Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری گفت: هیئت رزمندگان ثار الله همدان در بخش خواهران، فعالیت‌های خودجوش خود را از ۲۵ اسفند ماه در حوزه‌های مختلف آغاز نموده است.

«محدثه حیدری»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: هیئت رزمندگان ثار الله همدان در بخش خواهران، فعالیت‌های خودجوش خود را از 25 اسفند ماه همزمان با صحبت‌های مقام معظم رهبری در حمایت از اقدامات مردمی آغاز نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد خواهران هیئت رزمندگان ثار الله همدان افزود: یکی از اقدامات این مجموعه در راستای مقابله با کرونا، تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی در 4 کارگاه تحت نظارت ستاد مردمی مقابله با کرونا استان برای کادر درمان است.

وی اضافه کرد: در این راستا 2 کارگاه در مریانج و یک کارگاه در عین القضات و دیگری در بهار مشغول به دوخت گان و ماسک در دو نوبت صبح و عصر هستند که روزانه 1500 ماسک و 700 گان در هر کارگاه تولید می‌شود.

حیدری ادامه داد: یک کارگاه مستقل نیز زیر نظر هیئت رزمندگان واحد خواهران همدان ، از روز گذشته فعالیت خود را در دوخت ماسک و گان در جهاد دانشگاهی همدان آغاز نموده است.

وی با اشاره به اینکه خواهران و مادران فعال در این کارگاه‌ها کاملا رایگان و بدون هیچ چشم داشتی کار می‌کنند گفت: مواد اولیه این تولیدات توسط کمک‌های مردمی، خیرین و همچنین بیمارستان‌ها تأمین می‌شود.

مسئول واحد خواهران هیئت رزمندگان ثار الله همدان با اشاره به اینکه دوخت لباس و ماسک برای کادر درمان تا هر زمان که نیاز باشد ادامه خواهد داشت گفت: این مجموعه علاوه بر فعالیت در کارگاه‌ها، در بخش دیگری نیز مشغول به ارائه خدمات است.

حیدری ادامه داد: همزمان با آغاز کرونا این مجموعه اقدامات فرهنگی و مومنانه دیگری نیز داشته و دارد که در این میان می‌توان به ذبح گوسفند اشاره کرد در این راستا تا کنون 10 گوسفند ذبح و گوشت قربانی آنها در میان بیش از 300 خانوار توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ذبح یازدهمین و دوازدهمین گوسفند نیز در راه است گفت: در ماه مبارک رمضان نیز این طرح ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود در این ماه مبارک، در میان 110 خانواده نیازمند و آسیب دیده از کرونا گوشت قربانی توزیع شود.

این بانوی فعال جهادی گفت: یکی دیگر از اقدامات هیئت رزمندگان ثار الله خواهران، توزیع سبد‌های غذایی در میان نیازمندان است که در این راستا از زمان آغاز شیوع کرونا در استان، 120 سبد غذایی (هرسبد به ارزش 350 هزار تومان) در میان خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه تهیه سبد های غذایی و گوسفندان همگی توسط خیرین و مردم تأمین می‌شود گفت: این طرح نیز از برنامه‌هایی است که در ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که در آن ایام، 110 بسته غذایی در میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

مسئول واحد خواهران هیئت رزمندگان همدان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این هیئت در ماه مبارک، توزیع 500 غذای گرم سحری در سه شب از ماه رمضان در میان نیازمندان است.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از طرح‌های این مجموعه در مقابله با کرونا که با استقبال بالایی نیز روبرو شد، توزیع 500 دمنوش‌های گیاهی (تحت نظارت متخصص طب سنتی) در میان نیازمندان جهت تقویت سیستم ایمنی آنها بود.

حیدری گفت: توزیع میوه در میان 150 خانوار، 500 بسته بهداشتی (هر بسته به ارزش 100 هزار تومان) در میان نیازمندان و تهیه و توزیع آب میوه در میان گروه‌های جهادی از دیگر اقدامات هیئت رزمندگان ثارالله است.

وی با اشاره به اینکه تولید آب میوه توسط اعضای هیئت ثارالله مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی بوده و همچنان نیز ادامه دارد ابراز کرد: روز گذشته 500 آب میوه درمیان معلولین آسایشگاه همدان توزیع شد.

این بانوی فعال جهادی با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای هیئت در بخش طبخ غذا مشغول هستند گفت: طبخ غذا در نوبت انجام می‌شود که روزانه 10 الی 50 پرس غذا برای گروه‌های جهادی هیئت تهیه می‌شود.

وی اشاره ای به نیرو های فعال در هیئت داشت و گفت: در کارگاه‌های خیاطی ما، روزانه 15 الی 20 نفر مشغول به فعالیت هستند، در بخش تهیه و بسته بندی سبد های غذایی و بهداشتی نیز که به صورت شیفتی انجام می‌شود روازنه 10 نفر و در بخش طبخ غذا نیز 15 نفر از خواهران و مادران بزرگوار مشغول به پخت غذا هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 250 الی 270 نفر جهت فعالیت در برنامه‌های هیئت اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: هیئت نرجسانه (بانوان نوجوان) و بخشی از بانوان جهادگر ما نیز در بخش «جهاد در منزل» مشغول به خدمت هستند، این عزیزان در بخش‌های مختلفی همچون طبخ غذا، دوخت ماسک و گان و ... فعال هستند.

حیدری عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به کانال هیئت پیروان عترت به آدرس@hamedanpeyrovan  با این گروه جهادی همکاری و همیاری داشته باشند.

 

 

 

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا میان نیازمندان واحد خواهران ماه مبارک طبخ غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

مرجع عالیقدر جهان تشیع از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور تقدیر کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی؛ مرجع عالیقدر جهان تشیع از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور تقدیر کرد.

متن پیام به این شرح است:

سلام علیکم
عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. ان‌شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه‌سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان‌شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی