Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@04:52:11 GMT

نظر کارشناسان در مورد همزمانی حضور آنفلوآنزا و کرونا در زمستان امسال +فیلم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۷۶۷

نظر کارشناسان در مورد همزمانی حضور آنفلوآنزا و کرونا در زمستان امسال +فیلم

‍‍‍‍‍‍

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: همه باید توجه کنند که در زمستان امسال ما با دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا به‌صورت هم‌زمان مواجه هستیم و امسال باید 4 برابر سال گذشته واکسن این بیماری تهیه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: همه باید توجه کنند که در زمستان امسال ما با دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا به‌صورت هم‌زمان مواجه هستیم و اگر سال گذشته 2/5 میلیون واکسن این بیماری تهیه‌شده بود امسال باید چیزی در حدود 10 میلیون از واکسن این بیماری تهیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: این میزان واکسن برای پیشگیری از سردرگمی بیماران و پزشکان است تا با یک درمان نسبی بر روی بیماران تنفسی از تداخل بیماری‌های مشابه با کرونا اجتناب شود و بنابراین درصدد تهیه واکسن آنفلوانزا هستیم و خانم‌های باردار حتماً این واکسن را تهیه کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اعلام اینکه پیکر بیماران کرونایی ناقل ویروس خواهد بود، گفت: با از بین بردن عوامل بیماری‌زا از این عزیزان متوفی، بدون شستشو و بجا آوردن آئین‌های دینی دفن می‌شوند و فقط داخل قبر آن‌ها، آهک ریخته می‌شود.

او در پاسخ به این سؤال که آیا کشیدن سیگار، قلیان و معتادان از بیماری کرونا پیشگیری می‌کند؟ گفت: این موارد مجاری تنفسی را مختل می‌کند و هیچ کمکی به درمان یا مقابله کرونا نمی‌کند.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان، گفت: این ویروس مشترک بین انسان و حیوان بوده و گزارش انتقال آن از برخی حیوانات و پرندگان منتشر شده است.

دکتر مردانی ادامه داد: البته انتقال ویروس از راه مواد غذایی شایع نیست؛ اما ممکن است دست آلوده در تماس با میوه‌ها و سایر مواد خوراکی باعث آلودگی آن‌ها شود.

این پزشک متخصص به سؤال آیا فردی که بیماری کرونا گرفته و بهبود می‌یابد، احتمال دارد مجدداً مبتلا شود؟ گفت پاسخ سؤال سخت است اما در این مدت سه‌چهارماهه کسی که مبتلا شده دوباره مبتلا نشده اما معلوم نیست تا پایان عمر مبتلا نشود.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: آنفلوآنزا کرونا ویروس مسعود مردانی کرونا نگیریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور