Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی از افزایش 8 درصدی بیمه‌شدگان این صندوق در سال گذشته خبر داد.

محمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران و مجلس، هدف اصلی و کلان صندوق، پوشش بیمه‌ کشاورزان، روستاییان و عشایر ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که طبق مصوبه مجلس، امکان ثبت‌نام از افراد بالای 50 سال وجود ندارد، بیان کرد: همه روستاییان، عشایر، ساکنان شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت، قالیبافان، فعالان حوزه صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار و فعالان مرتبط با بخش کشاورزی به شرط داشتن 18 الی 50 سال می‌توانند با عضویت در صندوق و پرداخت حق بیمه، از مزایای سه گانه صندوق (بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و فوت) بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر این‌که متولدان سال 1349 تا پایان سالجاری می‌توانند براساس روز و ماه تولد، در صندوق ثبت‌نام کنند، افزود: صندوق هم اکنون سه نوع حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند که شامل بازنشستگی پیش از موعد با 10 سال سابقه و 70 سال سن، بازنشستگی پیش از موعد با 13 سال سابقه و 67 سال سن و نیز بازنشستگی کامل با حداقل 15 سال سابقه و 65 سال سن می‌باشد.
 
 ️تداوم کمک ۱۰ درصدی دولت به بیمه‌پردازان صندوق

نظری در ادامه سخنانش با تشریح سطوح درآمدی صندوق خاطرنشان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، پنج درصد حق بیمه را بیمه‌پرداز و دو برابر همین مبلغ را دولت می‌پردازد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سطوح درآمدی صندوق در سال‌جاری، امسال بیمه‌پردازان دارای بالاترین سطح  درآمدی، تنها 840 هزار تومان پرداخت کرده و یک میلیون و 680 هزار تومان دیگر را دولت پرداخت می‌کند.

وی همچنین از رشد هشت درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در سال 98 خبر داد و گفت: سال گذشته، ۴۵۶ فقره تسهیلات کم‌بهره ۳۰ میلیون ریالی به مستمری‌بگیران استان اعطا شده است.
 
اعطای تسهیلات به بازماندگان متوفیان کرونایی صندوق

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در ادامه به اقدامات صندوق در مقابله با ویروس کرونا و کاهش آسیب‌های این بیماری بر بیمه‌پردازان صندوق اشاره کرد و افزود: با نظارت ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش‌هایی از سوی ارگان‌های مختلف انجام گرفته که راه‌اندازی کمپین «روستای بدون کرونا» از سوی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان نیز در همین راستا بوده است.

وی، ارسال پک بهداشتی برای ۸۱۰ کارگزاری از مجموع ۱۱ استان توسط مدیریت صندوق در استان آذربایجان‌شرقی را بخشی از اقدامات انجام‌گرفته در قالب  کمپین «روستای بدون کرونا» برشمرد و اظهار کرد: ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند به کارگزاران استان از دیگر اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته است.

وی، همچنین با اشاره به فوت سه بیمه‌پرداز صندوق بر اثر ویروس کرونا در استان، گفت: با ارسال کدملی اعضای کرونایی صندوق به سامانه ۳۰۰۰۲۷ صندوق، علاوه بر رصد وضعیت بیمه‌شدگان، تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی بر اثر کرونا تعلق می‌گیرد که شرایط این تسهیلات طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

نظری، در خاتمه سخنانش از امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه از طریق سایت صندوق خبر داد و افزود: بیمه‌پردازان می‌توانند با مراجعه به آدرس roostaa.ir  و پرداخت حق بیمه سالانه، بدون حضور در محل کارگزاری‌ها بیمه‌پردازی خود را تمدید کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كشاورزان عشاير کروناویروس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی بیمه پردازان بیمه شدگان حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران هستند. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در جشنواره امتنان استان مرکزی (تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه)، اظهار داشت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از 60 درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران و حداقل 650 هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم حساسیت استان را ویژه می‌کند، در حال حاضر وضعیت استان در حوزه کار و تولید در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش قابل توجه و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید دارد.

وی افزود: برخی شهرستان‌های استان در گذشته با مشکل بیکاری مواجه بودند، اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند، تولید جزو لاینفک نظام کارگری به شمار می‌رود، تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال‌های اخیر را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد، عنوان کرد: سال گذشته نسبت به سال ماقبل واحدهای دارای حقوق معوق 50 درصد کاهش  داشته است. سال گذشته 550 مصوبه در حوزه‌های مختلف بانکی، تامین اجتماعی؛ گمرک و غیره در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است. همچنین سال 1401 به میزان  223 و در سال گذشته نیز 497 واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک 2 هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون موضوع حادی در این خصوص وجود ندارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالی که در مسکن مهر اراک 1400 واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیازمند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تولید، مادر حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری برای هر هفته سه محور دارد مبنی بر اینکه در این روز فرصتی ایجاد می‌شود که ابتدا آن قشر معرفی و سپس از فعالان آن عرصه تقدیر شود و در نهایت نیز فرصتی برای بیان مشکلات و چالش‌ها حوزه مربوطه است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی