Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@07:11:46 GMT

رزمایش مردم خراسان جنوبی برای کمک مومنانه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۱۸۹

رزمایش مردم خراسان جنوبی برای کمک مومنانه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به‌ مناسبت نیمه شعبان امسال به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌ علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به ‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان افزودند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.

پس از تاکید رهبر انقلاب بر رزمایش کمک مومنانه موج وسیعی از لبیک به این رزمایش در سراسر کشور به خصوص خراسان جنوبی ایجاد شد و گروه‌های  مختلف از مردم مثل همیشه آستین همت را برای کمک به افراد نیازمند بالا زدند.

مردم خراسان جنوبی در عرصه کمک به نیازمندان با روش‌های مختلف از جمله تامین مایحتاج روزانه نیازمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، پرداخت خیرات در چراغ برات، نذر قربانی، بخشش اجاره‌بها و تامین غذای گرم برای اقشار آسیب دیده پیشگام شد‎ه‌‎اند.

اقدام خیرخواهانه زوج قاینی

زوج قاینی در روزهای کرونایی در اقدامی خیرخواهانه هزینه ازدواج خود را به مبلغ ۸۰ میلیون ریال برای خرید کالا و توزیع بین محرومان به ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا کردند.

جامعه فرهنگیان شهرستان فردوس هم یک ‌هزار سبد غذایی شامل برنج و روغن به ارزش ۵۴۰ میلیون ریال همزمان با رزمایش مواسات و کمک مومنانه به دانش آموزان نیازمند این شهرستان اهدا کردند.

در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی از جمله درمیان، بیرجند، قاینات، فردوس، زیرکوه، سربیشه و سرایان به نیت سلامتی امام زمان (عج) و شفای بیماران کرونایی ذبح گاو و گوسفند انجام و گوشت‌ها بین نیازمندان در شهرها و روستاها توزیع شد.

همچنین در گام اول رزمایش همدلی توسط موسسه آبشار عاطفه‌ها در خوسف ۱۰۰ سبد غذایی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

هر سبد غذایی شامل اقلام برنج، روغن، چای، قند، شکر، عدس، لوبیا، ماکارونی و مایع دستشویی است که به همت خیرین تهیه شده است.

بهره‌مندی ۲۲ هزار نفر از رزمایش «کمک مومنانه»

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از توزیع بسته‌های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان در قالب رزمایش «کمک مومنانه» بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا در استان از چهارم اردیبهشت خبر داد.

سردار علی قاسمی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمک‌ها با توجه به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب و در قالب رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه در سه مرحله توزیع خواهد شد.

وی گفت: در اولین مرحله ۱۲ هزار بسته کمک معیشتی از پنجشنبه چهارم اردیبهشت بین افرادی که زیر پوشش هیچ نهادی نیستند، توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: نیمه ماه رمضان و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) مرحله دوم و عید فطر سومین مرحله رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه برگزار و در مجموع ۲۲ هزار نفر از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی ارزش هر بسته معیشتی را ۲۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان ذکر و اضافه کرد: این بسته‌ها شامل برنج، گوشت مرغ، رب، ماکارونی، رب، سویا، قند و شکر است که به نسبت تعداد افراد خانوار توزیع می‌شود.

دبیر رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه خراسان جنوبی درخصوص شناسایی افراد بهرمند از این بسته‌ها گفت: افراد نیازمند با کمک خیران، هلال احمر، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، فرمانداری‌ها، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، پایگاه‌های بسیج و هیات‌های مذهبی شناسایی شده‌اند.

توزیع ۱۲۵۰ بسته غذایی در طرح دست یار

هلال احمر خراسان جنوبی نیز برای تامین معیشت خانواده‌های نیازمند استان در ماه مبارک رمضان در قالب طرح دست یار اقدام به جلب مشارکت‌های مردمی کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به خبرنگار ایرنا گفت: در قالب اجرای طرح دست یار در مرحله نخست همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان یک‌ هزار و ۲۵۰ بسته غذایی به ارزش سه میلیارد ریال بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

محمدرحیم شهریاری افزود: در مراحل بعدی تا پایان ماه مبارک رمضان هم بسته غذایی با همت خیرین و هلال احمر تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم نوعدوست می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ۹۹۹۹۹ هلال‌ احمر نزد تمامی بانک‌ها اهدا کنند، گفت: همچنین شماره کارت‌های ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ نزد بانک ملت و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ نزد بانک رفاه کارگران آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

شهریاری اظهار داشت: کد دستوری #۱۱۲* هم برای دریافت کمک‌های مردمی فعال است و شعب هلال احمر و خانه‌های هلال در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم است.

آغاز طرح اطعام مهدوی و توزیع ۵۰۰ هزار غذای گرم

بنابر اعلام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی طرح اطعام مهدوی به صورت نمادین در خراسان جنوبی آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

رضا سلم آبادی افزود: قرار است در این ماه ۵۰۰ هزار غذای گرم و افطاری ساده به همت خیران، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و گروه‌های جهادی در ۱۲ مرکز نیکوکاری منتخب استان طبخ و بین مددجویان و نیازمندان توزیع شود.

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت) در قالب طرح اطعام مهدوی یک‌ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه مصلای بیرجند پخته و بین نیازمندان توزیع شد.

سلم آبادی با بیان اینکه در کمیته امداد خراسان‌جنوبی در راستای کمک مومنانه و طرح بخشش ایرانیان گام اول شناسایی اقشار آسیب دیده است ادامه ‌داد: برخی از اقشار شیوع کرونا به بخشی از درآمد آنان آسیب زده ولی برخی از گروه‌ها چون کارگران روزمزد به طور کلی فاقد درآمد شده‌اند.

وی گفت: فایل اطلاعاتی نیازمندان خراسان‌جنوبی در حال تکمیل است که از این بانک اطلاعاتی در طرح‌های کمک‌رسانی به نیازمندان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی شماره گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* و همچنین شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ و اپلکیشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا را از روش‌های کمک غیرحضوری برای کمک در این طرح عنوان کرد و افزود: شماره حساب‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی شعبه دادگستری بیرجند و همچنین شماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۸۹۱۰۰۵ بانک صادرات مرکزی بیرجند در خدمت خیران خواهد بود.

اهدای ۲۵۰۰ بسته غذایی در طرح ضیافت الهی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: در قالب این طرح از محل موقوفات و کمک‌های خیرین ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و بیش از ۳۰۰ بسته بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار عدد بسته بهداشتی، ۳۰ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، طبس و سربیشه توزیع شده است.

وی به توزیع یک هزار و ۶۵۰ سبد غذایی طی دو مرحله (ایام عید و نیمه ماه شعبان) اشاره کرد و گفت: همچنین در ایام نیمه شعبان ۲۰۰ پرس غذای گرم از محل موقوفه شیخ محمد هادی هادوی بین بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمانی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند توزیع شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اوقاف و امور خیریه بیمارستان خانواده خراسان جنوبی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رزمایش مواسات و کمک خراسان جنوبی بین نیازمندان کمک مومنانه کمیته امداد بسته غذایی سبد غذایی هلال احمر غذای گرم توزیع شد بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در این استان خبر داد.

مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که نوغانداری بیشتر به‌عنوان یک شغل خانگی محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته، تعدادی از تلمبارها با تسهیلات ارائه‌شده به‌روزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۷ نیز ۳۳۰ تلمبار به مساحت ۱۳ هزار و ۸۶۰ مترمربع در استان بهسازی شدند که اعتبار هزینه‌شده برای آن‌ها ۳۵ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی رتبه اول در کیفیت تولید و رتبه سوم از لحاظ کمیت در تولید پیله ابریشم در کشور را دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه نوغانداری، نبود سردخانه برای نگهداری تخم‌های نوغان بود که این زیرساخت ایجاد و امسال بهره‌برداری شد.

شکاری اظهار کرد: این استان در ارتباط با زنجیره نوغانداری با مشکلات دیگری مانند نبود صنایع نخ‌ریسی و ابریشم‌کشی صنعتی مواجه است. این کار اکنون به‌شکل نیمه‌صنعتی و سنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۱۲ نفر از جامعه روستایی این خطه به فعالیت نوغانداری مشغولند، افزود: بیشترین فعالیت حرفه نوغانداری به ترتیب در شهرستان‌های راز جرگلان، مانه و سمقان و بجنورد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان میان نوغانداران استان، گفت: ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان میان نوغانداران این استان توزیع می‌شود. در سال گذشته ۷۳۳۲ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان توزیع شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن پیله ابریشم در این استان تولید شود. میزان پیله ابریشم توزیع‌شده در سال گذشته ۲۸۷ تن بوده است.

شکاری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم مشخص شده است، گفت: یک شرکت برای خرید توافقی محصول تولیدی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم