Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی گفت: وضعیت روستاهای سیل زده به سامان مناسبی رسیده و اکنون باید ساخت و ساز واحدهای مسکونی آغاز شود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موارد را جمع بندی کرده است و برنامه ریزی کرده ایم تا از روز یکشنبه آینده کار ساخت و ساز را در این مناطق آغاز کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی در ارتباط با آخرین وضعیت مناطق سیل زده شمال استان کرمان (شهداد و گلباف) اظهار کرد: بارش های روزهای پایانی فروردین ماه در استان کرمان به گونه ای بود که طی سه ساعت بارش در مناطق شهداد و گلباف از توابع شهرستان کرمان، حجم زیادی آب به منطقه سرازیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در هنگام وقوع سیل مشاهده می کنیم که تصرفات غیرمجاز در مسیر سیلاب، تخریب را تشدید کرده و مسیر سیل را تغییر می دهد، در سیل اخیر نسز، آب به سمت روستای جهر رفته و روستا را با مشکل زیادی مواجه کرده است.

 اتمام عملیات لایروبی منازل آب گرفته با همکاری سپاه و بسیج

آیت الهی موسوی در خصوص اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل زده شهرستان کرمان تصریح کرد: عملیات پاک سازی گل و لای منازل و معابر با کمک همکاران و دوستان ما در سپاه و بسیج هم اکنون پایان یافته و شست و شوی وسایل مردم در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه روستای جهر بیشترین خسارت را در سیل اخیر داشته است، بیان کرد: با وقوع سیل در حدود ساعت دو بامداد جمعه ۲۹ فروردین ماه اولین اکیپی که در منطقه حضور پیدا کرد تیم های راهداری، هلال احمر و ستاد بحران بود، ساعت پنج صبح جمعه همه مسیرهای دسترسی (دو مسیر اصلی و ۲۰ راه روستایی که مسدود شده بودند) بازگشایی و امدادرسانی انجام شد.

وی گفت: در سیل منطقه شهداد ۲۰ روستا دچار قطعی برق، ۱۰ روستا قطع ارتباط مخابراتی و هفت روستا دچار قطعی آب شده بودند که با ارسال سه دستگاه ژنراتور به منطقه اکنون حالت پایدار ایجاد شده، مشکل برق، آب و مخابرات در این مناطق حل شده است.

آغاز عملیات احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده جنوب شرقی کرمان

آیت الهی موسوی ادامه داد: وضعیت روستاها به سامان مناسبی رسیده و اکنون باید ساخت و ساز واحدهای مسکونی آغاز شود که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موارد را جمع بندی کرده و در حال ارسال به تهران است اما قطعا ما منتظر ابلاغیه از سوی تهران نمی مانیم و برنامه ریزی کرده ایم تا از یکشنبه کار ساخت و ساز را در این مناطق آغاز کنیم.

معاون استاندار کرمان با بیان اینکه تعدادی از ماشین آلات موردنیاز منطقه سیل زده به کمک شهرداری های استان های مجاور تامین و اعزام شده و در روستاها در حال کار است، ابراز کرد: مجموعه ای از کارها باید در دراز مدت انجام شود، حدود ۹۰ درصد  از صورتجلسه ستاد بحران در حال انجام است و قرار است معین اقتصادی منطقه و خیران برای حل مشکلات به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: در جریان جاری شدن سیل اخیر، اکثر قنوات و باغات دچار مشکل شده بود و لوله های آبرسانی به مزارع از بین رفته است.

سیل شهداد ۴۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد

آیت الهی موسوی با اشاره به خسارت ۴۵ میلیارد تومانی سیل اخیر به بخش کشاورزی شهداد، افزود: عملیات لایروبی قنوات در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ریشه برخی مشکلات در گذشته است، به عنوان مثال آب روستای پشوییه اشتراک ندارد و خودگردان است، در سیل اخیر دچار مشکل شد از این رو باید مردم اشتراک بگیرند تا میزان مصرف مشخص باشد.

وی با بیان اینکه رودخانه از وسط روستای جهر عبور می کند، بیان کرد: در گذشته دیوار حفاظتی در روستا وجود داشته اما اکنون روستا توسعه پیدا کرده و دیوار قبلی تاثیری ندارد و قرار است دیواره حفاظتی جدید احداث شود.

آیت الهی موسوی گفت: اقدامات اضطراری که در مناطق سیل زده  انجام شده حتی فراتر از قانون بوده و تاکید ما بر حل مشکل قنوات است تا دغدغه کشاورزان رفع شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به توزیع چادر، پتو، اقلام غذایی و موکت در بین مردم سیل زده شهداد، بیان کرد: در روز نخست وقوع سیل اسکان موقت افرادی که منازلشان مشکل ایمنی و آبگرفتگی داشت، صورت گرفت.

تجاوز به حریم رودخانه خسارات ناشی از سیل را مضاعف می کند

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: متاسفانه در مناطقی که حریم رودخانه تصرف می شود و اراضی کشاورزی در مسیر رودخانه ایجاد یا ساخت و ساز می شود، اگر سیلی با دوره بازگشت ۵۰ یا ۱۰۰ ساله جاری شود، از مسیر خود عبور کرده و وارد منازل و مزارع می شود.

جانشین ستاد بحران استان کرمان افزود: در مکان هایی، دهانه پل بسته شده و در پایین دست دهانه پل کشاورزی و ساخت و ساز شده است که برخی از تصرفات بدون مجوز بود و در برخی کاهلی صورت گرفته است.

آیت اللهی موسوی اذعان کرد: سیل اخیر در منطقه شهداد ۴۵ میلیارد تومان به حوزه راه و ۱۲ میلیارد تومان به زیرساخت ها از جمله برق، آب و … خسارت وارد کرده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به سیل ابتدای فروردین در شهرستان رودبار جنوب استان کرمان تصریح کرد: شهر زهکلوت دقیقا در مسیر آب است و اگر کارهای حفاظتی در بالادست انجام نشود هر بار دچار مشکل خواهیم شد.

وی یادآور شد: در بالادست زهکلوت سه دیواره حفاظتی طراحی شده که یک مورد کامل اجرا شده، یک مورد ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیگری اگر تمام شود، شهر محافظت می شود.

آیت اللهی موسوی گفت: در شرق شهر کرمان نیز آب از کوه های ده بالا سرازیر می شود که در قدیم بند مملکت داشتیم که اکنون تصرف شده و ساخت و ساز صورت گرفته است اما در سال گذشته اقداماتی برای حفاظت از شهر انجام  و ۹ بند سنگ و سیمانی احداث شد که جلوی آب و بارش های هفته گذشته را گرفت.

معاون عمرانی استاندار کرمان در پایان با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده، خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی مناطق سیل زده جنوب استان در مرحله اجرای فونداسیون است و در کوتاه ترین زمان ممکن احداث و تعمیر خانه های مردم انجام می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون عمرانی استاندار کرمان استاندار کرمان مناطق سیل زده آیت اللهی موسوی واحدهای مسکونی آیت الهی موسوی میلیارد تومان استان کرمان ساخت و ساز سیل اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر