Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌ها باید در زمان بازگشایی دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را در فضای خوابگاهی به دقت و روزانه اجرایی کنند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست دبیران شورا‌های صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی با رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت برای پیگیری مطالبات دانشجویان در حوزه رفاهی و خوابگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رحمان خدابنده‌لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به سؤال یکی از فعالان دانشجویی در خصوص سنوات تحصیلی دانشجویان، گفت: در این خصوص با معاونت آموزشی مذاکراتی انجام شده تا سنوات مجاز تحصیلی هر مقطع را به ما اعلام کنند، برای سال تحصیلی جدید در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی بر این اساس رفتار خواهیم کرد.

وی در خصوص چگونگی اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی در دوران شیوع کرونا، اطهار داشت: در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و همین حالا که برخی از دانشجویان در خوابگاه‌ها هستند، دانشگاه‌ها باید بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا رفتار کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی مد نظر ستاد را در فضای خوابگاهی به دقت و روزانه اجرایی کنند. در شرایط فعلی باید ببینیم روند بیماری به چه سمتی پیش می‌رود، زیرا این موضوع در اختیار ما نیست.

در ادامه  بهزاد تدین معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص سؤال یکی از فعالان شورای صنفی در خصوص استفاده دو منظوره از خوابگاه دانشجویی به شکل دولتی و مشارکتی، گفت: تنها یک مورد در این خصوص وجود داشته که طی مکاتبه صورت گرفته بنا شد این مورد اصلاح شود. زیرا خوابگاهی که دولتی است نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد، چنین چیزی از نظر ما خلاف است و وجود ندارد.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص وام شهریه به دانشجویان شهریه‌پرداز، اظهار داشت: ما در این خصوص چهار میلیارد تومان در سال ۹۸ اعتبار در صندوق داشتیم در حالی که ۵۰ هزار دانشجوی شهریه‌پرداز در دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور دارند.

وی گفت: در این خصوص سیاست دولت و کشور این است که دانشجویان شهریه پرداز محل درآمدی برای دانشگاه باشند. بر این اساس اگر دانشجویان ابهامی دارند باید بدانند دانشجوی شهریه پرداز باید برای گذراندن تحصیل خود شهریه بپردازد و دست صندوق برای این دسته از دانشجویان برای وام به آن صورت باز نیست. البته در صندوق رفاه دانشجویان در تلاش هستیم بتوانیم برای این دسته از دانشجویان نیز شرایطی برای گرفتن وام از بانک فراهم کنیم.

در این نشست دبیران شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی، سبزوار و ایران و دبیر شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) به بیان موضوعاتی از جمله حذف ماده ۲۵ آیین نامه اسکان یا اصلاح آن در جهت اختصاص خوابگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، افزایش کمک هزینه مربوط به وام ودیعه مسکن مخصوص دستیاران و دانشجویان دکتری متاهل، راه اندازی سامانه خرید کالا (فروش کالا به صورت وام به دانشجویان) افزایش وام‌های دانشجویی، چگونگی تخصیص اعتبار بازسازی خوابگاه‌ها، بیمه و وام دستیاری پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوابگاههای دانشجویی وزارت بهداشت دستور العمل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا خدابنده لو دستورالعمل های بهداشتی دانشجویی وزارت بهداشت صندوق رفاه دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه ها خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا