Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته برنت دریای شمال با رشد ۱.۵۴ دلاری یا ۸ درصدی، هر بشکه ۲۰.۸۷ دلار معامله شد. این در حالی بود که در همان روز به کف تاریخی خود یعنی بشکه‌ای ۱۵.۹۸ دلار رسیده بود. به گزارش گروه  اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بدنبال اشباع بازار با تولیدات روزافزون و کاهش فاجعه بار تقاضای سوخت تحت تاثیر فرمان «در خانه بمانید» دولت‌ها در راستای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا، معاملات نفت در چند روز اخیر بیش از هر زمان دیگری نوسان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاملات آتی وست تگزاس اینترمیدیت روز دوشنبه در قلمرو منفی فرو رفت و کار خود را در آن روز با ثبت رکورد تاریخی منفی ۳۷.۶۳ دلار به ازای هر بشکه به اتمام رساند و این در حالی بود که برنت نیز اوایل روز گذشته پایین‌ترین سطوح خود را از ژوئن ۱۹۹۹ تاکنون تجربه کرد.

شب گذشته برنت دریای شمال با رشد ۱.۵۴ دلاری یا ۸ درصدی، هر بشکه ۲۰.۸۷ دلار معامله شد. این در حالی بود که در همان روز به کف تاریخی خود یعنی بشکه‌ای ۱۵.۹۸ دلار رسیده بود.

معاملات ماه ژوئن وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افزایش ۳.۰۹ دلاری با ۲۶.۷ درصدی هر بشکه ۱۴.۶۶ دلار انجام شد.

از ابتدای امسال، برنت و وست تگزاس اینترمیدیت به ترتیب بیش از ۶۵ و حوالی ۷۵ درصد افت قیمت داشتند.

تولیدکنندگان عمده نفت جهان موسوم به اوپک و متحدانش در راستای مهار تولیدات فزاینده نفت و تلنبار شدن آن در انبارها، با کاهش روزانه ۹.۷ میلیون بشکه موافقت کردند.

اما این کاهش‌ برای جبران موجودی رو به افزایش انبارها، چندان به موقع رخ نخواهد داد؛ انبارهایی که موجودی آن در هفته گذشته در آمریکا به ۵۲۸.۶ میلیون بشکه رسید؛ رقمی که در مقایسه با رکورد تاریخی آن تنها ۳ درصد فاصله داشت.

«باب یوگر» مدیر بخش معاملات آتی میزوهو بانک، گفت: اگر روند افزایشی انبارها ادامه یابد که البته با توجه به تولیدات عربستان سعودی که پشت در انبارها صف کشیده است، امری محتمل به نظر می‌رسد، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد لبریز شدن آنها خواهیم بود.

عربستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که آماده است همراه با سایر تولیدکنندگان اقدامات بیشتری را انجام دهد و بغداد نیز بیانیه‌ای مشابه صادر کرد. نشست رسمی بعدی اوپک و اوپک پلاس در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

موجودی نفت خام آمریکا هفته گذشته ۱۵ میلیون بشکه افزایش پیدا کرد که البته با پیش بینی‌های تحلیلگران مطابقت داشت.

بهای قراردادهای آتی نفت خام آمریکا با موعد انقضای نزدیک (سه شنبه ۲۱ ماه مه) در همین هفته برای نخستین بار در تاریخ به زیر صفر نزول کرد و تاجران وحشت‌زده برای خلاص شدن از نفتی که روی دستشان مانده بود، به مشتریان پول هم پرداخت کردند و بدین ترتیب بارِ تحویل گرفتن محموله‌ای را که هیچ جایی برای نگهداری آن نداشتند، از دوش خود برداشتند.

موجودی انبار کاشینگ در ایالت اوکلاهاما به عنوان مرکز اصلی ذخیره تولیدات وست تگزاس اینترمیدیت با ظرفیت ۶۰ میلیون بشکه تقریبا پر شده و سایر انبارها نیز از همین حالا اجاره داده شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت نفت دریای شمال وست تگزاس وست تگزاس اینترمیدیت میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته

سعید کیاکجوری در گفت وگوبا خبرنگار مهر در حاشیه بازدید استاندار مازندران از بندر اظهار کرد: تراز آب دریای خزر طی حدود دو دهه گذشته دو متر کاهش یافته است.

وی از تامین لایروبی برای لایروبی حوضچه بندر نوشهر خبر داد و گفت: کاهش تراز آب دریای خزر از جمله دغدغه ها است و در تلاش هستیم تا کاهش تراز آب دریا را با لایروبی حوضچه و اسکله جبران کنیم.

وی به محدودیت های فراروی لایروبی اسکله اشاره واضافه کرد: از نظر فنی با چالش هایی روبرو هستیم و نمی توانیم زیاد در عمق لایروبی انجام دهیم و به فوندانسیون اسکله آسیب می زند.

مدیرکل بنادر دریانوردی مازندران گفت: مطالعات مربوط به کاهش تراز آب دریای خزر توسط موسسات مربوط در حال انجام است و اکنون تراز آب دریای خزر در سطح پایینی قرار دارد.

مازندران سه بندر در نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار دارد.

کد خبر 6093299

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت