرداران استان سمنان در سال ۱۳۹۹ امروز با حضور ویدئو کنفرانسی مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در محل استانداری سمنان برگزار شد.

در این نشست شهرداران استان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده حوزه‌های مختلف مدیریت شهری پرداختند.

استان سمنان دارای ۲۰ شهرداری فعال است و ۸۰ درصد جمعیت استان در مناطق شهری ساکن هستند.

برچسب‌ها شهرداری سمنان سمنان سید محمد ناظم رضوی عوارض شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سمنان عوارض شهری شهرداری سمنان سمنان عوارض شهری شهرداری سمنان استان سمنان ناظم رضوی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت بالغ بر ۶۵ موضوع در ستاد شهرداری قم برنامه ریزی شده است و افتتاح چند هزار میلیارد پروژه از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

شهردار قم اضافه کرد: برگزاری نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی استان قم از جمله برنامه‌های شهرداری در دهه کرامت می‌باشد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: کرامات و برکات شهرهای مقدس مشهد و قم بواسطه دوبارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

کد خبر 6092196

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند