Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید قدیر مرتضوی  با اشاره به تعطیلی مراکز ترک اعتیاد از جمله کمپ‌ها و مراکز ماده ۱۶ از اسفندماه سال ۹۸ به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و تضمین سلامت افرادی که برای ترک به این مراکز مراجعه می‌کنند، افزود: طرح تعطیلی این مراکز هنوز ادامه دارد و تاکنون هیچ پذیرش جدید در این مراکز انجام نشده است.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه حضور معتادان خیابانی در این روزها به عنوان یک چالش تبدیل شده است و این افراد در معرض ابتلا بیشتر قرار دارند، طرح شناسایی، جمع‌آوری، غربالگری، قرنطینه و نگهداری این افراد در استان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی،این طرح با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اجرا می‌شود.
مرتضوی افزود: پس از شناسایی و جمع‌آوری معتادان خیابانی و متجاهر در استان، غربالگری اولیه از آنها انجام و در صورت ابتلا به بیماری خاص و یا ویروس کرونا این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و بعد به مراکز خاص ارجاع داده می‌شود.
وی گفت: در صورت نداشتن بیماری خاص و ویروسی، معتادان به مراکز نگهداری معتادان متجاهر و خیابانی ارجاع داده می‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه معتادان متجاهر و خیابانی در استان انگشت‌شمار هستند، اظهار داشت: شناسایی و جمع‌آوری معتادانی که در پاتوق‌ها زندگی می‌کنند، نیز در دستورکار قرار دارد.
وی افزود: هم‌اکنون ۱۵کمپ اقامتی و ۷۲ مرکز درمانی ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی را دارند، که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند.
مرتضوی افزود: مراکز ماده ۱۶ و کمپ‌های ترک اعتیاد استان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته درمان این ستاد بنا به توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اسفندماه ۹۸ تعطیل شدند.
گفتنی است ، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

46

کد خبر 1380178

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد