Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما انتظارمان از حضرات جریان اصولگرایی که در دقیقه ۹۹ با یکدیگر اجماع کرده و یک لیست ارائه دادند این است که به تعهداتشان پابرجا بمانند،گفت: اینگونه نباشد که بر اساس اقتضا و منافع آمده باشند و در دقایق پایانی با یک دیگر ائتلاف کرده باشند و بعد که رأی آوردند دوباره دعواها و اختلافاتشان را شروع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی طلایی فعال سیاسی اصولگرا، درباه تاثیر مجلس یک دست یازدهم بر مدیریت مسائل کشور گفت: نه تنها مجلس یازدهم بلکه مجلس فعلی که چند جلسه بیشتر تا پایان آن باقی نمانده است نیز می‌تواند اثرگذار باشد و نقش و جایگاه مجلس در ریل‌گذاری از طریق قانون و نظارت و بر حسن اجرای آن روی جهت‌گیری‌ها و فعالیت‌های دولت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تفاوت نگاه دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در مسائل کشور، افزود: مجلس یازدهم که جریان فکری اصولگراها در آن مستقر می‌شود بدون شک نگاه‌شان به رفع مشکلات معیشتی مردم و اقتصادی جامعه بیشتر است.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: مجلس یازدهم باید به دور از حاشیه‌ها و مسائل جانبی یک سال باقی مانده از عمر دولت دوازدهم به آن کمک و همراهی داشته باشد تا از این شرایط عبور کنیم.

رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری قالیباف درباره اینکه آیا حضور قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است، گفت: کسی که به مجلس می‌رود از مردم رأی گرفته و چهار سال به مردم تعهد داده است بنابریان به طور طبیعی باید به تعهداتی داده است عمل کند.

وی گفت: گاهی شرایط کشور به گونه‌ای اقتضا می‌کند که نخبگان، بزرگان، دلسوزان در جریان اصولگرایی به این نتیجه برسند که یک نفر از افراد شاغل در مجلس باید در صحنه ریاست‌جمهوری حضور بیابد، آن یک اجماع و اتفاق جمعی و جز استثنائات است، بنابراین نمی‌شود آن را رد یا تایید کرد اما منطق و عرف می‌گوید که نماینده باید بماند و به تعهداتش عمل کند؛ استثنا هم می‌تواند شامل حال هر کسی حتی غیر از آقای قالیباف باشد.

عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما انتظارمان از حضرات جریان اصولگرایی که در دقیقه ۹۹ با یکدیگر اجماع کرده و یک لیست ارائه دادند این است که به تعهداتشان پابرجا بمانند، خاطرنشان کرد: اینگونه نباشد که بر اساس اقتضا و منافع آمده باشند و در دقایق پایانی با یک دیگر ائتلاف کرده باشند و بعد که رأی آوردند دوباره دعواها و اختلافاتشان را شروع کنند.

وی افزود: انتظار افکار عمومی این است که همه نیروهایی که به اسم اصولگرا در مجلس هستند بدون هیاهو و جاروجنجال به مردم خدمت کنند.

طلایی با بیان اینکه رایزنی کردن برای انتخاب جایگاه‌های مجلس امری طبیعی و خیلی خوب است و بهتر از این است که در صحن مجلس این کارها انجام شود، بیان کرد: اگر منتخبان اکنون رایزنی‌های خودشان را انجام دهند و تقسیم کار کنند، بهتر است البته هر جای مجلس می‌توان خدمت کرد.

وی با درباره ریاست مجلس یازدهم  اظهار داشت: به نظر می‌رسد شانس قالیباف از دیگران بیشتر باشد اما رقبای مدعی هم حضور دارند، باید شاهد باشیم و ببینیم نتیجه مذاکرات آنها چه می‌شود.

این کنشگر سیاسی اصولگرا درباره نقش میرسلیم و رقابتش با قالیباف گفت: شاید دسته‌بندی‌های اصولگرایی، نواصولگرای و مؤتلفه اختلاف‌های جزئی در روش‌ها و شیوه‌ها داشته باشند اما در مبانی هم نظر هستند؛  آقای میرسلیم هم می‌تواند نقش پدری و معنوی برای اینکه مجلس را در فضای آرام نگه دارند و بدون حاشیه بتواند تقسیم کارها را مدیریت کنند، داشته باشند.

ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد جریان اصولگرا مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود

در کنکور سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی سهم ۵۰ درصدی دارد که ۲۸ درصد برای دروس عمومی و ۲۲ درصد برای دروس اختصاصی است.

دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ و دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم باید از روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در امتحانات نهایی شرکت کنند. طبق تأکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سؤالات امتحانات نهایی از کتاب درسی طراحی می‌شود و طراحی سؤالات امتحانات نهایی چند روز قبل از برگزاری آزمون در قرنطینه و امنیت کامل و با کمک گروهی از دبیران با تجربه در مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با همکاری معاونت آموزش متوسطه و نمایندگان دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی متوسطه نظری انجام می‌شود.

سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتاب های درسی است

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتاب های درسی و از طراحان خواسته شده است درصدی از سؤالات به سؤالات آسان‌ و بخش عمده سؤالات در حد متوسط باشد.همچنین تعدادی از سوالات سطوح بالای شناختی را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد.

طراحان سؤالات، دبیران مدارس دولتی سراسر کشور هستند و با توجه به شیوه‌های تدریس، متناسب با دانش‌آموزان سؤالات را طراحی خواهند کرد. بر همین اساس دانش‌آموزان تمام کتاب درسی را مطالعه کنند و هیچ بخشی را حذف نکنند چون از تمام بخش‌های کتاب درسی طراحی سؤال می‌شود.

دانش‌آموزان به مؤسسات خصوصی و کتاب‌های کمک‌ آموزشی مراجعه نکنند و کتاب‌های درسی را مبنا قرار دهند اما به‌جای پرداختن به کلیدواژه‌ها و نکات مهم، مفاهیم را مورد توجه قرار دهند؛ یادگیری مهم است یعنی اگر مطلب را به‌خوبی متوجه شوند از عهده امتحانات نهایی برمی‌آیند. دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که انواعی از سؤالات در امتحانات نهایی قابل طرح هستند که برخی از آن ها به این شکل است: مشابه آن ها در قالب‌های گوناگونی مانند فعالیت، تمرین خود را بیازمایید و خودارزیابی در کتاب های درسی آمده‌اند. در چارچوب محتوای کتاب هستند اما می‌توانند عیناً همان پرسش‌های موجود کتاب درسی نباشند. ممکن است که بیش از یک راه حل و یک جواب داشته باشند؛ پس دانش‌آموزان می‌توانند پاسخ‌های متفاوتی به آن ها بدهند.

می‌توانند داده محور و شاهد محور باشند در این نوع سؤالات دانش، داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز در اختیار دانش‌آموز قرار داده می‌شود تا با بررسی آن ها به سؤالات پاسخ دهد. دانش‌آموزان را به تأمل و تفکر بیشتر ترغیب و به آن ها کمک می‌کنند تا یادگیری خود را به موقعیت جدید تعمیم دهند. به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا درک قوی‌تری از یک موضوع داشته باشند و با موضوعات دیگر یا دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند. دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند تا با استفاده از دانش و مهارت‌های خود، موضوع را در سطح عمیق‌تری بررسی کنند.-نمی‌توان با بله و خیر یا یک پاسخ ساده و چند کلمه‌ای به آن ها پاسخ داد بلکه از دانش‌آموزان می‌خواهند تا نظرات و دلایل خود را ارائه کنند. تنها دانسته‌های دانش‌آموزان را اندازه نمی‌گیرند بلکه مطالب تازه ای به آن ها یاد می‌دهند تا بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند، یادگیری خود را نظارت و هدایت کنند و از این طریق احساس رشد و عاملیت را در آن ها تقویت می‌کنند. در قالب های متفاوتی مانند کوتاه پاسخ، درست، نادرست، کشف ارتباط و تشریحی ارائه می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد