Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحد نسبت به سوء استفاده از شرایط بحران کرونا برای پیشبرد منافع اقتصادی و سیاسی و حمله به اقلیت‌های دینی و قومی در جوامع گوناگون هشدار داد و خواستار همبستگی مردم و دولت‌ها در مبارزه با این بیماری شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، سازمان ملل متحد نسبت به سوء استفاده از شرایط بحران کرونا برای پیشبرد منافع اقتصادی و سیاسی و حمله به اقلیت‌های دینی و قومی در جوامع گوناگون هشدار داد و خواستار همبستگی مردم و دولت‌ها در مبارزه با این بیماری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان سازمان ملل متحد، عدم اطلاعات کافی از  چگونگی گسترش بیماری کووید-۱۹، نگرانی از خطر ابتلا به ویروس کرونا و سوءاستفاده از ترس‌های ناشی از این بحران سبب افزایش بیگانه‌ستیزی و نفرت‌پراکنی به اقلیت‌های قومی و مذهبی در جوامع گوناگون شده است.  

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه آزادی ادیان و مذاهب روز چهارشنبه سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل) در ژنو گفت: «من از دولت‌ها، رهبران ادیان، جامعه مدنی، رسانه‌ها و عموم مردم می‌خواهم که علیه نفرت‌پراکنی و بیگانه‌ستیزی اقدام کنند.»

او همچنین خواستار کمک و همبستگی با کسانی شد که در این شرایط دشوار قربانی چنین حملاتی واقع می‌شوند.

این کارشناس سازمان ملل یادآور شد که در بسیاری از کشورها، این بیماری همه‌گیر باعث تشدید رفتارهای خشونت‌آمیز نسبت به اقلیت‌ها شده است.

احمد شهید از افزایش تمایلات در برخی جوامع به این‌که مسیحیان، یهودیان یا مسلمانان را "عامل پخش کرونا" معرفی کنند، ابراز نگرانی کرد.

او گفت چنین چیزی در مورد مهاجران، پناهندگان و پناهجویان نیز صدق می‌کند.

به گفته شهید، دولت‌ها موظفند از هرگونه تحریکی در مورد ترویج اعمال خشونت بر اساس مرزبندی‌های هویتی براساس مذهب یا قوم، جلوگیری کنند.

او افزود که افراد مبتلا به ویروس کرونا در معرض حملات کلامی و جسمی، تهدید به مرگ و محرومیت از مراقبت‌های بهداشتی حیاتی قرار دارند.

این کارشناس گفت: «برای مبارزه با اطلاعات نادرست، مهم است که کشورها راهکارها و کانال‌های ارتباطی مؤثر را تعیین کنند تا اطلاعات دقیق و موثق در اختیار مردم قرار گیرد.»

شهید تأکید کرد که همبستگی میان مردم در مبارزه با این امر هیچ زمان دیگری مانند امروز از اهمیت برخوردار نبوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت که پیروان ادیان گوناگون در شرایط نامناسب و بحرانی کنونی از امکانات و اطلاعات مشابه در مورد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دسترسی ندارند.

او گفت که هم جامعه مدنی و هم سازمان‌های مذهبی باید این  وظیفه را بر عهده گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس اقلیت ها سازمان ملل دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان