Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:42:50 GMT

ایران یکی از شرکای فعال تجاری ازبکستان در 3 ماه نخست سال 2020

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۱۸۲۸

ایران یکی از شرکای فعال تجاری ازبکستان در 3 ماه نخست سال 2020

کمیته آمار ازبکستان، جمهوری اسلامی ایران را یکی از شرکای فعال تجاری این کشور در 3 ماه نخست سال 2020 میلادی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، کمیته آمار ازبکستان، جمهوری اسلامی ایران را یکی از شرکای فعال تجاری این کشور در 3 ماه نخست سال 2020 میلادی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، در بین 20 کشور بزرگ همکار تجاری ازبکستان در 3 ماه نخست سال 2020 میلادی 7 کشور خارجی از جمله جمهوری اسلامی ایران با ازبکستان مبادلات بازرگانی فعال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش، کشورهای افغانستان (151 میلیون و 100 هزار دلار)، قرقیزستان (121 میلیون و 200 هزار دلار)، تاجیکستان (78 میلیون و 800 هزار دلار) ترکیه (62 میلیون و 300 هزار دلار)، امارات متحده عربی (15 میلیون و 700 هزار دلار) و فرانسه (10 میلیون و 100 هزار دلار) نیز در بین این 7 کشور قرار گرفتند.

ازبکستان طی این 3 ماه نخست سال جاری میلادی با 13 کشور خارجی دیگر تراز مبادلات بازرگانی منفی داشته است.  

بر اساس گزارش کمیته آمار ازبکستان، مبادلات بازرگانی خارجی این کشور در 3 ماه نخست سال 2020 میلادی در سطح 8 میلیارد و 140 میلیون دلار قرار گرفته است.

این نسبت به 3 ماه نخست سال 2019 میلادی 924 میلیون و 100 هزار دلار کمتر است.

طی این مدت صادرات کالاها به کشورهای خارجی نسبت به سال گذشته میلادی با 10.9 درصد کاهش در سطح 3 میلیارد و 374 میلیون و 700 هزار دلار قرار گرفته است.

شاخص واردات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با 9.7 درصد کاهش در سطح 4 میلیارد و 765 میلیون و 700 هزار دلار قرار گرفته است.

بدین ترتیب، تراز تجارت منفی معادل یک میلیارد و 390 میلیون و 900 هزار دلار رقم خورده است.

ازبکستان امروز با بیش از 150 کشور خارجی روابط تجاری دارد. در این میان این کشور بیشترین مبادلات بازرگانی را با روسیه (16.9 درصد)، چین (16.8 درصد)، قزاقستان (8.3 درصد)، کره جنوبی (6.7 درصد)، ترکیه (5.8 درصد)، قرقیزستان (2.3 درصد) و آلمان (2.1 درصد) دارد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان جمهوری اسلامی ایران ترکیه تجارت کالا 3 ماه نخست سال 2020 میلادی مبادلات بازرگانی هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم

۱۰ اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایرانیان است، در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، هیات دولت مصوبه‌ای را تایید کرد که به موجب آن دهم اردیبهشت هرسال، “روز ملی خلیج فارس” نام گرفت.

روزی که یادآور ازخودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور (۲۱ آوریل ۱۶۲۲ میلادی) در پی رشادت‌های سپاه ایران به رهبری امیرالامرای فارس (امام قلی‌خان) می‌باشد. شاه عباس صفوی  در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد، تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست