Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@22:16:44 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۲/۴

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۹۰۴

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در حالی که نشانه هایی از کاهش تولید تولیدکنندگان نفت برای جبران کمبود شدید تقاضا در بازار دیده می شود، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 33 سنت معادل 1.6 درصد رشد به 20 دلار و 70 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت بیش از 5 درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که در جلسه قبل حدود 20 درصد افزایش یافته بود، امروز با 28 سنت معادل بیش از 2 درصد رشد به 14 دلار و 6 سنت رسید. روز دوشنبه به دلیل نگرانی از پر شدن ظرفیت مخازن ذخیره نفت، قیمت نفت خام امریکا برای اولین بار در تاریخ به منفی 40 دلار رسیده بود.

 

در آمریکا، رگولاتور انرژی ایالت اوکلاهاما اعلام کرد شرکت های نفتی می توانند بدون از بین رفتن قرارداد اجاره خود چاه هایشان را موقتا ببندند. این یک موفقیت نسبی برای تولیدکنندگان آمریکایی به شمار می رود که پس از آشفتگی شدید اوضاع نفت به دنبال اقدامات حمایتی از سوی دولت بوده اند. ایالت اوکلاهاما چهارمین ایالت بزرگ تولید کننده نفت در آمریکاست.

 

در حالی که میزان مصرف به شدت کاهش یافته، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر تولیدکنندگان موسوم به گروه اوپک پلاس قرار است از ابتدای ماه می تولید نفت خود را 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. به گفته تحلیلگران برای جبران افت شدید تقاضا باید سایر تولیدکنندگان نیز با این کاهش تولید همراه شوند.

 

بارگیری نفت اورالز روسیه از دریای بالتیک در 10 روز نخست ماه می 36 درصد نسبت به مدت مشابه ماه آوریل کاهش خواهد یافت.در همین حال، میزان ذخایر نفت خام، گازوئیل و میعانات آمریکا در هفته گذشته شاهد رشد بوده و میزان ذخایر در کشورهای دیگر نیز به سرعت در حال افزایش است.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد بانک جام نیوز نفت دلار روسیه قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود