Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@04:37:21 GMT

رشد ۴۴ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد قم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۴۴۴۳

رشد ۴۴ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،اکبر میرشکارمدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: در سال ۹۸ تعداد یک هزار و ۸۰۰ خانواده جدید تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) قرار گرفته‌اند و در مجموع حدود ۷۰ درصد از خانواده‌های تحت پوشش را با سرپرست زن تشکیل می‌دهند.

میرشکار با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۲۲ هزار خانواده به تعداد حدود ۴۰ هزار تن در استان قم تحت حمایت کمیته امداد هستند، یادآورشد: البته با توجه به شرایط اقتصادی بیش از ۱۳ هزار تن خارج از شرایط مددجویی عادی مستمری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قم با اشاره به پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان در سرفصل‌های مختلف،عنوان کرد: در مجموع اشتغال ایجاد شده درکمیته امداد در سال ۹۸ بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن بوده و به همین تعداد آموزش‌های مهارتی ارائه شده‌است.

میرشکار با بیان اینکه درسال گذشته یک هزار و ۴۱۲ مورد به مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان پرداخت شده‌است،عنوان کرد: ۲۵ مورد مشاوره نیز در قالب طرح دوباره زندگی با هدف حمایت از خانواده و کاهش میزان طلاق و آسیب‌های اجتماعی ارائه شده‌است.

او برخی از خدمات کمیته امداد از جمله خرید و تعمیر مسکن، خدمات حقوقی، خدمات بهداشت و درمان و ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی را مورد توجه قرار داد و افزود: درسال گذشته بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ تن به اردو‌های فرهنگی و زیارتی مشهد و کربلا اعزام شده و همچنین از ۸ هزار مددجوی سایر استان‌ها درقم میزبانی شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در دوران کرونا، تصریح کرد: طی این مدت ۵۶ هزار عدد ماسک و ۱۹ هزار بطری مایع ضدعفونی کننده به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شده‌است.

میرشکار در پایان با بیان اینکه به دلیل تعدد مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز یا بدون مجوز، امکان نظارت و بررسی دقیق از جمع آوری و نحوه هزینه کرد کمک‌های مردمی وجود ندارد، گفت: کمیته امداد امام (ره) به عنوان بزرگترین نهاد خدمت رسان به نیازمندان در سطح کشور، دارای شبکه منسجم از بانک اطلاعاتی خانوار‌های نیازمند و مستحق و همچنین نیرو‌های متخصص و مجرب در زمینه امدادرسانی است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قم از مساعدت مالی به مبلغ ۹ میلیارد ریال جهت رفع نیاز‌های تغذیه‌ای و بهداشتی برای ۳ هزار تن و نیز مساعدت مالی به مبلغ ۵ میلیارد ریال برای جبران خسارت وارده به کسب و کار مددجویان و اقشار آسیب پذیر خبر داد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد قم کمک های مردمی شرایط اقتصادی کمیته امداد امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است