Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر "سید مجید حسینی" رییس بخش مرکزی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پس از گذراندن دوره درمان و قرنطینه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این شهر و انتقال خون خراسان رضوی اقدام به اهدای پلاسمای خون به بیماران کرونایی در اجرای طرح پلاسما درمانی نمود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدام نوین در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اجرا کنندگان طرح پلاسما درمانی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر مجید عبدالهی افزود: طرح پلاسما درمانی از یک هفته گذشته به صورت آزمایشی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شد و با تجهیز فضای مورد نیاز با همکاری سپاه امام رضا (ع) اکنون به صورت رسمی آماده پذیرش بهبودیافتگان داوطلب برای اهدای پلاسمای خون است.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح بیماران کرونایی که دستکم یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است پس از گذراندن دوره درمان و قرنطینه به صورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خون خود می‌کنند.

وی گفت: این داوطلبان ابتدا معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایشات اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

عبدالهی هدف از اجرای این طرح را تامین پلاسمای مورد نیاز برای درمان بیماران مبتلا به کرونا عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود بیماران بهبود یافته به شکرانه بازیابی سلامتی خود با مشارکت در این طرح برای حمایت از بیماران مبتلا قدم بردارند.

پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد

مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پلاسما درمانی تاکنون نتایج قابل قبولی داشته و در چین و برخی کشورهای اروپایی و درگیر ویروس کرونا در حال انجام است.

دکتر ابوالقاسم الهیاری افزود: در اجرای این طرح پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا برای درمان بیمارانی که به دلیل ابتلا به این ویروس دچار نارسایی شدید تنفسی شده‌اند، استفاده می‌شود.
این پزشک متخصص خون و سرطان بالغین ادامه داد: قبل از انجام هرگونه اقدامی برای اهدای پلاسمای فرد بهبود یافته تست کووید ۱۹ برای اهدا کننده انجام می‌شود که در صورت منفی بودن نتیجه آن، سطح آنتی بادی علیه ویروس کرونا در خون آنان بررسی شده و در صورت قابل قبول از پلاسمای خون این افراد برای درمان مبتلایان به کرونا استفاده می‌شود.
وی گفت: پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد و از سوی دیگر جداسازی  پلاسما در شرایط استریل توسط دستگاه پلاسما فرز انجام می‌شود، لذا افراد بهبود یافته از کرونا می‌توانند به کانکس مستقر در فضای باز بیمارستان امام رضا (ع) مشهد و بدون ارتباط با بخش‌های درمانی این بیمارستان مراجعه کرده و نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کرونا است که با کمک سازمان انتقال خون در ۶ استان کشور از جمله تهران، مشهد و کرمانشاه انجام می‌شود.      

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۳۹۱ را در کشور گرفته است. 

همچنین تاکنون ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا چین خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی سرطان سیستم ایمنی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اهدای پلاسمای خون بیماران مبتلا پلاسما درمانی بهبود یافته طرح پلاسما امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار