Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا ۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است. تاریخ انتشار: 06:38 - 04 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۸۳۱

خبرگزاری میزان - آخرین وضعیت بارش‌ها در سال آبی جدید نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی تا ۲ اردیبهشت ۹۹ ارتفاع بارش‌ها در کل کشور به ۲۷۸ میلیمتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۳۱۶ میلیمتر بارش در حوضه‌های آبریز اصلی به ثبت رسیده که کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد، اما نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله با رشد ۳۱ درصدی روبرو بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوضه آبریز خزر ارتفاع بارش‌ها به ۳۶۱ میلیمتر رسید که نسبت به بارش‌های سال گذشته با کاهش ۲۳ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

در این بین حوضه آبریز دریای خلیج فارس و دریای عمان با ۴۱۹ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۲۴ درصدی داشته است.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی با ۲۹۱ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته کاهش ۳۵ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

حوضه فلات مرکزی در مدت مورد بررسی با ۲۰۵ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با افزایش ۳ درصدی و نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله با افزایش ۴۵ درصدی روبرو بوده است.

حوضه مرزی شرق نیز با ۱۴۱ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته رشد ۴۲ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۵۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

گفتنی است حوضه آبریز قره قوم نیز از ابتدای سال آبی جاری با ۲۴۴ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۴ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۳۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

 

بیشتر بخوانید: رکورد بارش‌های تهران شکسته‌ شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بارش ها اخبار اقتصادی خشکسالی میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته درصدی و نسبت به دراز مدت ابتدای سال آبی سال گذشته حوضه آبریز بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

کارشناس هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته بیرجند با بارش ۱۹ میلیمتری بیشترین بارش استان را تا این لحظه و براساس آخرین آمار دریافتی ثبت کرده است.

خانم زارعی افزود:دراین مدت خوسف ۵ میلیمتر، طبس ۴، بشرویه ۳، سربیشه ۲ ریال دهسلم نهبندان و خضری دشت بیاض یک، دیهوک ۶، معدن پرورده ۲، سرند طبس ۱۲، پیروک ۳، خرو ۱۱، پیکوه ۶، رباط خان طبس ۱۰، اسفندیار ۶، عباس آباد میم ۳، فتح آباد خضری ۵، روستای درمیان ۱۰، کلاته گاویج ۵، درخش ۶ و گزیک ۱ میلیمتر، حاجی آباد زیرکون ۵، آبیز ۱۱، معصوم آباد ۵ و مغیلان ۲، ارسک ۳، رقه ۲، مود ۹، اسفزار ۱۶، حجت آباد ۱۲، مختاران ۱۰، میغان ۲ و اسدیه درمیان کمتر از یک میلیمتر باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز به صورت خفیف‌تر و تا فردا در استان فعالیت دارد گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت توده هاوای ناپایدار جوی تا فردا، گاهی وزش تند باد، رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و عدم نفوذپذیری خاک، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود. 

وی گفت: شدت فعالیت امروز در نهبندان، خوسف، جنوب بیرجند، سربیشه و پاره‌ای از نقاط طبس، سرایان، قاین، فردوس و حاجی آباد و دیهوک پیش بینی می‌شود و هشدار سطح نارنجی که روز گذشته صادر شده همچنان تا فردا به قوت خود باقیست.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با حداکثر دمای ۲۹ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

تغییرات دمای مرکز استان هم دراین مدت بین ۱۹ و ۷ درجه سلسیوس ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳