Web Analytics Made Easy - Statcounter

همواره از دید غرب و اسرائیل، آزمایش موشک‌های ماهواره‌بر کشورمان، به معنی آزمایش موشک‌های بالستیک است و از دید آن‌ها تهدید امنیتی به شمار می‌رود. غرب نگران است که کشورمان بتواند به دانش ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) دست پیدا کند.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اميد فعال؛ صبح چهارشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹) ماهواره نظامی ایران با نام «نور» توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این خبر به‌سرعت تیتر اول رسانه‌های داخلی و خارجی شد. ایران توانست نخستین ماهواره نظامی خود را به فضا بفرستد.

در چند سال اخیر کشورمان در ارسال ماهواره به فضا دستاورد چندانی نداشته است و دو ماهواره «پیام و ظفر» با ناکامی در مأموریت خود مواجه شدند. محور غربی_عربی با بهره‌گیری از عدم توفیق این دو ماهواره، توانسته بود که فضای رسانه‌ای را مسموم و جنگ روانی علیه کشورمان را تشدید کند و رسانه‌های فارسی‌زبان، با تبلیغات شبانه‌روزی خود، شائبه اینکه «ایران نمی‌تواند» را به مخاطبان القا می‌کردند. کارشناسان بر این باور بودند که احتمالاً روند فعالیت‌های فضایی کشورمان مدتی متوقف شود، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک حرکت غافلگیرانه و اطلاعاتی ماهواره «نور» را به فضا ارسال کرد.

این پرتاب [ماهواره نور] از پایگاه پرتاب فضایی سپاه در منطقه شاهرود و در کویر مرکزی ایران به انجام رسید؛ پایگاهی که سال‌ها پیش آماده‌شده بود تا پرتابگر‌های فضایی سنگین سپاه ازجمله ماهواره‌بر قائم از آن به فضا پرتاب شود.

روزنامه ایندیپندنت عربی هم با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز موشک ماهواره بر قاصد نوشت: «پرتاب ماهواره در زمان تشدید تنش بین ایران و آمریکا بر سربرنامه‌های هسته‌ای و موشکی تهران و همچنین چند ماه پس از [شهید شدن] «قاسم سلیمانی» فرمانده ارشد سپاه قدس در پی حمله پهپاد‌های آمریکایی در سوم ژانویه در بغداد و یک هفته پس‌ازآنکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ناو این کشور توسط قایق‌های سپاه پاسداران در خلیج‌فارس تهدید شده است، انجام می‌شود.»

جنگ ایران و آمریکا بر سرفضا

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در تشریح عملیات پرتاب ماهواره نور توسط ماهواره بر قاصد، با بیان اینکه به فضل الهی امروز ماهواره چندمنظوره نور پرتاب و در مدار قرار گرفت، اظهار کرد: «ماهواره بر قاصد تفاوتی با کار‌های گذشته دارد و آن‌هم این است که پیشران آن از نوع ترکیبی سوخت مایع و جامد و سه مرحله‌ای است. پیشران این ماهواره بر همان پیشران با بدنه غیرفلزی و کامپوزیتی است که چندی قبل با حضور فرمانده کل سپاه رونمایی شد.»

سردار حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه امروز دست‌یابی و استفاده از فضا انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و ما نیز باید جایگاهمان را در فضا پیدا کنیم، می‌گوید: «طبیعتاً تنها ابرقدرت‌ها این قابلیت را دارند و سایرین تنها مصرف‌کننده این فناوری هستند.»

همواره از دید غرب و اسرائیل، آزمایش موشک‌های ماهواره‌بر کشورمان، به معنی آزمایش موشک‌های بالستیک است و از دید آن‌ها تهدید امنیتی به شمار می‌رود. غرب نگران است که کشورمان بتواند به دانش ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) دست پیدا کند. به موشک‌های بالستیکی گفته می‌شود که برد مفید آن‌ها بیش از ۵٬۵۰۰ کیلومتر (۳۴۰۰ مایل) باشد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره «نور» در پیامی توئیتری نوشت: «بازدارندگی هنوز کارایی نداشته و ویروس کرونا نتوانسته مانعی بر سر راه نظام ایران باشد. هدف ایران دست‌یابی به موشک‌های بالستیک قاره پیمائی است که بتوانند سلاح‌های هسته‌ای را با خود حمل کنند!»

سپاه فضایی شد

غرب همواره برنامه صلح‌آمیز دفاعی- فضایی کشورمان را محکوم می‌کند، این در حالی است که ایالات‌متحده آمریکا خود، ۴۵۰ موشک قاره‌پیما در اختیار دارد و این موشک‌ها به کلاهک‌های هسته‌ای هم تجهیز شده‌اند. مردم عراق، افغانستان، ویتنام و یمن ازجمله قربانیان تجاوز آشکار آمریکا و کشور‌های اروپایی هستند.  

سرتیپ بازنشسته امین حطیط «تحلیلگر امور نظامی» پیرامون واکنش رژیم صهیونیستی و آمریکا در پی موفقیت فضایی کشورمان می‌گوید: «قطعاً آمریکا و اسرائیل از رخداد بزرگ خرسند نخواهند بود و دست به هجمه تبلیغاتی علیه ایران به خاطر در اختیار قرار گرفتن فناوری جدید ایران روی خواهند آورد و احتمال می‌دهم که تحرکاتی انجام دهند که همه این تحرکات سرنوشتش با شکست روبرو خواهد شد همان‌طور که ممانعت ایران از در اختیار داشتن فناوری موشکی و بالستیکی و موشک‌های با سوخت جامد و مایع با شکست روبرو شد.»

آمریکا هزاران سرباز و تریلیون‌ها دلار سرمایه آمریکایی در مجاورت مرز‌های کشورمان مستقر کرده و پایگاه‌های نظامی در بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان، عربستان سعودی، عراق، کویت مملو از تجهیزات جنگی علیه کشورمان است. یادمان نرود که شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به دستور دونالد ترامپ، هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد برای انجام دیدار‌های رسمی با مقامات عراقی به شهادت رسید و رئیس‌جمهوری که نظامیان او، هزاران کیلومتر از کشور خود دور شده‌اند و برای غارت به خاورمیانه آمده‌اند، دستور حمله به نیرو‌های مسلح‌مان در مرز دریایی کشورمان را می‌دهد؛ ترامپ در واکنش به رویارویی قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ناو‌های آمریکایی گفته است که به نیروی دریایی ایالات‌متحده دستور داده‌ام که اگر قایق‌های توپدار ایرانی در دریا مزاحم کشتی‌های ما شدند، همه آن‌ها را هدف قرار داده و منهدم کنند.  

کشورمان بار‌ها به‌صورت علنی تهدید به حمله شده و جمله «گزینه نظامی علیه ایران همواره روی میز است»، به نقل‌ونبات سخنرانی‌های مسئولان غربی تبدیل‌شده است. در چند سال اخیر، ایران درگیر مبارزه با گروهک تروریستی داعش است، همان تروریست‌هایی که بار‌ها گفتند که قصدی جز غارت و تجاوز به کشورمان را ندارند؛ اسناد بین‌المللی نشان‌دهنده آن است که آمریکا و کشور‌های اروپایی از طریق آموزش، تجهیز سلاح، انتقال هوایی تروریست‌ها و حمایت از تحرکات گروه تروریستی داعش از آنان پشتیبانی می‌کنند.

عربستان موشک بالستیک می‌سازد

انتقاد از برنامه موشکی ایران در حالی است که اسرائیل سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود را با حمایت قابل‌توجه اروپا گسترش داده است و عربستان سعودی از چین موشک‌های پیشرفته‌ای با برد ۲۵۰۰ کیلومتر خریداری کرد. عربستان سعودی همچنین فنّاوری پیشرفته هسته‌ای از آمریکا خریداری کرده و از کارخانه تولید موشک بالستیک خود نیز رونمایی کرده است.  

در سال ۲۰۱۴، مجله نیوزویک افشا کرد که سیا به قرارداد فروش موشک‌های چین به ریاض به‌شرط عدم تجهیز آن‌ها با کلاهک هسته‌ای کمک کرده است و پس از چندین نشست محرمانه در واشنگتن با مقامات سعودی، مأموران سیا در سال ۲۰۰۷ برای بازرسی این موشک‌ها پیش از ارسال به عربستان، اعزام‌شده‌اند.

همچنین روزنامه «واشنگتن‌پست» در سال میلادی ۲۰۱۹، با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از وجود یک کارخانه تولید موشک‌های بالستیک در عربستان سعودی پرده برداشت؛ بنابراین گزارش، این کارخانه که در صورت عملیاتی شدن توان تولید موشک‌های بالستیک را به سعودی‌ها می‌دهد، در یک پایگاه موشکی در منطقه «الوطح» واقع در جنوب غربی ریاض واقع‌شده است. واشنگتن‌پست مدعی شده است که راه‌اندازی این کارخانه می‌تواند نشان‌دهنده میل سعودی‌ها به دستیابی به تسلیحات اتمی باشد.

حال که غربی‌ها در منطقه حضور نظامی دارند و هر لحظه خطر تهاجم نظامی آنان، کشورمان را تهدید می‌کند، هر عقل سلیمی به دنبال تقویت توان دفاعی خود می‌رود. تاریخ در سده گذشته نشان داده است که مردم ایران، هیچ‌وقت شروع‌کننده جنگی نبوده‌اند و همواره سیاست‌های بین‌المللی خود را در راستای تقویت امنیت کشور‌های همسایه‌مان پیش برده است. ماهواره نور هم برای تحقق این امنیت ساخته‌شده و در مدار قرارگرفته است. با توجه به حضور متجاوزان در مرز‌های کشورمان، نیاز مبرمی به رصد مداوم موقعیت نظامیان خارجی احساس می‌شود و به لطف این ماهواره، قدرت دید کشورمان تا دهانه‌ی اقیانوس هند افزایش‌یافته است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سپاه پاسداران موشک بالستیک تحریم علیه ایران قطعنامه موشک های بالستیک آزمایش موشک سپاه پاسداران عربستان سعودی موشک بالستیک هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید

تیم فوتبال الاهلی عربستان ستاره ۲۱ ساله اتلتیکو مادرید را در فهرست خریدهای تابستانی‌اش قرار داده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گزارش رسانه‌های اسپانیایی حاکی از آن است که باشگاه الاهلی جده می‌خواهد برای جذب یکی از ستاره‌های اتلتیکومادرید در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی دست به کار شود.

پابلو باریوس، ستاره 21 ساله اتلتیکومادرید مورد توجه الاهلی عربستان قرار داد و مدیران این تیم شهر جده معتقدند این بازیکن می‌تواند خریدی سودمند باشد، زیرا با وجود سن کم در این فصل 31 بازی در ترکیب تیمش به میدان رفته است.

ستاره 21 ساله یوونتوس در رادار الاتحاد

الاهلی عربستان در فصل گذشته بازیکنان سرشناسی همانند ریاض محرز و روبرتو فیرمینیو را جذب کرد، اما شانسی برای قهرمانی در لیگ حرفه‌ای عربستان ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • از ساخت بمب اتم توسط ایرانی‌ها ناراحتید؟ این بمب گوارای وجودشان
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!