Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@11:05:59 GMT

حلوا ؛پای ثابت ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۴۴۸۸

حلوا ؛پای ثابت ماه رمضان

حلوا از دسرهای خوشمزه و محبوب ایرانی‌ است و برحسب نوع، در پذیرایی و حتی در پخت غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شاید شما ازجمله کسایی باشید که حلوا خیلی دوست دارید اما زمانی که درست می‌کنید یا آرد می‌سوزد، یا حلوا شکرک می‌زند یا طعم آن خوب نمی‌شود. حلوا نیز مانند شله زرد و باقلوا از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی‌هاست و در اکثر سفره‌های ایرانی‌ها از جایگاه خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود گلاب و زعفران، عطر و طعم و بوی این دسرها دوچندان خواهد شد.

حلوا در هر شهری از ایران به نوعی تهیه می‌شود که ما در اینجا یک نوع آن را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم:

آرد سفید ۲ لیوان

شکر ۱ لیوان

آب ۱ و ۱/۲ لیوان

گلاب ۱/۳ لیوان

کره ۵۰ گرم

روغن مایع ۱ لیوان

زعفران دم‌کرده ۵ قاشق غذاخوری

پودر هل ۱/۴ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه حلوا

برای تهیه شیره حلوا ابتدا شکر، آب، گلاب، زعفران و هل را مخلوط کنید و در یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید تا ۵ دقیقه بجوشد. روغن را نیز داخل قابلمه‌ای بریزید تا گرم شود. آرد را ۲ بار الک کنید، سپس داخل ظرفی بریزید و با حرارت کم شروع به تفت دادن کنید.

آرد را انقدر تفت دهید تا کرم‌رنگ شود. حتما آرد را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد.

پس از آنکه آرد کرم‌رنگ شد، روغن داغ را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا رنگ آرد طلایی شود.

شعله را کم کنید و شیره داغ (مخلوط آب و شکر که از قبل آماده کرده اید) را به آرد اضافه کنید. همه مواد را خوب مخلوط کنید.

سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و به روغن بیفتد.

حلوای آماده شده را داغ درون ظرف بریزید و سطح آن را صاف کنید. حلوا را می‌توانید با خلال بادام، پسته، پودر نارگیل و … تزئین کنید. همچنین می‌توانید برای تزیین، مقداری از حلوا را جداگانه در قیف ریخته و با کمک ماسوره دلخواه روی ظرف حلوا را با آن تزیین کنید.
انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ماه رمضان افطار حلوا ماه رمضان 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم