Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@16:05:42 GMT

روحانی:‌ پرتاب «ماهواره نور» ارزشمند و مبارک است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۴۶۸۷

روحانی:‌ پرتاب «ماهواره نور» ارزشمند و مبارک است

به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، بزرگترین و مدرن‌ترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور امروز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ توسط حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور افتتاح شد.

این پروژه با ارزش سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلار با عاملیت بانک صادرات ایران و همکاری سندیکای بانکی با تامین سرمایه از طریق منابع خارجی و با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری غدیر و سازمان ایمیدرو ساخته و ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پروژه در منطقه انرژی‌بر لامرد با ظرفیت ایجاد ۶۵۰۰ تن مستقیم و غیر مستقیم در دو فاز اول با ۳۰۰ هزار تن تولید سالیانه آلومینیوم افتتاح خواهد شد.

کلیه مراحل ساخت این پروژه با توانمندی پیمانکاران داخلی و با همکاری شرکت‌های خارجی بوده و نیرو‌های بومی برای این پروژه از طریق آزمون رسمی جذب و در خارج از کشور آموزش داده شده‌اند.   حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جریان افتتاح پروژه‌های عمرانی در استان فارس از طریق ویدئو کنفرانس با اشاره به پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران به فضا گفت: این امر هم برای مردم ما مبارک است و نشان ارزشمند بودن همه تلاش‌ها در این شرایط سخت است.

وی افزود: داریم به دنیا نشان می‎دهیم که علی‎رغم سختی‌ها، فعالیت‌های ما ادامه دارد.

ماهواره نور ۱ به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد روز چهارشنبه از کویر مرکزی ایران از سوی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر مجتمع تولید آلومینیوم حسن روحانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس