Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:32:29 GMT

۱۴ هزار شیء در استان اردبیل به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۴۶۳۱

۱۴ هزار شیء در استان اردبیل به ثبت رسید

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فردین عینی، مدیر موزه های استان اردبیل گفت: انبارگردانی مخازن موزه‌های استان اردبیل در راستای شناسایی و ثبت اشیا و اموال موجود در این موزه‌ها پارسال انجام شد.

او با اشاره به تعداد اشیای به ثبت‌رسیده حاصل از انبارگردانی مخازن موزه‌های استان بیان کرد: آمار اشیا و اموال مخازن موزه‌های استان تا سال ۹۸ تعداد هفت هزار و ۳۰۰ مورد بود که با اجرای انبارگردانی این تعداد به ۱۴ هزار و 219 مورد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: این انبارگردانی از آبان‌ماه پارسال آغاز و تا بهمن‌ماه ادامه داشت که طی آن موزه‌های چینی‌خانه، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع دستی اردبیل و نیز موزه‌های باستان‌شناسی نیر و مردم‌شناسی نمین مورد ارزیابی قرار گرفت.

عینی انبارگردانی از مخازن موزه‌های استان را زمینه‌ساز ساماندهی آنها دانست و تصریح کرد:‌  این اقدام سبب شناسایی اشیا و اموال ثبت شده و ثبت نشده در سامانه، احصای آمار دقیق تعداد اشیا و اموال سفالی، چینی و فلزی و جنس و نوع کاربری آنها شد.

او افزود: این اقدام گامی در راستای شناسایی و ساماندهی اشیا و اموال مخازن موزه‌های استان شده و معرفی هر چه بهتر آنها را فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه صنایع دستی موزه باستانشناسی استان اردبیل اشیا و اموال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با بیان این مطلب، اظهار داشت:در قالب طرح جهاد آبرسانی، تاکنون 250 کیلومتر خط انتقال آب، 111 کیلومتر شبکه توزیع آب، 20 باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه و بهسازی 4 دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

وی افزود: با احداث 34 باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، 4950 مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار 528 میلیارد تومان و برای 169 روستا از ابتدای سال 1401 آغاز شده و در حال حاضر 48.6 درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح 67 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از 80 درصد به 86 درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای 120 روستای دیگر استان با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند