Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@00:29:23 GMT

واکنش رژیم صهیونستی به پرتاب ماهواره ایرانی نور

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۹۶۴۱

به گزارش ایسنا، به نقل از اورشلیم پست، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در اظهاراتی پرتاب ماهواره نظامی نور به فضا را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام امروز ایران در پرتاب ماهواره یه فضا تنها نمای خارجی توسعه‌ی مداوم تکنولوژی موشک‌های پیشرفته ایران است.

در ادامه این بیانیه از "موشک‌های بالیستیک بین‌قاره‌ای" و "موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند" به عنوان موشک‌های پیشرفته ایران یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه آمده است: پرتاب امروز مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تعدات پیشین ایران به جامعه بین‌المللی است.

وزارت خارجه این رژیم در اظهاراتی مداخله‌جویانه افزود: نظام ایران به جای مقابله با ویروس کرونا که بر زندگی ده‌ها هزار شهروند ایرانی تاثیر گذاشته، همچنان تمرکز خود را بر روی پرخاشگری‌های نظامی نگه داشته است.

در انتها این وزارت‌خانه افزود: اسرائیل از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا پرتاب اخیر را محکوم‌ و تحریم‌های بیشتری را علیه نظام ایران وضع کنند تا این کشور به اقدامات خطرناک خود ادامه ندهد.

به گزارش ایسنا، ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهاررشنبه در کنفرانسی خبری در واکنش به پرتاب موفیقت‌آمیز ماهواره نظامی به مدار گفت: از نظر من ایران باید برای این کارش پاسخگو باشد. ارگانی که از نظر آمریکا تروریستی محسوب می‌شد اقدام به پرتاب ماهواره به فضا کرده است.

همچنین رابرت لودویگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا با اشاره به اینکه ایالات متحده برنامه‌های ایران را تحت نظر دارد، گفت: با وجود اینکه تهران هنوز موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای ندارد اما تمایلش برای داشتن موازنه‌ای استراتژیک در برابر آمریکا ممکن است منجر به آغاز تولید موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای شود.

منبع: الف

کلیدواژه: ماهواره نظامی پرتاب ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که در واکنش به تعرض‌های رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان عملیات‌های جدیدی را علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در منطقه‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵ عصر امروز چهارشنبه یکم ماه مه ۲۰۲۴ ساختمانی را در شهرک المطله با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در ادامه واکنش به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۳۵ عصر امروز ۲ ساختمان را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز ضمن اذعان به اصابت این موشک‌ها به ۲ ساختمان در شهرک صهیونیست‌نشین شتولا در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از به صدادرآمدن آژیر هشدار در شهرک صهیونیستی «المطله» خبر دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان خبر داد.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی با ۲ موشک منطقه واقع در حدفاصل «بلاط» و «مروحین» در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کد خبر 6094609

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»