Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بیانیه شورای فرهنگ عمومی استان قم به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان به شرح ذیل است؛

بسمه تعالی
ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا از راه می‌رسد و مردم خداجوی و مؤمن قم آماده می‌شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود نمایند.

ماه مبارک رمضان ماه روشنگر راه هدایت از گمراهی و ضلالت و فرصت نیکویی برای خود‌یابی، خود‌شناسی، خود‌سازی و عبادت و بندگی حضرت حق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضان، دوره تزکیه و هجرت درونی برای تهذیب و تربیت و ساختن و مقاومت کردن و تحمل نمودن است.

ماه اعتکاف رسول‌الله و خطابه‌های امیر‌المؤمنین علیه السلام و دعا‌ها و سجده‌های سیدالساجدین و زین‌العابدین علیه السلام است. آغاز این ماه، رحمت، میانه آن مغفرت و پایان آن پاداش عظیم الهی است.

نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله ماه مبارک رمضان را در خطبه شعبانیه چنین توصیف می‌کند «روز‌ها و شب‌ها و ساعاتش از خجسته‌ترین زمان‌ها است، نفس‌های شما در این ماه تسبیح و خواب‌های شما عبادت و دعا‌های شما مستجاب و اعمال شما مقبول است. در‌های بهشت باز و در‌های جهنم بسته است و شیاطین در غل و زنجیر هستند.

پس سعادت و خوشبختی خود را با نیت‌های پاک و درست از پروردگار بخواهید و براى بهره‌گیری بیشتر از برکات مادى و معنوى و آثار و ثواب این ماه، زبان¬هایتان را از گناه بازدارید و چشمان خویش را از نگاه‌های ناپاک بپوشانید»

مقتضی است در این موسم پر خیر و برکت یاد کنیم از آنان که فیض حضورشان در این رمضان میان ما نیست، از جمله سردار پر افتخار، حاج قاسم سلیمانی عزیز و شهدای مدافع سلامت و از دعا جهت فرج عاجل حضرت ولیعصر غفلت نورزیم و با خودسازى و مراقبت و دورى از آلودگی‌ها، جان خویش را با نفحات رحمانى صفا دهیم.

مردم شریف قم خوب است در این ماه مبارک به نکات زیر توجه نمایند:

۱- مردم عزیز ما رمضان امسال را در شرایطی آغاز کرده و به ضیافت الهی می‌روند که عده‌ای از هم‌وطنان گرفتار عوارض ناشی از ویروس منحوس کرونا شده و در شرایط سخت و دشواری قرار دارند.

بدون تردید توجه بیش از پیش مؤمنان روزه‌دار به این گروه از افراد که معیشت آن‌ها دچار مشکل شده است و ارائه کمک‌های خود به این افراد، رضایت پروردگار و خشنودی خلق خدا را در پی دارد؛ لذا شایسته است تا مردم و مسئولین نیز لحظات را مغتنم شمرده و روح برادری، صمیمیت، مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه با آسیب دیدگان جامعه را در خود تقویت کرده و با گرفتن دست همدیگر و کمک به آنان، زمینه تعالی و حرکت در مسیر کمال و بازگشت به فطرت الهی را برای خویش فراهم سازند. بر مؤمنان است که در این زمینه از یکدیگر در کمک به قشر آسیب پذیر پیشی گرفته و بیش‌ازپیش دشمنان را در رسیدن به اهدافش ناکام سازند.

۲- با عنایت به تلاش دشمنان که با تشدید تحریم‌ها، معیشت مردم را نشانه رفته و عرصه زندگی را بر اقشار ضعیف جامعه تنگ نمودند، شایسته است مؤمنان، مسئولان و جوانان دانشمند به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص مسئله‌ی جهش تولید که مسئله¬ی حیاتی برای کشوراست، توجه نموده و به معنای واقعی کلمه برای افزایش تولید در همه زمینه‌ها تلاش کنند تا نیت پلید دشمنان را خنثی نمایند.

۳- این ماه پربرکت، گذشته از انجام اعمال و مناسک مذهبی، فرصت مغتنمی جهت پرداختن به دیگر ابعاد و زوایای فرهنگی آن هست تا از این گذر به ترقی و کمال فرهنگی در ابعاد فردی و اجتماعی دست‌یابیم و بستر ترویج بسیاری از مکارم و فضایل اخلاقی به‌ویژه همدلی، صله‌رحم، تکریم بزرگان، کمک به نیازمندان، ارتقای اخلاقیات عمومی از طریق فضای مجازی و با رعایت فاصله اجتماعی و پذیرفتن توصیه‌های کادر درمانی کشور است تا قدردان عظمت کار و ارزش فداکاری آن‌ها باشیم.

شورای فرهنگ عمومی قم، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان از مردم مؤمن و ولایت مدار استان دعوت به عمل می‌آورد همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «در غیاب جلسات عمومی ماه رمضان از عبادت و تضرّع و خشوع در تنهایی غفلت نشود؛ ما می‌توانیم در اتاق خودمان، در خلوت خودمان، در میان خانواده و فرزندان خودمان، همین معنا را، همین توجّه را، همین خشوع و خضوع را به وجود بیاوریم.» و عظمت این ماه را به تصویر کشیده و زمینه گسترش فرهنگ دینی را در جامعه فراهم نمایند.

سید محمد سعیدی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان شورای فرهنگ عمومی قم صدور بیانیه شورای فرهنگ عمومی ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند