Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رئیس جمهور: هر کسی می‌تواند تا ۲ میلیون تومان این سهام را خریداری کند، ارسال دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار، مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۵۰۰میلیارد دلاری را تصویب می‌کند، چند هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد؟، ارزش سهام عدالت ۸ برابر شده است و بازدهی ۱۵ درصدی برای یک هفته کاری بورس را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور: هر کسی می‌تواند تا ۲ میلیون تومان این سهام را خریداری کند

دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: در این شرایط هم در بورس در هفته‌های گذشته قدم خوبی در زمینه شرکت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) برداشته شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و تأثیرگذار بود. ان‌شاء الله در روزهای آینده و هفته‌های آینده شاهد یک قدم مهم از طرف وزارت اقتصاد خواهیم بود که آن هم باز سهامی را البته به صورت واحدهایی که در صندوق است، واحدهای ETF ان‌شاء الله آماده می‌شود از بانک‌های مهم، از سهام بیمه‌های مهم و اینها ترکیب شده و این سهام عرضه می‌شود و هر کسی هم می‌تواند تا ۲ میلیون تومان این سهام را خریداری کند و از یک تخفیفی هم برخوردار می‌شود. به نظر من باز هم در هفته‌های آینده شاهد خبرهای خوبی در بورس برای مردم عزیز خواهیم بود و این یکی از راه‌های حرکت اقتصادی ما است. امسال که سال جهش تولید است، یکی از راه‌های آن فعالیت درست بانک‌ها است، یکی از راه‌های مهم، بازار سرمایه است و یکی از مسایل مهم در بازار کار است که باید کاری کنیم که اشتغال را بوجود بیاوریم و جبران کنیم. البته شرایط آمار اشتغال تا قبل از کرونا، خوب است، یعنی آمار ماه اسفند در اشتغال، قبل از مسایل تأثیرات کرونا، خوب است و ۱.۷ واحد درصد بیکاری کاهش پیدا کرده است اما همه می‌دانیم که سال جدید در فصل بهار، یک شرایط خاصی داریم و باید خودمان را آماده کنیم تا بیکاری‌ها را به یک نحوی جبران کنیم.

ارسال دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار

رئیس شورای رقابت با اشاره به وضعیت بازار خودرو و تعیین قیمتهای جدید در سال 99 اظهارداشت: در سال 97 براساس ماده 3 ابلاغیه سران سه قوه شورای عالی هماهنگی اقتصادی "هرگونه تصمیم‌گیری در مورد نرخ و ضوابط قیمت‌گذاری و تعیین سهمیه کالا و خدمات که به‌موجب قوانین و مقررات مختلف در اختیار دستگاه‌ها و شوراهای مختلف قرار گرفته است منوط به تأیید ستاد تنظیم بازار است". به‌گفته وی، به‌موجب این ماده هر تشکیلاتی نه‌تنها شورای رقابت که در بخش قیمت‌گذاری کالا فعالیت می‌کرد باید دستورالعمل‌ها را برای تأیید به ستاد تنظیم بازار ارسال کند اما این مصوبه به هیچ عنوان به‌معنای سلب وظیفه از شورای رقابت نبود.

وی با بیان اینکه پیش از این ابلاغیه، شورای رقابت دستورالعمل قیمت‌گذاری را به ستاد تنظیم بازار ارسال نمی‌کرد، گفت: قانون‌گذار براساس ماده 58 اصل 44 به ما گفته بود باید دستورالعمل قیمت‌گذاری را به‌صورت مستقل اعلام کند تا براساس آن چارچوب قیمت‌ها تعیین شود اما بعد از ابلاغیه ماده 3 مصوبه سران قوا در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، دستورالعمل تنظیم قیمت باید برای تأیید به ستاد تنظیم بازار ارسال می‌شد. رضا شیوا در گفت وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که؛ "بعد از ابلاغیه شورای عالی هماهنگی اقتصادی شما دستورالعمل قیمت‌گذاری خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کردید یا خیر؟" اظهار داشت: بله، ما ارسال کردیم ولی وزیر وقت صنعت از این ابلاغیه برداشت اشتباهی کرد و این تصور به‌وجود آمد که قیمت‌گذاری از شوراها، نهادها و ارگان‌هایی که قیمت‌گذاری می‌کردند گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به ما اعلام شد که دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کنیم، گفت: برداشت نادرست وزیر صنعت از مصوبه سران سه قوه باعث شد تاحضور و تعیین قیمت توسط شورای رقابت با اختلال روبرو شود. در حال حاضر ما براساس نرخ تورم بخشی و هزینه تمام شده محصولات دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده ایم اما به  نظر می رسد ستاد تمایلی به اجرای دستورالعمل نداشته و در نهایت خود می خواهد تصمیم گیری نهایی را درباره قیمت خودرو انجام دهند. در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار اختلاف نظرهای بسیاری در مورد تعیین قیمت خودرو مطرح شد که در نهایت قرار شد با برگزاری یک کارگروه و حضور محدودتر اعضا این موضوع بررسی و در نهایت نتایج به ستاد تنظیم بازار ارائه شود. 

مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۵۰۰میلیارد دلاری را تصویب می‌کند

مجلس نمایندگان آمریکا امروز (پنجشنبه) تازه‌ترین لایحه کمک کرونایی را به تصویب خواهند رساند؛ بسته‌ای تقریبا ۵۰۰ میلیارد دلاری که برای تسکین ضربه ناشی از کرونا به اقتصاد این کشور استفاده خواهد شد. «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی، گفت قانونگذاران مجلس نمایندگان آماده‌اند تا پنجمین تلاش واشنگتن را برای مقابله با آثار ناشی از پاندمی که اقتصاد و سیستم بهداشتی آمریکا را تحت فشار قرار داده است، تصویب کنند. وی در این باره گفت: ما فردا در مجلس نمایندگان این لایحه را تصویب می کنیم. /ایبنا

چند هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد؟

از آغاز فصل برداشت تا تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال جاری‏، ۱۴۲ هزار و ۳۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است. به نقل از وزارت جهاد کشاورزی‏، بر اساس اعلام مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان ۳۵۶ میلیارد و ۸۵۷ میلیون تومان بوده که تاکنون بیش از ۱۹۸ میلیارد و ۹۰۳ میلیون تومان از بهای این محصول به کشاورزان پرداخت شده است. بر اساس این گزارش، خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۱۰ استان بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، لرستان و هرمزگان در حال انجام است و استان های خوزستان با ۸۴ هزار و ۶۲۸ تن، بوشهر با ۳۶ هزار و ۳۳ تن، کرمان با ۸ هزار و ۶۶۸  تن، گلستان با ۷ هزار و ۲۵۲ تن و فارس با ۴ هزار و ۱۷۴ تن تاکنون بیشترین میزان خرید گندم را به خود اختصاص داده اند.

بازدهی ۱۵ درصدی برای یک هفته کاری بورس

بازار سهام این هفته نیز حکایتی متفاوت از چهار ماه گذشته نداشت و تنها ضرباهنگ روند افزایشی باز هم تندتر شد. به این ترتیب، با جهش ۱۵ درصدی شاخص کل، بازدهی بورس از ابتدای سال در این دوره کوتاه به ۴۵ درصد رسید که هر دو بازدهی رکوردهایی تاریخی محسوب می‌شوند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ اخبار مربوط به کاهش سود سپرده‌های بانکی نیز که در این هفته منتشر شد هر چند در نگاه اول عاملی مساعد برای تداوم رونق بورس به‌نظر می‌رسد، اما سطح فعلی ارزش‌گذاری‌های سهام از یک سو و در اختیار بودن ابزارهای دسترسی به سودهای بالاتر در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در بانک‌ها و بازار سرمایه از سوی دیگر، موجب می‌شوند تا تاثیر‌گذاری این خبر بیشتر جنبه نمادین داشته باشد. 

ارزش سهام عدالت ۸ برابر شده است

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی درباره زمان آزاد سازی سهام عدالت گفت: برای این کار منتظر اجازه رهبری هستیم به محض اینکه این اجازه داده شود فوراً برنامه‌ها را می‌چینیم و این کار را دنبال می‌کنیم. وی در پاسخ به این سوال که برآورد شما از ارزش فعلی سهام عدالت هر نفر چقدر است، گفت: به محض اینکه این سازوکار تأیید شود ما ارزش هر سهم را تعیین می‌کنیم. چراکه قیمت بورس نوسان دارد. صالح ادامه داد: مبنای زمانی برای تعیین ارزش هر سهم، روزی است که نامه نهایی شود؛ بنابراین نمی‌توان عددی قطعی گفت اما در حال حاضر ارزش فعلی به بیش از ۸ برابر رسیده است. /مهر

قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی در تهران

همزمان با بازگشایی بخشی از بنگاه‌های معاملات ملکی در برخی مناطق شهر تهران، محدوده قیمتی آپارتمان‌های مسکونی در محلات مختلف نیز مشخص شدند.

آغاز واریز وام یک میلیونی از صبح امروز

عبدالناصر همتی روز گذشته اعلام کرد: قبلا گفته بودم که به محض آماده شدن فهرست خانوارها و ۲۴ ساعت بعد، این واریز انجام می‌شود. همچنین قول داده بودم که این واریز پیش از ماه رمضان باشد. از نظر تامین منابع لازم، سیستم بانکی آمادگی کامل را دارد و خوشبختانه همکاران بنده اطلاع دادند که از فردا صبح به تدریج به حساب سرپرستان خانوارها که کد ملی خود را ارسال کرده‌اند واریز خواهد شد. وی ادامه داد: بر اساس آماری که به بنده داده‌اند تا امروز تعداد ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تایید شده‌اند، بنابراین فردا  (پنج‌شنبه) ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد. همچنین برای کسانی که به تدریج اطلاعات‌شان را ارسال کنند تا پنج شنبه هفته آینده واریز خواهد شد. رییس کل بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر سیستم بانکی، صندوق ولایت که مربوط به کمیته امداد است، برای حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بصورت قرض الحسنه در این چارچوب واریز خواهد کرد.

دلیل اصلی افت قیمت جوجه یکروزه

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی نبود کشش بازار برای خرید مرغ را دلیل اصلی افت جوجه یکروزه در بازار اعلام کرد و گفت: با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی واحد‌های صنفی تقاضا برای خرید مرغ کاهش یافت که همین امر موجب شد تا مرغدار انگیزه کافی برای تولید و خرید جوجه یکروزه را نداشته باشد. جوجه یکروزه کالایی است که از ۲۰ تا ۲۱ روز قبل برای کارخانه‌ای که جوجه کشی انجام می‌شود، در پروسه زمانی مشخص بیرون می آید و در غیر این صورت معدوم سازی تصمیم اجتناب ناپذیر صاحب کالاست. مرغداری که با گذشت ۶۰ روز از جوجه ریزی هنوز نتوانسته مرغ تولیدی خود را در بازار عرضه کند و امکان جوجه ریزی مجدد را ندارد و از طرفی برای تامین دان مورد نیاز با مشکلاتی مواجه هستند، از این رو تمامی این عوامل نابودی صنعت طیور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون اقداماتی برای تامین دان مورد نیاز تولیدکنندگان آغاز شده است که رفع این معضل می‌تواند کارگشای مرغداران گوشتی و تولیدکنندگان جوجه یکروزه باشد. عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت فعلی هر قطعه جوجه یکروزه را ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: زمانیکه تولیدکننده اقدام به معدوم سازی جوجه‌های تولیدی می‌کند، کل میزان قیمت تمام شده تولید را متضرر می‌شود. وی قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان چشمگیر تولیدکنندگان مرغ مادر است که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر برای کاهش ضرر و زیان تمهیداتی اندیشیده شود، در غیر این صورت با آشفتگی بازار روبرو خواهیم شد. /باشگاه خبرنگاران جوان

ابطال طرح سوخت خودرو‌ها به دست ترامپ

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که برنامه تعیین حد مصرف سوخت خودروها را که در دولت باراک اوباما تصویب شده بود، رد خواهد کرد. این اقدام در جهت کمتر شدن هزینه خرید خودرو برای آمریکایی‌ها انجام گرفته و با مخالفت شدید دموکرات‌ها مواجه شده است. دولت اوباما توانسته بود تا به‌رغم فشار شرکت‌های خودروسازی و قانون‌گذاران، قوانین سختگیرانه‌ای را برای حفظ محیط زیست و سطح مصرف سوخت خودروها وضع کند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ حالا با تصمیم ترامپ برای آسان‌تر کردن محدودیت‌ها در تعیین میزان مصرف سوخت، خودروسازان می‌توانند در شرایط بهتری تولید کنند. به گفته خودروسازان، این مساله به کاهش قیمت تمام شده خودروها می‌انجامد، بنابراین مشتریان بیشتری را جذب صنعت خودرو خواهد کرد. ایجاد محدودیت‌ها برای کاهش میزان مصرف سوخت خودروها، نیازمند استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تری است که می‌تواند به بالا رفتن بهای تمام شده خودرو منجر شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا ماهواره نور وام یک میلیونی نفت شیل وست تگزاس اینترمیدیت بورس دلار نفت ویروس کرونا ماهواره نور وام یک میلیونی نفت شیل وست تگزاس اینترمیدیت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ستاد تنظیم بازار ارسال ستاد تنظیم بازار دستورالعمل قیمت گذاری مجلس نمایندگان آمریکا میلیون تومان شورای رقابت واریز خواهد جوجه یکروزه سوخت خودرو سهام عدالت خریداری شد مصرف سوخت تمام شده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. روند قیمت در بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به همراه داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی را در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.


قیمت نقره همپای طلا ارزان شد
گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی داشته است.


سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد
قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزارتومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳