Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@16:33:08 GMT

ساخت دستگاه افشانه برقی در هنرستان الیگودرز

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۴۴۶۰

ساخت دستگاه افشانه برقی در هنرستان الیگودرز

مجید اسکندری روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مزایای ساخت و تولید دستگاه افشانه برقی "فحک" می توان به استفاده از مواد بازیافتی و کمک به محیط زیست، صرفه اقتصادی، کاهش هزینه ها به یک سوم قیمت بازار، تولید سریع و آسان و قابلیت حمل اشاره نمود.

وی تصریح کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید و از طرفی شیوع بیماری ویروس کرونا و نیاز مبرم جامعه از جمله مدارس، ادارات، مغازه ها  به دستگاه های ضدعفونی کننده محیط و نیاز کشاورزان برای سمپاشی مزارع، در راستای اجرای طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها، اداره آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش استان با همکاری آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز پس از اجرای طرح ابتکاری تولید ماسک و گان بهداشتی، این بار نیز گام موثری در جهت بهداشت و سلامت جامعه برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنرستان فن آوران شهرستان الیگودرز هم اکنون آمادگی پذیرش سفارش جهت تولید دستگاه افشانه برقی را دارد، ادامه داد: امیدواریم تمامی هنرستانهای استان بتوانند با فعالسازی ظرفیت های نهفته، زمینه خوداتکایی مالی را فراهم آورند.

الیگودرز در شرق لرستان قرار دارد.
 

برچسب‌ها الیگودرز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جهش تولید لرستان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیگودرز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جهش تولید لرستان الیگودرز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جهش تولید لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل مخالفت برخی دولتی‌ها با واردات خودرو‌ برقی و عدم امکان ثبت‌نام برای متقاضیان جدید

عباس جبالبارزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد: مسائل و مشکلات پیش‌روی واردات خودرو از جمله خودرو‌های برقی همچنان ادامه دارد. براساس قوانین امکان واردات خودرو منوط به شرایطی پیش‌بینی شده است، اما واردات خودرو در دسترس عموم مردم نیست و پاسخگوی نیاز‌های آنها نیز نبوده است.

نایب رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی گفت: سامانه یکپارچه خودرو برای آن دسته از متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده‌اند و هم برای آن افرادی که مایل هستند این خودرو‌های را خریداری کنند باز باشد.

جبالبارزی خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌ها باوجود اعلام قبلی مبنی بر آغاز واردات خودرو‌های برقی از ۱۶ اردیبهشت سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌ها با اختلال مواجه بود و یکی از دلایل آن عدم تمایل شرکت‌های خودروسازی به واردات خودرو‌ها و از جمله خودرو‌های برقی است.

واردات خودرو‌های برقی مخالفانی در دولت دارد که به صراحت اعلام نمی‌کنند

وی بیان کرد: واردات خودرو ممکن است مخالفانی نیز در دولت داشته باشد، اما چون پیش‌بینی واردات قانون مجلس است به صراحت این مخالفت را بیان نمی‌کنند بلکه درمسیر آن سنگ‌اندازی می‌کنند.

سامانه یکپارچه باید برای ثبت تقاضا‌های جدید باز باشد

نایب رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: سامانه یکپارچه باید برای ثبت تقاضا‌های جدید باز باشد و مردم این امکان را داشته باشند که به خودرو‌های وارداتی دسترسی پیدا کنند. نباید برای عده‌ای رانت و برای برخی دیگر محدودیت وجود داشته باشد.

اذعان وزیر صمت به امکان صادرات خودرو‌های ایران به اروپا

وی عنوان کرد: اگر قرار است عدالت برقرار باشد باید واردات انجام شود و در مقابل صادرات هم صورت گیرد، چون به اذعان وزیر صمت خودرو‌های ایران قابلیت صادرات به اروپا را دارد.

باید اجازه دهیم که خودروسازان کشور بازار صادراتی کشف کنند

جبالبارزی خاطرنشان کرد: باید اجازه دهیم که خودروسازان کشور بازار صادراتی کشف کنند و از سوی دیگر واردکنندگان نیز این امکان را داشته باشند تا خودرو‌های مورد نیاز مردم را وارد کنند که به این رقابت سالم گفته می‌شود.

وی درباره انحصار تولید شارژ‌های خودرو‌های برقی به یک شرکت معین، بیان کرد: خودرو یا هر محصول صنعتی دیگری باید از انحصار خارج شود و هر کسی مجاز باشد که تولید و صادرات انجام دهد. البته اینکه باید استفاده از توان داخلی در اولویت باشد حرف درستی است، اما اگر ممنوعیت وارداتی وضع شود ممکن است نیاز‌های بازار و مردم تامین نشود. اگر انحصار صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن از بین برود و فضای کسب و کار برای تولیدکنندگان مناسب بوده و تسهیلات پرداخت شود طبیعی است که صنایع داخلی نیز رشد خواهند کرد.

ورود دانش‌بنیان‌ها به عرصه تولید صنعتی نیازمند وجود فضای رقابتی و خروج از انحصار است

نایب رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: وقتی برند‌های مختلف داخلی و خارجی کنار هم رقابت کنند به تدریج مزیت‌های تولید خود را نشان می‌دهد و طبیعی است که بازار هم به سمت تولیدکنندگانی می‌رود که محصولات کیفی‌تر و قیمت رقابتی‌تر ارایه می‌دهند و در این شرایط مردم نیز اقبال و توجه بیشتری به آنها خواهند داشت. این بستری است برای حضور دانش‌بنیان‌های داخلی است و باید گفت که ورود آنها به عرصه تولید و صنعت نیازمند وجود فعالیت صنایع در فضای رقابتی است تا انگیزه‌ای هم برای اصلاح و بهبود روش‌های تولید وجود داشته باشد.

حمایت از تولیدات داخلی به معنای محدود کردن بازار نیست

وی گفت: حمایت از تولیدات داخلی به معنای محدود کردن بازار نیست. اینکه بستر به گونه‌ای فراهم شود که از تولید باکیفیت حمایت شود مورد تایید است از جمله این حمایت‌ها کمک در مسائل تحقیقاتی و تسهیلات مناسب به دانش‌بنیان‌ها است و در برخی از موارد نیز می‌توان با نظام تعرفه‌ای به آنها کمک کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وصول حق پارسیان از آلایندگی عسلویه امسال انجام خواهد شد
  • شهرداری اتوبوس‌های چینی را با دلار چند تومانی وارد می‌کند؟
  • دلیل مخالفت برخی دولتی‌ها با واردات خودرو‌ برقی و عدم امکان ثبت‌نام برای متقاضیان جدید
  • ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری آزمون نهایی دانش آموزان
  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • سپاه با تمام وجود و بی منت در کنار آموزش و پرورش است
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود