Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@04:00:52 GMT

پیکر فضل الله اویسی فردا به خاک‌ سپرده می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۹۸۹۱

پیکر فضل‌الله اویسی ـ استاد موسیقی و اندیشمند ایرانی که سه‌شنبه (دوم اردیبهشت ماه) در سکوت خبری درگذشت، صبح پنجشنبه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهره اویسی، فرزند این استاد موسیقی در گفت و گویی خبر فوت پدر را تأیید و علت آن‌را کهولت سن عنوان کرد.

زنده‌یاد فضل الله اویسی در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ۲۸ اسفند سال ۱۳۰۲ خورشیدی در یکی از محله‌های جنوبی تهران، کوی یاورخان (چاله میدان) دیده به جهان گشود. نخستین استاد او حسین تعزیه خان بود. سپس نزد حسن خان لحنی معروف به حسن قصاب شاگردی کرد.

او شاگرد حسین طاهرزاده، قمرالملوک وزیری، حسن سنجرانی و ابراهیم خان منصوری بود و با ارکسترهای متعدد در رادیو مانند ارکستر ابراهیم خان منصوری، ارکستر ابراهیم سرخوش، ارکستر قاسم نیکپور و ارکستر شاپور نیاکان همکاری کرد.

فضل الله اویسی در شاعری و ادبیات نیز مورد قبول اهل فن بود. کتاب‌های «گلبانگ اویسی»، «هفت شهرعشق» ،«نفایس اویسی» و «گنج بی رنج» (ارمغان اویسی) از آثار مکتوب این اندیشمند هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 420218

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موسیقی موسیقی سنتی موسیقیدان ایرانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضل الله اویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شفیعی، هنرمند برجسته موسیقی و رهبر و بنیان‌گذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان پس از تحمل ماه‌ها رنج بیماری درگذشت.

مرتضی شفیعی به دلیل ابتلاء به بیماری کبد و پس از انجام پیوند کبد دچار عفونت ریوی شده و در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند موسیقی ایرانی، متولد سال ۶۳ در اصفهان است، سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو و … را داشته و در سال ۹۱ مقام اول جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.

او نوازندگی را نزد اساتیدی همچون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده است.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند موسیقی فردا در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090621

دیگر خبرها

  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت