Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در پی اظهارات چند نماینده مجلس علیه شورای نگهبان روابط عمومی این نهاد اطلاعیه‌ای صادر کرد.

این اطلاعیه به شرح زیر است:

روز گذشته در جریان بررسی یکی از طرح‌های مجلس شورای اسلامی، اظهارات نادرستی از سوی چند تن از نمایندگان محترم مطرح شد که جای تاسف دارد.

شورای نگهبان همانطور که پیش از این اعلام کرده بود، دلایل رد صلاحیت نمایندگان را در جلسات حضوری به آنان اعلام و پاسخ‌ها و دفاعیات آنان را نیز شنیده بود و نهایتا بر مبنای اسناد متقن و دلایل روشن قضاوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی نمایندگان که به خلاف مدعی عدم اعلام دلیل رد صلاحیت و یا عدم پاسخگویی به ایشان شده‌اند با چندین تن از اعضای شورای نگهبان ملاقات داشته و دلایل رد صلاحیتشان حضورا و در جلسات ۴ ساعته بحث و بررسی شده است.

لازم به ذکر است اعضای شورای نگهبان در راستای انجام وظایف قانونی خویش، همواره تعامل با نمایندگان محترم و حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی مصوبات را سرلوحه خود قرار داده‌اند بنابراین توقع اینکه اعضای شورای نگهبان که بواسطه رای نمایندگان محترم انتخاب می‌شوند از وظایف قانونی عدول کرده و وامدار آنان باشند، خلاف موازین قانونی و حق الناس است.

شورای نگهبان مجددا اعلام می‌دارد، رد صلاحیت نمایندگان با تکیه بر گزارش‌ها و مستندات مراجع قانونی انجام شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای نگهبان شورای نگهبان رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری