Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد پناهیان با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج فرهنگ برهنگی، بی بند و باری و غفلت در فضای مجازی تأکید کرد که مبلغان در ماه رمضان پشت پرده فساد در فضای مجازی را در همین فضا برای مردم بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان»  در نشست مجازی توجیهی مبلغان رمضان دفتر تبلیغات اسلامی که عصر امروز(چهارشنبه 3 اردیبهشت) به صورت زنده پخش شد به بیان نکاتی در ارتباط با وضعیت تبلیغ در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: بی شک استفاده از فضای مجازی بهترین راهکار برای وضع موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: مبلغان علاوه بر ارتباطی که می‌توانند با عموم مردم بگیرند خوب است با سرگروه ها و مدیران یک منطقه ارتباط بگیرند و از این طریق بتوانند مطالب و نکات خود را منتقل کنند و در حقیقت به نوعی دست به تربیت و آموزش مربیان بزنند که در این صورت شبکه عظیمی به راه خواهد افتاد چراکه این مدیران خود با افراد زیادی در ارتباط هستند.

 

وی با بیان این که باید به مردم برای سخنان و خواسته های خودمان راهکار بدهیم، گفت: وقتی از آنها می خواهیم به سمت معنویت بروند باید راهکار عملی هم بدهیم که از جمله آنها دعایی که امیرالمؤمنین(ع) هر صبح می خواندند و آن هم دعای استغفار است که در هفتاد قسمت روایت شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یادآور شد: ما به دنبال دادن برنامه های عرفانی و جمع کردن مرید نیستیم بلکه منظورمان این است که صحبت های خود بدون ارائه راهکار بیان نکنیم، همچنانکه رهبر معظم انقلاب در همین ایام وقتی از مردم خواستند که برای رفع ویروس کرونا دعا کنند، دعای هفتم صحیفه سجادیه را پیشنهاد دادند و اتفاقا صحبت ایشان مورد استقبال نیز قرار گرفت.

 

وی دادن برنامه عملی در آداب اجتماعی را امری لازم و حیاتی برای مبلغان دانست و گفت: شاید در فضاهای حضوری خیلی امکان این امر وجود نداشته باشد بنابراین باید به نحو احسن از فضای مجازی استفاده کنیم و معارف دینی خود را به مخاطبان انتقال بدهیم.

 

تولیت مدرسه عالی دارالحکه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم هشدار دادن به مردم به ویژه جوانان در ارتباط با آسیب های فضای مجازی یادآور شد: دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا از این فضای برای ترویج فرهنگ برهنگی، بی بند و باری و غفلت از یاد خدا استفاده کنند، مبلغان نیز باید با استفاده از همین فضا، این مشکلات را گوشزد کنند.

 

وی تصریح کرد: لازم است تا ابعاد امنیتی و سیاسی پشت پرده این قضایا به خوبی برای مردم بیان شود تا بدانند که دشمنان با ترویج فساد در فضای مجازی به دنبال کسب قدرت و تضعیف ما هستند، بدون بیان کردن این مطالب همچنان ذهن جوانان با آن طرف مرزها خواهد بود و دل به صحبت های ما نخواهند داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تأکید کرد: باید برای جوانان این مطلب جا بیافتد که آن طرف هیچ خبری نیست و این اعتماد به نفس ملی و توجه به ظرفیت های فوق العاده داخلی باید مورد ترویج قرار بگیرد و تصور اشتباه از فرهنگ غرب که آن را فرهنگی متعالی و پیشرفته می‌دانند از ذهن جوانان پاک شود.

 

وی با بیان این که شبهات زیادی از طریق فضای مجازی ذهن جوانان را درگیر کرده است، گفت: مبلغان باید بتوانند با استفاده از انواع روش ها برای اعتلای اندیشه جوانان گام بردارند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: تبلیغ ماه رمضان حجت الاسلام پناهیان فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: «صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.» این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم