Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مسعود حبیبی» معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا اکنون محدودیت های تجهیزات ایمنی برای مطلب پزشکان رفع شده است؟ گفت:  طبق مصوبه دبیر خانه ستاد ملی مقابله با کرونا، در اواخر اسفند ماه مقرر شد برای پنجاه هزار مطب فعال روزانه سهمیه ای معادل صد هزار ماسک سه لایه اختصاص یابد، هرچند که این مصوبه تحقق پیدا نکرد، اما منصفانه باید بگوییم وزارت بهداشت برای تهیه ماسک و ملزومات دیگر تمام تلاش خود را کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران کرونا وقتی آغاز شد، نیاز به ماسک، لوازم ایمنی و مواد ضدعفونی به یکباره افزایش یافت.

وی  با اشاره به اینکه توزیع ملزومات به مطب پزشکی به سازمان نظام پزشکی واگذار شد، گفت: البته این کمبودها محدود به کشور ما هم نیست، ولی تامین لوازم حفاظتی و ایمنی برای پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

حبیبی تصریح کرد:  در این هفته یک میلیون ماسک برای پزشکان اختصاص داده شده است. روز دوشنبه حواله ۱ میلیون ماسک به سازمان نظام پزشکی برای توزیع در مطب ها ارائه شده که با هماهنگی انجام شده از اولین تولیدات ماسک در بنیاد برکت برای حفاظت از پزشکان بهرمند می شویم.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: امیدواریم با توزیع این ماسک ها و اقلام حفاظتی دیگر  همچون دست کش مواد ضدعفونی شرایط لازم را برای ارائه خدمت در مطب ها مهیا کنیم. با ایجاد ظرفیت های که برای تولید در کشور وجود دارد، باید بتوانیم مستمر ملزومات حفاظتی لازم را برای مطب ها تهیه کنیم و تمام تلاش ها براین است نیازهای که وجود دارد، برطرف شود.

وی اشاره کرد: در همین هفته برنامه ریزی توزیع اقلامی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در استان تهران و تمام استان های کشور بین پزشکان انجام شده است.

حبیبی در پاسخ به این سوال که باقی نیاز مطب ها، یعنی ۵۰ درصد دیگر چه زمانی مرتفع خواهد شد؟ اظهار کرد: این روند ادامه دارد. امیدواریم با اهتمامی که باید در این خصوص باشد، حواله ها مرتبا برای سازمان نظام پزشکی صادر شود تا بر این اساس تمام مطب ها و حرف پزشکی تحت پوشش قرار گیرند. البته در این خصوص سعی کردیم از دیگر ظرفیت های کشور  بهرمند شویم و در این خصوص تلاش های ارزشمندی برای تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز توسط صندوق رفاه سازمان نظام پزشکی و نظام پزشکی های شهرستان ها انجام پذیرفته است.

حبیبی در خاتمه گفت: پروتکل ها در روند درمان بیماری کرونا تغییر کرده و هر روز  شناخت مان از  ویروس کرونا کامل تر می شود بطور مثال، زمانی دارو تامی فلو در خط اول درمان بود و به بیماران داده می شد سپس، اعلام شد که آن دارو تاثیری بر روی کرونا ندارند و دارویی است که در آنفولانزا استفاده می شود. بنده معتقد هستم حداقل وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرده است. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران سازمان نظام پزشکی ماسک گفتگو با ایلنا نظام پزشکی کشور سازمان نظام پزشکی مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند

آفتاب‌‌نیوز :

طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین دارو وجود ندارد.

به گزارش سازمان غذا و دارو، در روز‌های اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

این گزارش خاطرنشان کرد: وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه (اینجا) با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

وارفارین دارویی ست که به عنوان رقیق کننده یا ضد انعقاد شناخته شده و و در مواردی که احتمال ترومبوز یا آمبولی عروقی بالا است مانند پس از جراحی قلب باز و سکته مغزی مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار