Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:45:30 GMT

چهار میلیارد تومان برای ساخت موزه صحرای طبس هزینه شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۵۰۴

چهار میلیارد تومان برای ساخت موزه صحرای طبس هزینه شد

غلامرضا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: واقعه ۵ اردیبهشت و شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس یکی از حوادث شگفت‌انگیز و عبرت‌آموز دهه‌های اخیر است که از آن درس‌ها می‌توان آموخت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در این راستا برای یادآوری این حادثه عظیم طرح ساخت یک موزه باشکوه در محل حادثه و یک مجتمع رفاهی در نزدیکی مسجد شکر از مدت‌ها قبل مد نظر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت موزه صحرای طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور واگذار شد

فلاحی با بیان اینکه تا سال گذشته اداره کل برای ساخت موزه صحرای طبس چهار میلیارد تومان هزینه کرده است، ادامه‌داد: با توجه به مجموع شرایط از نیمه دوم سال قبل تصمیم گرفته شد که ادامه ساخت موزه به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور واگذار شود.

وی بیان‌کرد: با توجه به اینکه اعتبارات ساخت موزه، ملی بوده و جذب اعتبار همواره با مشکلاتی همراه است واگذاری ساخت موزه صحرای طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به روند کارها سرعت خواهد بخشید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: تا قبل از واگذاری، بنیاد حفظ آثار خراسان‌جنوبی اقدامات بسیار ارزشمندی در زمینه ساخت موزه انجام داد و بسیاری از اسناد چون لاشه‌های هواپیما از تهران به طبس منتقل شد.

فلاحی افزود: جمع‌آوری سایر اسناد چون عکس‌ها و روزنامه‌های باقی مانده از آن ایام، مصاحبه‌های انجام شده پس از آن واقعه را جمع‌آوری کردیم که پس از اتمام ساخت موزه در تالاری به نام اسناد در معرض دید علاقمندان گذاشته خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته نیز استاندار خراسان‌جنوبی قبل از برگزاری مراسم یادبود حادثه ۵ اردیبهشت ماه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای محوطه‌سازی و بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی در آن منطقه اختصاص دادند.

تاریخ شفاهی واقعه طبس تدوین می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر نیز در شهرستان طبس کتابی در قالب تاریخ شفاهی واقعه صحرای طبس در حال تدوین است.

فلاحی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در خصوص یادآوری حادثه ۵ اردیبهشت و شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس یادآور شد: ساخت دو نرم افزار مستند واقعه طبس و نرم افزار بازدید مجازی از محل حادثه از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی گفت: همچنین با همکاری آستان قدس رضوی یک مجتمع بین راهی در محل مسجد شکر ساخته خواهد شد.

کد خبر 4907670

منبع: مهر

کلیدواژه: طبس ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا ایلام قزوین ستاد مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان بارش باران جهش تولید استانداری قزوین بنیاد حفظ آثار خراسان جنوبی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو