Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپیدمی کروناویروس اگرچه آلام و دردهایی را برای آحاد مردم به همراه داشت، اما موجب شد تا ظرفیت ها و توانمندی های کمتر دیده شده جامعه که می تواند در گردنه هایس سخت یاریگر باشد، به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، شیوع کروناویروس موجب مختل شدن بازار کسب و کار در سطح جامعه شد به گونه ای که بسیاری از اصناف به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس دست از کاسبی برداشتند و از این رو بسیاری از این افراد متضرر شدند اما گروهی که بیش از همه نیازمند توجه و حمایت افراد خیر و نیک اندیش می باشند، اقشار نیازمند و فقرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایتام و فقرایی که در دوران پیش از کرونا نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کردند و برای تامین حداقل های زندگی خود در مذیقه بودند، احتیاجاتشان این روزها بیشتر خودنمایی می کند و تنها حمایت و پشتیبانی مردم نیکوکار است که می تواند امیدبخش این قشر از جامعه باشد.

 

کانون های فرهنگی هنری که از ربع قرن پیش و با هدف احیای کارکردهای مساجد شکل گرفته اند، امروزه با درک صحیح از شرایط موجود و با بهره گیری از تجارب افراد پیشکسوت و ایده و نبوغ جوانان متعهد و نخبه، پا به میدان مبارزه با کرونا و دستگیری از نیازمندان گذاشته اند.

 

تهیه و توزیع بسته های غذایی بین فقرا و نیازمندان، اعطای تسهیلات بدون بهره از محل صندوق های قرض الحسنه مساجد به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، توزیع اقلام بهداشتی بین خانوده های نیازمند، راه اندازی کانال ها و گروه های آموزشی در فضای مجازی در راستای آگاهی بخشی به مردم در رابطه با بیماری کووید 19، ضدعفونی منازل، کوچه ها، خیابان ها، مساجد و اماکن عمومی از شاخص ترین برنامه های کانون ها در روزهای کرونایی است.  

 

 

« مصطفی صفاری زاده »، مدیر کانون فرهنگی هنری بنی هاشم محله سعادت آباد شهر قلعه قاضی به خبرنگار شبستان گفت: هیئت اندیشه ورز کانون در نخستین روزهای شیوع کرونا تشکیل جلسه داد و پس از بحث و بررسی آسیب ها و همچنین ظرفیت های موجود، برنامه هایی را جهت مبارزه و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 مصوب کرد.

 

وی به تشریح ویژه برنامه حمایتی از خانواده های نیازمند شهر قلعه قاضی اشاره کرد و افزود: تهیه و توزیع 120 بسته ارزاق شامل ماکارونی، برنج، روغن، چای، قند و تن ماهی با همکاری وهمیاری خیرین و حوزه مقاومت بسیج حضرت رقیه  (س) و قربانی گاو و 20 گوسفند و توزیع 200 بسته گوشت بین فقرا و نیازمندان از شاخص ترین برنامه هاست.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بنی هاشم محله سعادت شهر قلعه قاضی ادامه داد: تهیه و توزیع 120 دست لباس مردانه و بچه گانه بین فقرا و نیارمندان این شهر با همکاری یکی از مغازه داران خیر بندرعباسی از دیگر برنامه هاست.

 

 

وی، از اعطای وام قرض الحسنه 10 میلیون ریالی بدون سود و بهره از محل صندوق قرض الحسنه مسجد بنی هاشم به 30 نفر از آسیب دیدگان از کرونا به عنوان بخش دیگری از اقدامات کانون یاد کرد.

 

صفاری زاده اضافه کرد: همرمان با شیوع کرونا مردم شهر با کمبود شدید ماسک مواجه شدند که این امر باعث ایجاد ترس از مبتلا شدن به کووید 19 در بین مردم شد و کانون بنی هاشم با کمک گرفتن از خیرین و تهیه پارچه، بانوانی که پیش از این در کانون آموزش خیاطی دیده بودند را مامور تولید ماسک کرد و هفته گذشته هزار ماسک تولیدی توسط بانوان خیاط عضو کانون بین شهروندان قلعه قاضی به ویژه افرادی که بیماری زمینه ای داشتند، توزیع شد.

 

وی از تهیه و توزیع 200 بسته اقلام بهداشتی شامل ژل ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش و ... بین خانواده های نیازمند به عنوان بخش دیگری از فعالیت های کرونایی کانون نام برد و افزود: تیم جهادی کانون نیز از نخستین روزهای شیوع کرونا با تهیه مواد ضدعفونی کننده، هر هفته اقدام به گندزدایی و ضدعفونی منازل، مساجد و اماکن عمومی محله سعادت آباد شهر قلعه قاضی می کنند.

 

 

نهالی که سال 72 با عنوان کانون فرهنگی هنری با تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح مساجد کشور غرس شد، امروز پس از گذشت 25 سال به درختی تنومند تبدیل شده است که علی رغم نقش آفرینی در جنگ نرم و خنثی سازی توطئه های دشمن، در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه نیز در زمینه روشنگری نقش بی بدیلی دارند.

 

امروزه با شیوع کرونا و تاکید بر مبارزه و پیشگیری از بیماری کووید 19، باز هم کانون های مساجد در کنار سایر بخش ها با بهره گیری از ظرفیت های مردمی، تمام قد وارد میدان شده اند تا با اجرای برنامه های متنوع و اثربخش، از آلام و رنج های مردم بکاهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع ارزاق دستگیری از نیازمندان وام قرض الحسنه کرونا شهر قلعه قاضی تهیه و توزیع شیوع کرونا قرض الحسنه بنی هاشم کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار

 یک جوان تخاری برای پنج هزار دانش آموز در چهار ولسوالی این ولایت مواد آموزشی توزیع کرده است.

حبیب الرحمن منصوری یکتن از جوانان ماوراء کوکچه در ولایت تخار که از سه سال پیش کمپاین توزیع مواد آموزشی را برای دانش آموزان ابتدایی از هزینه شخصی اش آغاز کرده است در سال جدید تعلیمی نیز برای بیشتر از پنج هزار دانش‌آموز در ولسوالی های درقد، خواجه بهاءالدین، ینگی قلعه و رستاق ولایت تخار مواد آموزشی به شمول امکانات دیگر درسی شامل فرش، تخته سفید و غیره توزیع کرده است تا وضعیت معارف در این مناطق حداقل بهبود یابد.

دانش آموزان افغانستانی‌ که در ماوراء کوکچه تخار مواد آموزشی دریافت کرده اند ضمن قدردانی از ابتکار این جوان تخاری می‌گویند، توان خرید کتاب و کتابچه را ندارند و از حکومت و تاجران دیگر می‌خواهند تا با استفاده از امکاناتی که دارند برای آنان زمینه آموزش بهتر را فراهم بسازند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت