Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ویروس کرونا در ایران متوقف نشده است و کماکان با علامت و بی‌علامت شهروندان را مبتلا می‌کند. تا این لحظه بر اساس آمار رسمی تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور از ۸۰ هزار نفر و تعداد جانباختگان نیز از مرز ۵ هزار گذشته است.

استان بوشهر که از ابتدا به دلیل رعایت قابل توجه مردم دیرتر از همه استان‌ها نشانه‌های ویروس کرونا در آن مشخص شد، محدودیت‌های قابل توجهی را وضع کردند و پیش از آنکه دستور سراسری برای عدم تردد داشته شود، مسئولین استان اجازه ورود هرگونه خودرویی با پلاک غیر از بوشهر را به استان منع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال با دستور رئیس جمهور پس از نزدیک به دوماه ممنوعیت تردد میان استانی برداشته شد و تردد مردم میان استان‌ها نیز به یکباره افزایش پیدا کرد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مسئولین ابراز نگرانی از پیک دوم بیماری در استان‌های تحت مدیریت خود کنند. علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس نیز چندی قبل اعلام کرده که به دلیل ممنوعیت تردد و بازگشایی اصناف، شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان هستیم.

مسافران هجوم آورده و در پارک‌ها و کنار دریا چادر زده‌اند

حجت السلام حمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی به رویداد۲۴ می‌گوید: ما از ابتدا شرایط نسبتا خوبی داشتیم، اما از زمانی که محدودیت رفت و آمد بین استانی برداشته شد، بسیار نگران هستیم! زیرا مسافران بسیار زیادی به استان آمده‌اند و در پارک‌ها و کنار دریا چادر زنده‌اند و حال و هوای شهر مانند عید سال‌های گذشته و به همان شلوغی است. هرسال در این فصل به دلیل گرمای زیاد نمی‌توان از خانه بیرون آمد، اما امسال هوا بسیار خوب است و همین بدشانسی باعث ورود مسافران به استان شده است.

با ورود مسافران به استان ۹ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان ثبت شد

وی با بیان اینکه در چندروز گذشته به دلیل وجود محدودیت‌ها ما حتی یک مورد مبتلای جدید هم نداشتیم، تصریح کرد: متاسفانه با برداشتن محدودیت‌ها و ورود مسافران به استان امروز ۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بوشهر مشخص شدند. ما قطعا یک پیک دوباره در استان خواهیم داشت و به شدت نگران هستیم با توجه به وضعیت هجوم مسافران به استان، در روز‌های آینده شاهد پیک دوباره این ویروس در کشور باشیم. خصوصا اینکه بسیاری از افراد مبتلا علائم در آن‌ها نشان داده نمی‌شود، اما هم مبتلا هستند و ناقل! این مسافرین ناقل با ورود به شهر، مردم و استان را آلوده می‌کنند و این نگرانی بزرگ ما است.

خدری ادامه داد: مغازه‌ها پس از دوماه که به شدت رعایت می‌کردند اخیرا بازگشایی شدند و مردم نیز که همواره در ایام عید به استان می‌آمدند این روز‌ها آمده‌اند. از سوی دیگر امکانات بهداشتی استان نیز محدود و برای همشهریان خود استان است. ما نزدیک به ۲۰۰ تخت آی سی یو داریم و اگر خدای ناکرده با گسترش و شیوع دوباره کرونا در استان مواجه شویم قطعا این موضوع بحران زا خواهد شد.

بیشتربخوانید: وضعیت خوزستان سفید نیست/ در آینده نزدیک شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها خواهیم بود

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا ما محدودیت‌های بسیار خوبی وضع کردیم، تصریح کرد: در ابتدا و حتی زمانی که به صورت جدی منع رفت و آمد وضع نشده بود ما اجازه ورود ماشین‌های سایر استان‌ها به شهر بوشهر را نمی‌دادیم. از سوی دیگر با وجود اینکه ما دو شهرستان خارک و عسلویه که جمعیت کارگری بالای ۱۰ هزار نفر دارند بازهم شرایط به خوبی پیش رفت. ما حتی برای تغییر شیفت این عزیزان با وزیر نفت هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم که مثلا هر ۱۵ روز تغییر شیفت داده نشود تا افرادی که در شیفت نبودند فعلا وارد استان نشوند. تمهیدات بسیار خوبی در استان صورت گرفت، اما اکنون که این منع رفت و آمد برداشته شده است، با موج مسافر و افزایش بیماران کرونایی مواجه هستیم.

از جان مردم بهره برداری سیاسی نکنیم

خدری، با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم نیز در این شرایط باید مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته در بوشهر، گناه، دیلم که بازدید داشتم تمامی اصناف با وجود داشتن هزینه، چک، اجاره مغازه و غیره، اما بازهم به صورت کامل تعطیل بودند و همکاری بسیار خوبی داشتند، اما اکنون با اجازه رئیس جمهور مغازه‌های خود را بازگشایی کردند. این اصناف هم در بلاتکلیفی بودند و نمی‌دانستند که چه زمانی می‌توانند اقدام به بازگشایی کنند و، چون پایان مشخصی نداشت نمی‌توانستیم بگوییم که این ضرر به نوعی جبران می‌شود. از همین رو باید یکسری اعمال نظارت‌ها صورت بگیرد وهمه امور به حال خود رها نشود. مردم خودشان باید رعایت کنند و معتقدم درصد بالایی از جلوگیری از ابتلا به این بیماری به نحوه عملکرد مردم بستگی دارد. درست است که رئیس جمهور اجازه رفت و آمد داده است، اما به زور نگفته است که حتما به مسافرت بروید.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم خودمان را با سایر کشور‌ها مقایسه کنیم، ما باید متناسب با امکانات و توانایی‌هایی که داریم شرایط را بررسی کنیم و با بیماری و جان مردم بهره‌برداری سیاسی نکنیم.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا مسافران به استان ویروس کرونا برداشته شد محدودیت ها رفت و آمد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور

سرهنگ احمد شیرانی، در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۶ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ۱۴۰۳، از محور‌های کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

سرهنگ شیرانی در خصوص تردد در محور کرج-چالوس گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب گفت: محدودیت قطعی تردد در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود. (شمال به جنوب)

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌شود و از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی گفت: پیش بینی محدودیت تردد در صورت پر حجم بودن ترافیک: از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌شود و همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی درباره اعمال محدودیت تردد جنوب به شما گفت: محدودیت قطعی تردد در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود؛ و از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌شود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با در خصوص پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک گفت: روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقیله از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

سرهنگ شیرانی گفت: از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌ها از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی درباره محدودیت تردد در محور هراز گفت: تردد انواع تریلردر محور هراز همچنان ممنوع وتردد انواع کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۲ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۲ اردیبهشت الی روز شنبه تاریخ ۱۵ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی درخصوص تردد در محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس گفت: تردد انواع تریلر‌ها کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه در محور فوق ممنوع است. همچنین در محور آستارا اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلر‌ها کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های در محور فوق ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه