Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصوری به ارائه توضیحاتی درباره روند پرداخت تسهیلات به آسیب دیده گان از کرونا پرداخت و با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا هفته سوم اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «عیسی منصوری» شب گذشته (چهارشنبه 3 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره روند پرداخت تسهیلات به آسیب دیده گان از کرونا پرداخت و با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات 12 میلیون تومانی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا هفته سوم اردیبهشت آغاز می شود که این موضوع شامل بنگاه های کسب و کاری که بیشترین آسیب را از بیماری کرونا دیده اند یعنی 11 رسته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح بیشتر درباره این 11 رسته که این تسهیلات شامل حال آنها می شود، گفت: 11 رسته ای که مشمول دریافت بسته حمایتی می شوند بر اساس مطالعات کمی و گفتگو با بخش خصوصی و تشکل های مربوطه مشخص شده اند و این تسهیلات فقط مربوط به بنگاه های کمتر از 50 نفر نیست بلکه بنگاه هایی که بیش از 50 نفر نیروی کار دارند مانند بخش حمل و نقل را نیز شامل می شوند.

 

وی با بیان اینکه تعداد بنگاه های بزرگ کشور که بیش از 100 نیروی کار دارند چهار دهم درصد است که بخشی از آنها در رسته هایی که بیماری کرونا به آنها آسیب وارد کرده است قرار نمی گیرند، گفت: دلیل در نظر گرفتن 12 میلیون تومان تسهیلات به ازای هر نیروی کار؛ حفظ بنگاه بوده است اما در دنیا معیار اندازه بنگاه کسب و کار؛ تعداد نیرو و گردش مالی آن است اما به دلیل مشخص نبودن گردش مالی بنگاه ها در کشور؛ معیار برای پرداخت تسهیلات حمایتی؛ تعداد نیروی کار بنگاه ها است.

 

منصوری با اشاره به اینکه 50 درصد این تسهیلات به عنوان هزینه دستمزد و 50 درصد به عنوان هزینه سرمایه در گردش بنگاه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بیش از یک میلیون بنگاه مشمول بسته حمایتی دولت هستند و به طور دقیق می دانیم چه کارفرمایی با چه کد ملی و آدرس و شماره تلفنی هدف این بسته حمایتی است.

 

 

 

وی با بیان اینکه اکر این بنگاه ها نیروی کار خود را حفظ کنند به ازای هر نیروی کار خود 12 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 12 درصد دریافت می کنند، گفت: برای واحدهایی نیز که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده اند، 16 میلیون تومان به ازای هر نفر نیروی کار پرداخت می شود.

 

وی درباره روند پرداخت این تسهیلات نیز اینگونه توضیح داد: از هفته سوم اردیبهشت بر اساس داده هایی که در اختیار ماست به کارفرمایان آسیب دیده از کرونا پیامکی ارسال می شود که مشمول دریافت بسته حمایتی هستند و اگر آنها درخواست دریافت این تسهیلات را داشتند در سامانه کارا نام نویسی می کنند و پس از بررسی دو روزه کارفرما به بانک عامل معرفی می شود.

 

منصوری درباره کارفرمایانی که نیروی کار خود را حفظ کرده اند اما پیامک دریافت تسهیلات برای آنها ارسال نشده است نیز گفت: اگر کارفرمایی از شرایط ایجاد شده بر اثر بیماری کرونا آسیب دیده است و برای آن پیامکی ارسال نشد، می تواند این موضوع را در سامانه هایی که مشخص شده است اعلام کند.

 

منصوری با بیان اینکه واحدهای کسب و کاری که ثبت شده باشند امکان حمایت تسهیلاتی از آنها وجود دارد و اگر کسب و کاری ثبت نشده باشد نمی توانیم از آنها حمایت کنیم، گفت: دستفروشان و کارگران در حوزه پرداخت تسهیلات معیشتی قرار می گیرند. مهد کودک ها و مراکزی مانند آن،باشگاه های ورزشی، صنعت پوشاک و صنعت چرم از جمله بنگاه های مورد حمایت بسته تسهیلات بانکی هستند.

 

وی درباره مدارک مرور نیاز برای دریافت این تسهیلات نیز توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به اینکه برای تسهیلات تا 12 میلیون تومان فقط ارائه سفته لازم است، ادامه داد: برای تسهیلات 12 تا 48 میلیون تومانی سفته و یک ضامن، برای تسهیلات 50 تا 120 میلیون تومانی 2 ضامن و برای تسهیلات تا 180 میلیون سه ضامن نیاز است.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصریح این نکته که ابلاغیه پرداخت این تسهیلات به بانک ها داده شده است، گفت: ترجیح ما این است که این تسهیلات برای اطمینان از حفظ نیروی کار بنگاه در دو قسط پرداخت شود. دوره تنفس این تسهیلات سه ماهه و تا مهر امسال و مدت بازپرداخت آن 24 ماه است.

 

منصوری در مورد بنگاه هایی که نیروی کسب و کار خود را حفظ نکنند اما تسهیلات را دریافت کرده اند، گفت: اگر مشخص شود کسانی که این تسهیلات را دریافت کردند نیروی کار خود را حفظ نکرده باشند یا این مبلغ را در جای دیگر استفاده کنند، این تسهیلات با نرخ سود 18 درصد و جریمه شش درصدی برای آنها محاسبه می شود.

 

وی درباره اهداف این طرح نیز با تاکید بر اینکه واحدهای خرد و کوچک هدف اصلی طرح بسته حمایتی هستند، افزود: حتی مشوق هایی برای واحدهایی که نیروی کار خود را نیز افزایش دهند پیش بینی شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات کرونا روند پرداخت تسهیلات آسیب دیده از کرونا هفته سوم اردیبهشت نیروی کار خود کار خود را حفظ میلیون تومانی میلیون تومان برای تسهیلات بسته حمایتی کسب و کار بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، گفت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح (خشت و.) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.   وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.   رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا