Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:30:57 GMT

هیچ کارگری در قزوین نباید به خاطر بیماری کرونا بیکار شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۴۰۷

هیچ کارگری در قزوین نباید به خاطر بیماری کرونا بیکار شود

هدایت‌الله جمالی‌پور روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: برای یک واحد تولیدی زیبنده نیست که کارگران خود را در زمان شیوع این بیماری از کار بیکار کند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر کارفرمایی برخورد مناسب و حمایتی با کارگران داشته باشد به طور حتم بعدها مشمول توجه و حمایت‌ دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد، به عنوان مثال واحدهایی که در رزمایش همدلی و کمک مومنانه مشارکت داشتند، می‌توانند از ۲۵ تخفیف مالیاتی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جمالی‌پور با بیان اینکه شرایط پیش آمده ناشی از شیوع این بیماری تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت، یادآور شد: مبادی ورودی قزوین نیز از فردا برداشته می‌شود و لازم است که برای بازگشایی سایر مشاغل نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شرایط لازم بررسی شود تا بیش از این با افزایش محدودیت‌های پیک کرونا روبرو نباشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگرچه ضرورتی ایجاد شده تا از ششم اردیبهشت ماه جاری تا حدودی مشاغل آزادسازی شوند اما لازم است که برخی مشاغل مانند باشگاه‌های ورزشی به دلیل کوچک‌بودن فضای خود و ازدحام افراد که احتمال افزایش ابتلا به بیماری را بالا می‌برد، همچنان تا ۱۵ اردیبهشت ماه تعطیل باشند.

وی بر ممنوعیت تردد و اجتماع در برخی اماکن مانند آرامستان‌ها و بازارهای روز و سنتی تاکید و تصریح کرد:  شهرداری باید به صورت جدی در این مساله نظارت جدی داشته باشد تا از هرگونه تجمع در مکان‌های یاد شده جلوگیری شود و روز بازارها را به دلیل مخاطره آمیز بودن، همچنان تعطیل نگاه دارد.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین به جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون تومانی کمک‌های نقدی برای اقشار آسیب دیده اشاره و اظهار داشت: آن دسته از خانواده‌های آسیب دیده و کسانی که عزیزان خود را به سبب بروز این بیماری از دست داده و تحت پوشش نهادهای حمایتی هم نیستند، باید شناسایی شده و تحت حمایت قرار گیرند و براین اساس سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی باید این خانواده‌ها را شناسایی و معرفی کنند.

به گفته وی، خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی بیماری کرونا در استان مدیریت شده و اگر همین روند ادامه یابد تا ۱۰ روز آینده این ویروس تحت کنترل درخواهد آمد اما بنابر اظهارات پزشکان، احتمال افزایش پیک این بیماری نیز همچنان وجود دارد و اگر لازم شد دوباره تصمیم‌های پیشگیرانه اتخاذ خواهد شد.

استاندار قزوین یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا طی ۲ ماه گذشته اقتصاد کشور تا حدودی تعطیل بوده و خسارت‌های زیادی نیز وارد آورده که در این میان کارگران و مشاغل روزانه و فصلی با دشواری‌های معیشتی فراوانی روبرو شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کارگر استان قزوین بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کارگر استان قزوین بهداشت و سلامت ویروس کرونا کارگر استان قزوین بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره بیتا در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر امور بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت:پنجمین جشنواره بیتا تا فردا شب در حسینیه خیرآباد یزد برپا است.
خانم مردای افزود: این جشنواره شامل ۵۰ غرفه مشاغل خانگی و ۲۰ غرفه فرهنگی، آموزشی، پایش سلامت، عفاف و حجاب و جوانی جمعیت می‌باشد.
وی ادامه داد:ایجاد نشاط اجتماعی و رونق کسب و کار مشاغل خانگی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم