Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:46:56 GMT

نیلی: کرونا ظرفیت جدیدی در آموزش کشور ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۴۸۴۱

نیلی: کرونا ظرفیت جدیدی در آموزش کشور ایجاد کرد

محمود نیلی احمدآبادی امروز پنجشنبه در بیست و هفتمین نشست روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی در حال برگزاری است، افزود: پس از شیوع کرونا، دانشگاه ها و آموزش عالی دچار مشکلاتی شد که البته دانشگاه ها کشور آموزش مجازی و الکترونیک را در دستور کار قرار دادند و بر خلاف افرادی که در این راه ساز مخالف می زدند، این شیوه تاکنون به خوبی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:  تجربه آموزش مجازی که تا امروز انجام شده نشان داد می توان آموزش الکترونیک را با کیفیتی قابل قبول ارائه داد. هرچند که متاسفانه عده قلیلی از دانشجویان فضای اعتراضی علیه آموزش مجازی ایجاد کردند.
رییس دانشگاه تهران با تاکید به اینکه این نشست می تواند برای بر طرف کردن نقص های آموزش الکترونیک موثر واقع شود، افزود: آموزش الکترونیک سبب ماندن دانشجویان در خانه شد چرا که در غیر اینصورت ما باید به تاریخ و کشور  پاسخ می دادیم.
نیلی با بیان اینکه باید نقص های آموزش الکترونیک را پذیرفت، اظهار داشت: همه دنیا پس از شیوع کرونا شرایط یکسان و مشابهی را تجربه کردند و شاید در این میان دانشگاه ها نقش بزرگتری برای متوقف نشدن آموزش ایفا کردند.
وی ادامه داد: البته تجهیزات برای بعضی از  دانشجویان، زیرساخت های الکترونیکی در بعضی دانشگاه ها و اساتیدی که تجربه کافی در آموزش مجازی نداشتند، مشکلاتی ایجاد کرد. ولی با مدیریت صحیح می توان بحران کرونا را تحت کنترل گرفت.
رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش الکترونیک یک دستاورد برای کشور است، اظهار داشت: به رغم جهشی که برای آموزش الکترونیک کشور ایجاد شد، اقتصاد و کسب و کارها باچالش همراه بود. همچنین بیشتر مشاغل و کارگران و دیگر کسب و کارها به دلیل شیوع کرونا متضرر شدند و شاید تنها حقوق بگیران از حاشیه امنیت برخوردار بودند تا اکنون این سوال شکل بگیرد که کرونا و پسا کرونا چه خواهد شد؟
وی با تاکید بر اینکه کشور توانست با وجود تحریم، مشکلات اقتصادی و افت شدید قیمت نفت، کرونا را کنترل کند، گفت: بر همین اساس بررسی وضعیت اقتصادی و راهکارهای برون رفت از آن وظیفه دانشگاه ها است و ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور پیش از این نتایج چهار نشست که در حوزه اجتماعی و اقتصادی برگزار شد به سمع و نظر دولت رساندند.
نیلی با تاکید بر اینکه به دلیل کم تجربگی دنیا در مواجهه با کرونا، هر اقدام مثبتی، الگو خواهد شد، افزود: دنیا امروز تشنه یادگیری است تا یافته های یکدیگر را برای درمان کرونا استفاده کنند.

 در حوزه علم و فناوری ستاد ملی نداریم
رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه ستاد ملی در حوزه علم و فناوری در زمان شیوع کرونا تشکیل نشد، اظهار داشت: پیشنهادهایی به معاون اول رییس جمهور در این باره داده ایم و امیدوارم در ساخت واکسن کرونا کشور بتواند به موفقیت برسد. البته شرط آن صرف هزینه مالی و زمانی است و امیدوارم دانشگاه های علوم پزشکی در این خصوص به موفقیت برسند.
وی گفت: از آنجا که کرونا همه بخش های جامعه رادربرگرفته همه دانشگاه ها می توانند در کنار دانشگاه های علوم پزشکی برای بحران کرونا در زمینه های اقتصادی و اجتماعی موثر واقع شوند.

برچسب‌ها محمود نیلی احمدآبادی دانشگاه تهران دانشگاه تربیت مدرس پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تهران دانشگاه تربیت مدرس آموزش الکترونیک دانشگاه تهران آموزش مجازی دانشگاه ها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند