Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سید حسن نصرالله با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ثواب این ماه، گفت: روزه نه به نفع خداوند سبحان و تعالی بلکه به نفع دنیا و آخرت بندگان است. تاریخ انتشار: 22:47 - 03 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۰۲۸

خبرگزاری میزان- سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت نزدیک شدن به ایام مبارک ماه رمضان، ضمن تبریک و تهنیت در مورد فضیلت این ماه مبارک و ارزش این ایام در نزد خداوند و پیامبر (ص) و با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و آیاتی از قرآن تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماهی است که در آن خیر و برکت وجود دارد و گناهان آمرزیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: رژیم صهیونیستی بیم دارد بیش از هشتاد سال عمر نکند

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماهی است که بندگان خداوند می‌توانند با بجا آوردن اعمال مستحب در کنار اعمال واجب، ثواب و اجر اعمال خود را دوچندان کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ثواب خواندن یک آیه قرآن در ماه رمضان به اندازه ثواب ختم قرآن در ماه‌های دیگر است. روزه نه به نفع خداوند سبحان و تعالی بلکه به نفع دنیا و آخرت بندگان است ما اکنون در زمانی هستیم که تقویت ایمنی بدن مهم است و شواهد علمی وجود دارد که روزه به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و در پزشکی نیز به این مسئله اشاره شده است.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: در میان دوازده ماه سال، ماه رمضان، به ماه خدا توصیف شده است، اگر چه همه زمان‌ها و ماه‌ها از آن خداست، اما ماه مبارک رمضان این ویژگی را دارد که وقتی خداوند آن را به خود منتسب می‌کند کرامت، قداست، فضیلت، برکت و اهمیت بیشتری بدان می‌دهد.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که رعایت موارد و توصیه‌های بهداشتی به صبر نیاز دارد و در این موضوع شکی نیست که شرایط سختی روبرو هستیم، همانطور که مسائل معیشتی و خورد و خوراک مردم سخت است.

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر این موضوع که؛ با صبر می‌توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم، با صبر می‌توانیم بر دشمن اسرائیلی غلبه کنیم، گفت: معنای صبر ایستادگی بدون فروپاشی است. عصبانی نشدن و کنترل خود است.

وی ادامه داد: روزه، تمرینی سالانه برای تمرین صبر است. صبر کلید پیروزی است.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: اوضاع مقابله با شیوع کرونا در لبنان به لطف تلاش‌ها و اقدامات دولت و وزارت بهداشت و رعایت توصیه‌ها از سوی مردم خوب است و باید با صبر و استقامت، به مقررات و توصیه‌ها ادامه داد و کرونا را شکست داد.

وی گفت: افرادی که به دنبال آمرزیده شدن گناهان خود هستند، به تهی‌دستان و افراد نیازمند کمک کنند و به روزه‌داران افطاری دهند ولو مقدار این افطاری کم و حتی ناچیز باشد.

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: با شیوع کرونا در خیلی از کشور‌ها از جمله لبنان این نگرانی وجود دارد که ادامه شرایط منجر به قحطی و گرسنگی شود و بنابر این باید با تدبیر، امور معیشتی را مدیریت کرد.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سید حسن نصرالله ویروس کرونا ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت:کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی که در سال ۱۳۹۰ مقام اول جشنواره بین المللی امام رضا( ع) ار کسب کرده است پس از ۲ سال و ۹ماه تلاش بی وقفه به زبان پشتو ترجمه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،حجت الاسلام علی باقری در آیین رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی اظهارداشت: توسط دکتر مجید خالق نیا ؛ پژوهش و نگارش شده است و این کتاب در چهارمین جشنواره گزینش کتاب سال جشنواره بین المللی امام رضا ( ع) در سال 1390 مقام نخست را بین نویسندگانی از 29 کشور جهان از جمله انگلیس، فرانسه، روسیه، هند و بین287 کتاب رسیده به جشنواره به خود اختصاص داده است.

باقری ادامه داد : این کتاب با محوریت جنبش های علویان و تاثیر آن در هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو ؛ بویژه تاریخ مهم قرن یک و دو هجری نگارش شده است و هم اکنون جهت استفاده و بهره برداری بیشتر به زبان پشتو ترجمه شده است .

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز اظهارداشت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است. امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم .

مجید خالق نیا، نویسنده کتاب برتر رضوی نیز گفت: تا به امروز در راستای توسعه تبیین فرهنگ رضوی و ترجمه کتاب های شاخص در فرهنگ رضوی و بویژه کشورهای پشتو زبان، کتاب فاخری ترجمه نشده است و به همین دلیل این کتاب در دستور ترجمه قرار گرفت.

وی ادامه داد: مترجم کتاب دکتر هاشمی است که پیش تر نیز کتاب هایی از استاد شهید مرتضی مطهری و در حوزه حضرت سید الشهدا نیز ترجمه کرده است و از سال 1400 به مدت 2سال و 9ماه روی ترجمه  این کتاب وقت گذاشته است و  ترجمه کامل کتاب به همت مولف در شهر هرات افغانستان چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • ارزش کار کارگران به اندازه جهاد است
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم