Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از کل تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی، هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های حوزه جهاد کشاورزی است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عباس علیزاده عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به میزان اعتبار پرداخت شده توسط بانک‌های عامل استان برای طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی اظهار داشت: سال گذشته مبلغ 3 هزار و 606 میلیارد ریال معادل 68 درصد اعتبار ابلاغی برای 888 طرح توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه 888 طرح مذکور برای 6 هزار و 937 نفر شغل ایجاد می‌کند تصریح کرد: در این راستا بانک توسعه تعاون با پرداخت 961 میلیارد ریال معادل 109 درصد اعتبار ابلاغی بیشترین جذب در بین بانک‌های عامل دارد و بانک کشاورزی نیز با پرداخت هزار و 570 میلیارد ریال رتبه دوم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

علیزاده گفت: از کل اعتبارات حوزه اشتغال روستایی و عشایری که بالغ بر 5 هزار و 588 میلیارد ریال بوده، شهرستان سیاهکل با پرداخت اعتبار برای 241 طرح‌ و پیش‌بینی اشتغال برای 322 نفر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است البته از کل تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی، هزار و 966 میلیارد ریال مربوط به طرح‌های حوزه جهاد کشاورزی است.

ایجاد 40هزار شغل جدید در روستاها/پرداخت 2076 میلیاردتومان تسهیلات روستایی1920 میلیارد ریال تسهیلات روستایی در استان سمنان پرداخت شدتخصیص سهم 20 درصدی از تسهیلات روستایی و عشایری به بخش تعاون

وی خاطرنشان کرد: پس از طرح‌های حوزه جهادکشاورزی، طرح‌های حوزه میراث فرهنگی با مبلغ 779 میلیارد ریال در جایگاه دوم و طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز با مبلغ 649 میلیارد ریال در جایگاه سوم تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به اختصاص تسهیلات به طرح‌های مختلف گفت: در این حوزه، 870 میلیارد ریال به صنایع تبدیلی کشاورزی و همچنین مبلغ 386 میلیارد ریال به طرح‌های بوم‌گردی، 200 میلیارد ریال برای طرح‌های گردشگری و 196 میلیارد ریال نیز به پرورش دام و طیور و همچنین سایر حوزه‌ها اختصاص یافت.

علیزاده ابراز داشت: در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر با استفاده از منابع داخلی بانک‌ها از کل اعتبار 5 هزار و 875 میلیارد ریال اعتبار استان، مبلغ هزار و 145 میلیارد ریال معادل 20 درصد کل اعتبار پیش‌بینی شده تاکنون از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است که در این راستا برای هزار و 455 نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر شهرستان سیاهکل با پرداخت 39 طرح‌ها به مبلغ 59 میلیارد ریال و پیش‌بینی شغل برای 75 نفر رتبه نخست را در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر به خود اختصاص داده است.

علیزاده با بیان اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی نیز از کل اعتبار هزار و 222 میلیارد ریال، کمیته امداد استان با اختصاص 810 میلیارد ریال بیشترین میزان تخصیصی را داشته است افزود: پس از کمیته امداد، بنیاد شهید با 263 میلیارد ریال و همچنین سازمان بهزیستی با 149 میلیارد ریال در جایگاه‌های بعدی قرار دارند که این تسهیلات به آنان تخصیص یافت.

وی افزود: از عوامل بانک تجارت نیز تشکر می‌کنیم که با وجود اینکه مدت زمان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به اعتبار سال 97 تمام شده بود اما در سال 98 تعداد 194 طرح را پذیرفتند و 27 میلیارد ریال تسهیلات در این حوزه پرداخت کردند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به اولویت‌بندی‌ها در مرحله پنجم دریافت اعتبارات و تسهیلات روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا و همچنین طرح‌های نیمه تمام و مشمول دریافت تسهیلات و طرح‌های مصوب در مرحله پنجم دریافت اعتبارات و تسهیلات روستایی و عشایری در اولویت هستند.

انتهای پیام/612/ ز

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان گیلان حوزه اشتغال روستایی روستایی و عشایری تسهیلات روستایی بانک های عامل میلیارد ریال مدیرکل تعاون طرح های حوزه پرداخت شده کل اعتبار بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲

امتداد -  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۸۲۴ فقره انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۱۶۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در این بانک اعطا شده که از این میزان، ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به خانواده‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است» و از این رو حمایت از جوانی جمعیت و فراهم ساختن زمینه‌های تحقق این مهم در کشور از مهمترین وظایف نهادهای اقتصادی تأثیرگذار به ویژه بانک‌هاست.

 

 

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بانک مسکن، مبلغ ۱۷ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بابت ۳۴ هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای تولد فرزندان اول تا پنجم، مبلغ ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بابت ۶۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و مبلغ ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت یک هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن به خانواده‌های دارای تا سه فرزند و همچنین خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند(متناسب با تعداد فرزندان) پرداخت شده است.

همچنین طی مدت مذکور با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن متناسب با تعداد فرزندان زیر ٢٠ سال، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بابت ۱۱ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات خرید و تعمیر مسکن نیز در بانک مسکن اقدام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور