Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: شهرداری ساری و پیمانکار با جدیت بیشتری پیگیر تکمیل روند پروژه نیروگاه زباله‌سوز باشند و به کار سرعت ببخشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رازجویان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به جلسه اخیر بررسی پیشرفت پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری به اعتبارات اخذ شده برای این پروژه اشاره کرد، و افزود: این اعتبارات محرکه خوبی بودند و امیدواریم شهرداری و پیمانکار با جدیت بیشتری پای کار باشند تا با این اعتباری که از کشور برای آنها ابلاغ شده شاهد به بهره برداری رسیدن آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با تاکید بر اینکه مرکز استان و ساری پیشانی استان است و مدیریت زباله از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: اتفاقاتی در محل دفن زباله در سال گذشته شاهد بودیم که امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی را نبینیم و با بهره برداری رسیدن زباله سوز در ساری دفن آن را از بین ببریم و محل دفن را تا جای امکان به شکل اول برگردانیم.
 
معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کند شدن پروژه‌های سطح کشور و استان، بیان کرد: با مدیریتی که انجام شد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به کارگاه‌های ما ابلاغ شد از شهرداری ساری و پیمانکار انتظار می‌رود که به کار سرعت ببخشند.
 
رازجویان درباره کارخانه زباله سوز نوشهر، گفت: زباله سوز نوشهر بیش از 90 درصد کار انجام شد و فقط نرم افزاری که همه ارکان زباله سوز را مدیریت می‌کرد از بحث جمع آوری و انتقال به کوره و تبدیل به انرژی برق  باید از چین وارد می‌شد که به‌دلیل عدم همکاری شرکت چینی با شرکت ایرانی نتوانستند نرم افزار را وارد کنند به همین دلیل مهندسین ایرانی ما از روی زباله سوز احداث شده در تهران با استفاده از مهندسی معکوس این نرم افزار را آماده کردند و در حال نصب است.
 
وی درباره زمان افتتاح این پروژه، اظهار کرد: برای بهره برداری مشکلی نداشتیم و اگر کرونا نبود به بهره برداری می‌رسید با این حال با توجه به اعتباراتی که دولت داده است و اهمیت کارخانه زباله سوز در مازندران و اینکه اولین کارخانه زباله سوز در مازندران و دومین در کشور است در حال رایزنی هستیم که حضور مسئولان کشوری را برای افتتاح آن داشته باشیم.

*شهرداری هیچ بدهی به پیمانکار ندارد

فرماندار شهرستان ساری نیز نسبت به شتاب بیش از پیش در تسریع و پیشرفت پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری با توجه به وقفه پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.
 
عباس‌علی رضایی با بیان اینکه 34 میلیارد تومان برای این پروژه تامین اعتبار کردیم و در حال حاضر مشکل بودجه ای نداریم، افزود: شهرداری هیچ بدهی به پیمانکار ندارد به همین دلیل تاکید کردیم که باید کار هرچه زودتر انجام شود و خلاء شیوع ویروس کرونا جبران شود اما این اعتبار برای به بهره برداری رساندن پروژه کافی نیست و در آینده نیز باید اعتبارات دیگری به آن تزریق شود.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروگاه زباله سوز بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در سال جاری، تعداد ۵ هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۲۵ هزار کیلو وات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا جلایر امروز، ۱۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و۵۷۵ ‌میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری