Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@13:59:32 GMT

غنی سازی اوقات فراغت با کمک هنرمندان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۲۷۸۳

غنی سازی اوقات فراغت با کمک هنرمندان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برنامه‌های برگزار شده از سوی اداره کل در مقابله با ویروس کرونا مجازی نقاشی و گرافیک در دزفول، پویش استانی در خانه بمانیم و نمایش‌های کوتاه مجازی در آغاجاری، جشنواره مجازی اجرای موسیقی زنده، شاهنامه خوانی و نقالی و دوبله و دابسمش در بهبهان، مسابقه مجازی فیلم در بندر امام خمینی (ره)، مسابقه مجازی نقاشی ایذه با بالغ بر ۸۰۰ اثر رسیده، جشنواره مجازی مونولوگ در ماهشهر برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: مسابقه عکاسی نوروز و ویروس کرونا در رامشیر، جشنواره مجازی موسیقی کارون با حضور داوران بین المللی، جشنواره مجازی هفت هنر در هویزه، پویش هنر در خانه با گستره استانی، جشنواره مجازی شکست کرونا در رامهرمز، جشنواره نمایش‌های کوتاه خانوادگی در گتوند، شبانه موسیقی ایذه با اجرای موسیقی زنده مجازی، جشنواره شعر طنز کرونانه و نخستین جشنواره مجازی کروناتور در شوشتر، جشنواره مجازی شعر عربی در حمیدیه، جشنواره تولید فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای و آوای اساطیر در عرصه موسیقی در اندیکا و ... از جمله برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار شده در ایام کرونا از سوی این اداره کل است.

جوروند افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری در زمان کرونا باعث ظهور و شکوفایی استعداد‌ها می‌شود و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری مجازی در ایام ویروس کرونا در خانواده‌ها باعث ظهور و شکوفایی استعداد‌های کودکان و نوجوانان شده و آن‌ها را به سمت انجمن‌های فرهنگی هنری سوق می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌ها علاوه بر فعالیت‌های مجازی و برگزاری پویش‌های مختلف با تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک، توزیع بسته‌های بهداشتی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، ضدعفونی معابر و خیابان‌های سطح شهر و ... به صورت خودجوش و فعالانه از زمان آغاز این بیماری تاکنون فعالیت چشمگیری داشته اند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان فرهنگی هنری جشنواره مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق سند اوقات فراغت، باید برای ۱۲ ماه سال دانش‌آموزان برنامه داشته باشیم؛ به همه مدیران ابلاغ شده که تابستان امسال از تمام ظرفیت‌های ممکن برای اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در برنامه تلویزیونی ثریا با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اظهار کرد: بعد از ۱۸ سال که از این قانون می‌گذرد هنوز هم می‌گوئیم معاونت پرورشی آن‌چنان که باید باشد نیست.

وی با بیان اینکه در ۱۸ سالی که بعد از قانون احیا می‌گذرد، تقریباً یک بار جذب مربی پرورشی داشتیم افزود: سایر جذب‌هایی که در حوزه مربی پرورشی و مشاور صورت گرفته، در حد سالی ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر بوده، امروز حدود ۴۵ هزار نیروی پرورشی و مشاور داریم و حدود ۷۰ هزار کمبود نیرو داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشتر فضاهای پرورشی متروکه شده بودند گفت: حدود ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی داریم، در بحث محتوا نیز حوزه پرورشی نه به صورت صد درصد اما در بسیاری مواقع به حوزه‌ای کناردستی و کیفیت‌بخشی تبدیل شده است، مربیان پرورشی در مدارس از ابزار لازم برای تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند نیستند، بنابراین در عنصر محتوا، نیروی انسانی و فضا که سه ضلع اصلی کار تربیتی هستند مشکل و کمبود داریم و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

پورثانی با بیان اینکه ۱۱۲ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس و حدود یک میلیون فرهنگی داریم، افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دستگاه آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست، سایر دستگاه‌ها نیرو را استفاده می‌کنند، اما وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی را تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند مصالح کشور و نکات دیگر را معاونت پرورشی با رویکرد عقلانی برای دانش‌آموزان جا بیاندازد، ادامه داد: ما نه تنها گروه‌های مردمی بلکه از نهادهای انقلابی و گروه‌هایی که دغدغه تربیت دارند، استقبال می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: طبق دستورالعمل اوقات فراغت، برای اولین بار در سال گذشته فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفت.

پورثانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار گروه دانش‌آموزی جهاد تبیین در کشور وجود دارد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گوید که کل جریان آموزش و پرورش برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است، کسانی که سند را نوشته بودند پیشنهاد داده بودند که وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر نام یابد. در تمام صفحات مبانی سند تحول یک کلمه به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌کنید و تنها یک کلمه به نام تربیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه در هر استان و هر منطقه‌ای که گروه جهادی و مردمی وجود داشته باشد پیگیری لازم برای فعالیتش انجام می‌شود، تصریح کرد: در ۷۲۰ منطقه کشور، هر منطقه یک معاون پرورشی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند، اظهار کرد: سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد اما عمق کمی دارد، باید اقتضائات دانش‌آموزان درک و برای آن برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 751092

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت