Web Analytics Made Easy - Statcounter

خط تولید اتانول، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از مدیران این وزارت و همچنین رئیس، معاونان، مدیران و جمعی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، صبح امروز در این پژوهشگاه افتتاح شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و در راستای ایفای نقش موثر در کمک به غلبه بر کرونا ویروس با استفاده از امکانات موجود در پژوهشگاه در کمتر از ۱۴ روز موفق به تولید اتانول از روش تخمیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، امیدخواه رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، ضمن ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری این پروژه اظهار داشت: پیرو مصوبات کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس و با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در بازار و ضرورت ورود و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی که در این خصوص توانایی لازم را دارند، محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با عزمی راسخ در جهت تولید الکل اتیلیک یا اتانول که ماده اولیه تهیه مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه الکلی است، موفق به تولید الکل اتانول با خلوص ۹۰ درجه مناسب جهت استفاده تهیه مواد ضدعفونی‌کننده براساس فرمولاسیون پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی(WHO) شدند.

وی افزود: فرآیند تخمیر برای تولید اتانول مدت زمانی حدود ۸ تا ۱۴ روز زمان نیاز دارد که برای اولین بار در ایران توسط محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران این فرآیند در سریع‌ترین زمان و به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر با استفاده از این تکنولوژی تولید اتانول به حداقل زمان و بیشترین راندمان به تولید هزار لیتر در روز منجر شده است؛ این ظرفیت قابل افزایش تا ۳ هزار لیتر در روز است.

رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران افزود: با توجه به وجود دستگاه‌های پیشرفته در مجموعه آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه فرآیند تولید در سه مرحله، کنترل کیفیت مواد اولیه، کنترل در حین انجام پروسه تولید و کنترل کیفیت محصول نهایی نیز انجام می‌شود.

وی گفت: مراحل آزمایشگاهی برای تولید اتانول با خلوص بالای ۹۹ درجه برای کاربردهای مورد نیاز صنایع دارویی، پزشکی و آنالیز دستگاهی نیز در این پژوهشگاه انجام شده است.

امیدخواه در پایان خاطرنشان کرد: محققان این پژوهشگاه در تولید موادضدعفونی‌کننده پایه آبی نیز گام‌های موثری برداشته‌اند که در آینده نزدیک با همکاری ارگان‌های مربوطه این مواد به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر علوم فناوری اتانول تولید پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران تولید اتانول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در شهر یاسوج، امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است. این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یاسوج بدلیل مشکلات قبلی از بحث سردر غافل مانده بود و سعی کردیم در همین راستا محوطه سازی در شأن داشته باشیم. با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ زنی خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟