Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس جمهوری در آئین بهره برداری از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، گزارش تحولات عظیم کشور در حوزه صنایع معدنی را بسیار امیدوار کننده خواند و تصریح کرد: رساندن ایران از جایگاه هیجدهم به جایگاه چهاردهم جهان در تولید آلومینیوم وجایگاه های دهم در تولید فولاد و پانزدهم در تولید مس، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خرداد، حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در این آئین که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، ، با قدردانی از همه متخصصان، مهندسین و کارگرانی که برای عمران و آبادانی ایران اسلامی می کوشند، گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که ما تولید آلومینیوم را صددرصد افزایش دادیم که ۷۲ درصد افزایش مربوط به همین واحد است که در واقع امروز فاز اول آن افتتاح شد.

مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در لامرد فارس، در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم، دارای تکنولوژی ساخت۴۳۰ کیلوآمپر- NEUI است.

این مجتمع دارای اسکله اختصاصی، تاسیسات تخلیه و بارگیری و انبار مواد اولیه بوده و با هدف توسعه صادرات، افزایش درآمد پایدار، ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از منابع عظیم گازی کشور به بهره برداری رسیده است.

رئیس جمهور از تداوم روند ساخت این مجتمع به رغم فشارهای ناشی از تحریمهای ضد ایرانی و همچنین اجرای آن طی دوره زمانی نسبتا کوتاه قدردانی کرد و اظهارداشت: این واحد صنعتی در یک زمان نسبتا کوتاهی به تولید رسیده و این سرمشق بسیار خوبی است و البته در این روند، تلاش بخش خصوصی، شرکت قدیر، ایمیدرو، تلاش بانک‌ها و کنسرسیوم بانک‌ها بسیار مهم بوده است.

روحانی گفت: در مجموع کار بزرگی در این مجتمع انجام گرفته است. در همین دولت در سال ۹۴ این پروژه کلنگ زنی شد و امروز بعد از ۴ سال افتتاح می شود. نکته بسیار مهمی شما گفتید که با تولید کامل این واحد که ان شاءالله امیدواریم تا پایان سال به تولید کامل برسد و همچنین تولید جاجرم، تولید آلومینیوم کشور به ۲ برابر افزایش یافته و این خیلی مهم است.

رئیس جمهور همچنین از برنامه ریزی مسوولان مربوطه برای تکمیل چرخه تولید در حوزه آلومینیوم و توجه به صنایع بالادستی و پایین دستی این صنعت، قدردانی کرد.

روحانی در توضیح وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نقش برجام در تحقق ساخت این مجتمع بزرگ تولیدی اظهارداشت: مردم ما همه آثار برجام را نمی دانند و خیلی مهم است که بدانند در نفت و گاز و صنایع معدنی و در دیگر صنایع، چه تحولاتی برجام از سال ۹۴ ایجاد کرد. یکی از آن موارد همین صنایع آلومینیوم جنوب است که توافق برجام باعث شد که در پایان ۹۴ این پروژه بتواند فعال شود .

رئیس جمهور گفت: مردم عزیز ما باید بدانند که این پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود پروژه یک میلیارد دلاری است یعنی یک میلیارد دلار در این پروژه هزینه شده و امروز فاز اول آن افتتاح می شود و امیدوارم به طور متناوب قدم های بعدی در این پروژه برداشته شود تا پایان سال ۹۹ بتوانیم ان شاءالله به تولید کامل برسیم.

برچسب ها: روحانی ، افتتاح ، الومینیوم جنوب ، برجام

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی افتتاح الومینیوم جنوب برجام آلومینیوم جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی